وبلاگ

نکات مهم چیدمان در پذیرایی مستطیل

چیدمان در پذیرایی مستطیل

اگر با نکات مهم در خصوص چیدمان در پذیرایی مستطیل آشنا نیستید این مطلب برای شما مفید خواهد بود. زیرا در این بخش قصد داریم نکاتی ضروری را به شما بگوییم که به وسیله آن ها بتوانید چیدمان در پذیرایی مستطیل را به بهترین نحو انجام دهید. پس با ما همراهی کنید.

چیدمان در پذیرایی مستطیل

اطلاع از اصول و نکات ضروری در دکوراسیون داخلی منزل مستطیل شکل موجب می شود که عناصری مانند مبلمان و … را به نحوی قرار دهید که محیطی صمیمی و گرم به وجود آید. در حال حاضر اغلب خانه ها به شکل مستطیلی طراحی می شوند و بسیاری از افراد تصور می کنند که در چیدمان دچار محدودیت هستند. در صورتی که چیدمان در پذیرایی مستطیل امری دشوار نیست و می توانید به راحتی از پس آن برآیید. فقط کافیست تا مواردی که در این مطلب به آن ها اشاره می شود را جدی بگیرید.

انتخاب تعداد مبلمان بر اساس متراژ

از نظر شما خرید مبلمان لوکس ، سلطنتی ، اسپرت و … باید بر اساس متراژ و ابعاد خانه باشد یا بر اساس تعداد مهمان ها یا ست کامل در فروشگاه ؟ قطعا انتخاب و خرید مبلمان لوکس باید بر اساس نیاز شما و متراژ محیط باشد. در غیر این صورت یک اصل مهم در طراحی دکوراسیون داخلی یعنی ” عدم شلوغ کاری ” را نادیده گرفته اید.

در خانه های امروزی که اغلب دارای مساحت کوچک هستند به هیچ عنوان نباید محیط را شلوغ کنید. زیرا باعث آشفتگی بصری خواهد شد و چشم افراد از حضور در آن محیط خسته می شود. پس به این موضوع توجه نکنید که ست کامل مبملان در فروشگاه چند نفره است. یا اینکه خرید میز و گلمیز های بزرگ تا چه میزان به زیبایی خانه شما اضافه می کند. بلکه در نظر گرفتن نیاز ، از همه این موارد مهم تر می باشد. بهترین نوع مبلمان برای پذیرایی مستطیل ، مبلمان ال است. این نوع از مبلمان ها فاقد دسته بلند و عرض زیاد هستند و گزینه ای ایده آل محسوب می شوند.

انتخاب رنگ مناسب

یکی از مواردی که بارها در مطالب گذشته به آن اشاره کردیم و بسیاری از کارشناسان نیز بر این امر اصرار دارند این است که اگر قصد اجرای دکوراسیون داخلی منزل را دارید اما محیط شما کوچک است نباید از رنگ های تند و زننده استفاده کنید. زیرا این رنگ ها قادر هستند محیط را کوچک تر از آن چه که هستند نمایش دهند. در انتخاب رنگ باید محتاطانه عمل کنید. البته توجه به این موضوع نیز ضروری است که هر چه خانه شما نورگیرتر باشد می توانید رنگ ها را از حالت خنثی بودن خارج کنید. اما اگر می خواهید نور خانه را با نورهای مصنوعی مانند لوستر ، لامپ و انواع چراغ های دیواری تامین کنید باید از رنگ های خنثی و روشن استفاده کنید.

انتخاب رنگ در تمام عناصر خانه از اهمیت زیادی برخوردار است. همان طور که رنگ دیوارها و دیوارپوش ها مهم است ، رنگ مبلمان ، پرده ، کفپوش و … نیز اهمیت زیادی دارد. توصیه می کنیم در اجرای دکوراسیون داخلی منزل بیش از 2 یا 3 رنگ استفاده نکنید. اگر می خواهید یک جلوه ملایم و زیبا خلق کنید از رنگ های مکمل بهره بگیرید. در غیر این صورت اگر دارای روحیه ای جسورانه هستید می توانید از رنگ های متضاد استفاده کنید. رنگ های متضاد مانند زرد و بنفش ، سیاه و سفید ، زرد و سیاه و … هستند.

انتخاب رنگ مناسب

توجه به سبک مبلمان

بهترین نوع مبلمان برای چیدمان در پذیرایی مستطیل ، مبلمان هایی به سبک مینیمال هستند. اگر محیط زندگی شما کوچک است به هیچ وجه نباید از سبک هایی مانند استیل ، کلاسیک و سلطنتی استفاده کنید. زیرا فضا را به شدت شلوغ می کند. این نوع از مبلمان معمولا دارای دسته های بلند ، تکیه گاه عریض و ابعاد بزرگ هستند.

اگر می خواهید از مبل های مینیمال استفاده کنید بهتر است یک رنگ گرم و زیبا برای آن در نظر بگیرید. تنوع مبل های پارچه ای بیشتر از مبلمان چرم است و شما می توانید از این تنوع به نفع خود بهره بگیرید. مبل های مینیمال به رنگ سفید ، صمیمیت و گرما را از خانه های ایرانی دور می کند و می تواند یک محیط سرد خلق کند.

استفاده از طرح ها و نقوش ساده

همان طور که اشاره کردیم مبل های پارچه ای از تنوع طرح و رنگ زیادی برخوردار هستند. اما این موضوع به این معنی نیست که شما می توانید از سرویس مبلمان و کوسن هایی پر از نقوش و طرح های برجسته استفاده کنید. این مساله در خصوص طرح پرده ، کفپوش ، کاغذ دیواری ها و … نیز صدق می کند. اگر می خواهید چیدمان در پذیرایی مستطیل را به طور اصولی انجام دهید باید از طرح های شلوغ اجتناب کنید و تا جایی که می توانید از طرح های بدون ریزه کاری و شلوغ کاری استفاده کنید.

استفاده از طرح ها و نقوش ساده

انتخاب اکسسوری های مناسب

اکسسوری یا دکوریجات دارای نقش متعادل کننده دکوراسیون داخلی منزل هستند. در مطالب گذشته اشاره کردیم که تعادل یکی از قوانین اصلی در اجرا محسوب می شود. واقعیت این است که اگر شما بخواهید یک محیط شاد و سر زنده ایجاد کنید می توانید به اکسسوری ها اعتماد کنید. اکسسوری ها می توانند در فرم ها ، رنگ ها و … مختلفی باشند و به عنوان متعادل کننده فضا وارد عمل شوند.

یکی از لوازمی که می تواند به عنوان اکسسوری مورد استفاده قرار بگیرد گل و گیاه است. استفاده از گیاهان شاداب و سرزنده آپارتمانی و انتخاب گلدان هایی بزرگ و خوش رنگ باعث می شود که روح طبیعت وارد خانه شود و قطعا افرادی که این نوع از اکسسوری ها را در خانه دارند روحیه ای قوی تر و شاداب تر نسبت به سایرین دارند.

در حال حاضر که بخش اعظمی از خانه ها به شکل آپارتمانی هستند، افراد دوری از طبیعت را تجربه می کنند و این امر می تواند روحیه آن ها را تحت تاثیر قرار دهد .به همین دلیل توصیه کارشناسان طراحی دکوراسیون داخلی و همچنین توصیه روانشناسان این است که حتما گل و گیاهانی هر چند کوچک را در خانه نگهداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار موبایل
منوی اصلی x
لیست علاقه مندی ها 0
X