وبلاگ

راهنمای کامل پیاده سازی سبک دکوراسیون روستیک

سبک دکوراسیون روستیک

یکی از محبوب ترین انواع سبک دکوراسیون داخلی منزل سبک دکوراسیون روستیک به شمار می رود که تداعی کننده طبیعت و روستا است. دلیل نامگذاری این سبک به روستیک نیز به دلیل شباهت آن به فضا و طبیعت بکر روستایی است. از مهم ترین ویژگی های سبک دکوراسیون روستیک ، استفاده از المان های طبیعی مانند چوب و سنگ است.

سبک دکوراسیون روستیک

سبک دکوراسیون روستیک چیست و چگونه پیاده سازی می شود؟ بسیاری از افراد تمایل دارند بعد از آشنایی با انواع سبک دکوراسیون داخلی منزل ، اقدام به انتخاب کنند. سبک روستیک برای افرادی مناسب است که علاقه زیادی به طبیعت دارند. این افراد با زندگی در فضاهای کوچک و آپارتمانی ، آرامش خود را از دست می دهند. به همین دلیل توصیه می شود از سبک دکوراسیون روستیک استفاده کنند. در ادامه به مواردی اشاره می کنیم که به کمک آن ها می توانید این سبک را اجرا کنید.

استفاده از تنه درختان و لوازم چوبی

همان طور که اشاره کردیم مهم ترین ویژگی سبک روستیک ، نزدیک کردن دکوراسیون داخلی منزل به خانه های روستایی است. در این راستا باید از تنه درختان و لوازم چوبی استفاده کنید. اگر سری به بازار بزنید و به دنبال لوازم سنتی بگردید قطعا تنه درختانی را خواهید دید که به زیباترین شکل ممکن تراش خورده اند و آماده قرار گرفتن در دکوراسیون خانه شما هستند. علاوه بر این اگر قصد خرید مبلمان لوکس ، خرید میز و گلمیز را دارید توصیه می کنیم تا جایی که ممکن است از چوب در آن ها استفاده شده باشد. چوب و سنگ بهترین حس را به انسان منتقل می کند. اگر از این متریال در مکان هایی مانند تراس و بالکن نیز استفاده کنید قطعا باعث تداعی کردن فضای روستایی خواهد بود.

استفاده از المان های دست نخورده

معمولا شغل روستاییان دامداری و کشاورزی است. به همین دلیل از پشم گوسفندان استفاده می کنند. شما هم می توانید از این المان ها به طور دست نخورده استفاده کنید. به طور مثال از پشم گوسفند به عنوان روکش کوسن مبل استفاده کنید. برخی از روستاها در دل جنگل و برخی دیگر در مناطق کوهستانی واقع شده اند. در واقع فرقی نمی کند که شما به کدام منطقه علاقه دارید بلکه مهم این است که از مواد طبیعی مربوطه استفاده کنید و فضایی دلنشین را ایجاد کنید.

روشن کردن شومینه

خوشبختانه در سال های اخیر ، شومینه به عنوان یکی از اجزای دکوراسیون داخلی منزل محسوب شده و در تمام سبک ها شامل مدرن ، مینیمال ، سنتی و … اجرا می شود. این وسیله گرمایشی که در انواع مختلف گازی ، برقی و دیجیتالی وجود دارد می تواند به عنوان یکی از اجزای سبک دکوراسیون روستیک به حساب آید. توصیه می کنیم برای اینکه حس طبیعی بودن شومینه را به مهمانان خود منتقل کنید از نوع طبیعی آن استفاده کنید. چیدمان مبلمان منزل به دور شومینه باعث به وجود آوردن نقطه کانونی می شود. در این شرایط افراد دور یکدیگر جمع می شوند و احساس بسیار دلنشینی را به وجود می آورد.

روشن کردن شومینه

دیوارهای چوبی

در حال حاضر دیوارپوش ها و پنل های دیواری در طرح های متنوعی وجود دارند که یکی از آن ها دارای طرح چوب یا سنگ است. اما این نوع پنل ها برای اجرای سبک دکوراسیون روستیک مصنوعی هستند و نمی توانند حس حضور در روستا را برای افراد تداعی کند. به همین خاطر توصیه می کنیم از متریال اصلی یعنی سنگ و چوب برای پوشش دیوارها استفاده کنید. این کار توسط بهترین شرکت های دکوراسیون داخلی منزل قابل اجراست. قطعا پوشش دیوارها با سنگ یا چوب کار آسانی نیست اما به وسیله بهترین دکوراتورها قابل اجرا می باشد. در مطالب گذشته به معرفی بهترین شرکت های طراحی دکوراسیون پرداختیم.

سقف های چوبی

اگر به خانه های روستایی سر زده باشید حتما سقف آن ها توجه شما را به خود جلب کرده است. در اغلب خانه های روستایی شاهد استفاده از چوب های مقطع در سقف هستیم. شما نیز می توانید این ایده را برای زیباتر کردن و نزدیک کردن سبک خانه به روستیک انجام دهید. با این کار تکه ای از طبیعت را به خانه می آورید و قطعا با نگاه کردن به سقف آرامش بیشتری احساس خواهید کرد.

بزرگنمایی

منظور از بزرگنمایی این است که از لوازم بزرگ و خشن استفاده کنید. معمولا در روستاها تکنولوژی زیادی وجود ندارد و اغلب لوازم به طور طبیعی و در همان ابعاد واقعی خود استفاده می شوند. شما هم می توانید از این موضوع ایده بگیرید و از لوازم بزرگ استفاده کنید. به طور مثال اگر قصد خرید مبلمان دارید و یا می خواهید با خرید میز و گلمیز های زیبا ، تحولی در دکوراسیون داخلی منزل خود ایجاد کنید توصیه می کنیم از ابعاد بزرگ آن ها استفاده کنید. گلدان ها ، قاب عکس ها و صندلی های بزرگ بیانگر این سبک است.

بزرگنمایی

استفاده ترکیبی از چوب و سنگ

خانه های روستایی با چوب و سنگ ساخته می شود و معمولا از مصالحی مانند گچ و سیمان استفاده نمی کنند. اما زندگی در محیط شهری این امکان را به ما نمی دهد که بتوانیم از سنگ و چوب در ساخت خانه استفاده کنیم. اما ایده هایی وجود دارند که این قابلیت را در اختیار ما می گذارد که از این متریال به بهترین نحو استفاده کنیم. به طور مثال اگر دیوارهای خانه شما سفید است می توانید از ستون های چوبی یا سنگی استفاده کنید.

وجود کتابخانه در منزل به زیبایی دکوراسیون آن کمک می کند. زیرا کتابخانه فقط به منظور نگهداری کتاب نیست بلکه می تواند به عنوان یکی از عناصر زیبایی بخش محسوب شود. در مطالب گذشته تحت عنوان ” انواع مدل دکور کتابخانه منزل ” به نکاتی اشاره کردیم که می توانید به کمک آن ها یک کتابخانه جذاب داشته باشید. اگر شما هم به وجود کتابخانه در منزل علاقه دارید می توانید آن را از چوب بسازید تا به اجرای سبک دکوراسیون روستیک کمک کرده باشید. قرار دادن گلدان های خاص و از جنس سفال یکی دیگر از روش های اجرای سبک روستیک می باشد. در اغلب روستاها شاهد وجود گلدان های سفالی هستیم که معمولا ساخته دست روستاییان می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار موبایل
منوی اصلی x
لیست علاقه مندی ها 0
X