وبلاگ

سبک مینیمال در دکوراسیون چیست ؟ بررسی روش های آن

سبک مینیمال در دکوراسیون

سبک مینیمال در دکوراسیون به معنای استفاده از حداقل لوازم و وسایل است. این امر باعث می شود که محیط زندگی شما به میزان قابل ملاحظه ای ساده شود و زرق و برق آن کاهش پیدا کند. بسیاری از افراد به دنبال سبکی می گردند که ساده باشد اما بتواند تمام نیازهای آن ها را برطرف کند. در این مطلب به معرفی سبک مینیمال در دکوراسیون داخلی منزل که به عنوان ساده ترین سبک شناخته شده است خواهیم پرداخت.

سبک مینیمال در دکوراسیون

آیا میدانید سبک مینیمال در دکوراسیون به چه معناست و چه ویژگی هایی دارد ؟ همان طور که در مطلب گذشته تحت عنوان ” انواع سبک های دکوراسیون داخلی چیست ؟ ” اشاره کردیم که سبک های مختلفی برای چیدمان دکوراسیون داخلی منزل وجود دارد که هر فرد می تواند یکی از آن ها را بر اساس سلیقه و نیاز خود انتخاب کند. در آن مطلب به سبک هایی همچون مدرن ، امروزی ، روستیک ، فرانسوی و … اشاره کردیم. اما سبک مینیمال در دکوراسیون نیز یکی دیگر از مواردی بود که راجع به خصوصیات آن سخن گفتیم.

در سبک مینیمال تمرکز بر سادگی و به حداقل رساندن  وسایل مورد نیاز در زندگی است. این نوع از سبک های دکوراسیون بسیار ساده و خلوت هستند. اگر شما جزو آن دسته از افرادی محسوب می شود که به دلیل مشغله کاری دارای ذهنی بسیار شلوغ هستید و تمایل دارید وقتی که به خانه می آیید یک محیط خلوت در اختیار داشته باشید سبک مینیمال برای شما گزینه ایده آلی محسوب می شود. خانه هایی که از این سبک پیروی می کنند دارای زرق و برق کمتری نسبت به سایر خانه ها و محیط ها هستند. زیرا نیازی به خرید مبلمان لوکس ، خرید میز و گلمیز های آنچنانی و گران قیمت نیست. بلکه چیدمان دکوراسیون داخلی منزل با ساده ترین متریال قابل اجراست.

مهم ترین ویژگی های سبک مینیمال در دکوراسیون

سادگی و کارآمدی

شاید هنگامی که سخن از ساده بودن و کم بودن وسایل زندگی در سبک مینیمالیستی می کنیم این تصور برای شما به وجود آید که این سبک نمی تواند کارآیی کافی برای شما داشته باشد. در صورتی که این تصور کاملا اشتباه است. خانه هایی که از این سبک پیروی می کنند کاملا ساده و بی آلایش هستند و هیچ فضایی را در خانه بیهوده هدر نمی دهد اما این موضوع به معنی عدم تناسب این سبک با نیازهای شما نیست.

از ویژگی هایی که در سبک مینیمال وجود دارد این است که از اشکال بسیار ساده ، کاربرد زیاد ، وجود فضاهایی برای ذخیره سازی و … استفاده می شود. تمام درب و پنجره هایی که در این سبک وجود دارد ساده و در عین حال زیبا هستند و می توانند نمایی جذاب به ساختمان بدهند.

جالب است بدانید که در اجرای سبک مینیمال در دکوراسیون داخلی منزل از هر عنصری که باعث کوچک کردن خانه می شود دوری خواهد شد. به طور مثال زاوید ، دیوارها و … حذف می شوند و تمرکز بر بزرگ بودن و باز بودن محیط است.

مهم ترین ویژگی های سبک مینیمال در دکوراسیون

دیوارهای ساده

قطعا همه ما می دانیم که دیوارهای ساده و بدون آلایش در خانه می تواند فضایی آرامش بخش ایجاد کند و یکی از نکات دکوراسیون خانه می باشند. در سبک مینیمال شاهد این نوع از دیوارها هستیم. آن ها بدون طرح و با عرض کم ساخته می شوند که نگاه کردن به آن ها می تواند باعث ایجاد آرامش در یک ذهن شلوغ شود. غالبا دیوارهایی که در این سبک ساخته می شوند از رنگ های روشن بهره می گیرند زیرا رنگ هایی مانند سفید می تواند محیط را باز تر و بزرگ تر جلوه دهد. تاکید بر استفاده از رنگ سفید به این معنی نیست که سایر رنگ ها هیچ جایگاهی در این سبک زیبا ندارند بلکه می توان به جای خود از آن ها نیز استفاده کرد.

اگر به استفاده از کاغذ دیواری تمایل دارید اما سبک مینیمال را نیز می پسندید هیچ محدودیتی در سلیقه شما وجود ندارد. زیرا می توانید از کاغذ دیواری هایی با رنگ روشن و بدون طرح کمک بگیرید.

نور زیاد

اگر قبل از خرید خانه و سکونت در آن تصمیم به انتخاب سبک مینیمال در دکوراسیون دارید توصیه می کنیم خانه ای را انتخاب کنید که دارای پنجره های بزرگ باشد. زیرا وجود نور زیاد و طبیعی از مشخصه های سبک مینیمال محسوب می شود. در حال حاضر به دلیل مشکلات زیست محیطی ، نه تنها این سبک بلکه سایر سبک ها در تلاش هستند که نور طبیعی را جایگزین نور مصنوعی کنند. به همین دلیل از پنجره های بزرگ استفاده می کنند و از ورود نور طبیعی به درون خانه جلوگیری نمی کنند.

نور زیاد

 

عدم استفاده از لوازم تزئینی

برخی از افراد به عدم استفاده از لوازم تزئینی و برخی دیگر نیز به استفاده کم از این لوازم معتقد هستند. زیرا محیط را ساده تر می کند و نیازی نمی بینند که جزئیات زیادی را در محیط ایجاد کنند. اگر به این سبک ها دقت کنید متوجه می شوید که اغلب آن ها تنها از یک یا دو قاب عکس بر روی دیوارهای ساده و سفید خود استفاده می کنند. همچنین سطوحی مانند کانتر ، میز و … عاری از هر گونه اشیای تزئینی و تجملاتی است. واقعیت این است که این سبک از زندگی می تواند از جوانب مختلفی برای افراد مقرون به صرفه باشد. به طور مثال نیازی نیست تا شما هزینه زیادی برای خرید وسایل تجملاتی و گران پرداخت کنید. همچنین برای تمیز کردن خانه نیاز به وقت زیادی نخواهید داشت.

مبلمان ساده

خرید مبلمان لوکس و قرار دادن آن ها در خانه می تواند جلوه ای بی نظیر ایجاد کند .اما واقعیت این است که خرید این نوع از مبلمان ها با سبک مینیمال در طراحی دکوراسیون تداخل دارد. تمام عناصری که در این سبک مورد استفاده قرار می گیرد در ساده ترین حالت خود قرار دارد. بهترین نوع مبلمان برای این سبک ، کاناپه ها و مبلمان هایی با طراحی ساده و کلاسیک است. مبلمان کلاسیک علاوه بر طرح ساده دارای رنگ خنثی نیز می تواند مینیمالیست بودن محیط را نشان دهد و به خوبی زیبایی آن را به بیننده القا کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار موبایل
منوی اصلی x
لیست علاقه مندی ها 0
X