وبلاگ

آشنایی با مشخصات مبل راحتی خوب برای خریدی مطمئن

مشخصات مبل راحتی خوب

آشنایی با مشخصات مبل راحتی خوب سبب می شود که شما انتخابی بهتر و مطمئن تر را تجربه کنید. مبل های راحتی بسیار پرطرفدار هستند و می توان از آن ها در اغلب سبک های دکوراسیون داخلی منزل استفاده کرد. در این مطلب قصد داریم شما را با مشخصات مبل راحتی خوب آشنا کنیم.

مشخصات مبل راحتی خوب

مشخصات مبل راحتی خوب چیست و چه عواملی در انتخاب آن دخیل است ؟ انتخاب یک سرویس مبلمان زیبا ، باعث ایجاد یک محیط دلشنین در خانه خواهد شد. مبلمان در انواع مختلفی طراحی و عرضه می شوند. خرید مبلمان لوکس و راحتی بر اساس سلیقه هر فرد انجام می شود اما در هنگام خرید باید بسیاری از فاکتورها را نیز در نظر بگیرید. مشخصات مبل راحتی خوب را در ادامه بررسی خواهیم کرد.

چهارچوب محکم و مقاوم

چوب هایی که برای اسکلت مبل بکار می روند شامل راش ، چنار ، روس ، بلوط و گردو است. این چوب ها بعد از فرآیند مخصوص در کوره ، قابل استفاده می شوند. زیرا چوب های خام دارای رطوبت هستند و نمی توان به همین صورت از آن ها استفاده کرد. هنگامی که چوب در کوره قرار می گیرد تمام رطوبت ، باکتری های و تمام عوامل فساد انگیز آن از بین می رود و تبدیل به یک چوب خشک می شود. این موضوع سبب می شود که چوب در طول زمان فرم و ابعاد خود را حفظ کند و دچار تغییر نشود. هر چه چوب بکار رفته در چهارچوب مبل از کیفیت بالاتری برخوردار باشد عمر مبلمان بیشتر خواهد بود.

مبل جزو لوازم گران قیمت در منزل محسوب می شود. از این جهت می توان گفت که امکان تعویض آن در بازه های زمانی کوتاه وجود ندارد. پس باید در هنگام خرید از کیفیت آن مطمئن شوید. در ساخت اسکلت مبل از چسب زنی ، میخ زنی و پیچ استفاده می شود. غالبا در مبل های سه نفره یا کاناپه از یک پایه اضافی در وسط مبل استفاده می شود که نقش حمایت کننده دارد و از شکستن مبل در طول زمان جلوگیری می کند. متاسفانه برخی از کارگاه ها بجای استفاده از چوب های با کیفیت و چند لایه از نئوپان استفاده می کنند. نئوپان خرده چوب هایی هستند که به یکدیگر چسبانده شده اند و کیفیت بالایی ندارند.

استفاده از چوب سفید ممنوع !

واقعیت این است که روز به روز قیمت مواد درجه یک و متریال مرغوب در حال افزایش است. به همین خاطر مبل سازان نمی توانند با استفاده از چوب های بسیار با کیفیت مانند راش، مبلمان با قیمت مناسب بسازند. آن ها ترجیح می دهند از چوب های ارزان قیمت مانند چوب سفید استفاده کنند تا قیمت نهایی کار کاهش یابد. اما این مساله سبب کاهش مرغوبیت کلاف مبل خواهد شد و احتمال شکستن مبل در جابجایی و حمل و نقل افزایش پیدا می کند.

تشک و کفی مرغوب

از دیگر مشخصات مبل راحتی خوب ، تشک و کفی مرغوب است. بسیاری از افراد به دنبال خرید مبلمانی هستند که در طول زمان ظاهرش تغییر نکند. این افراد باید در هنگام خرید مبلمان لوکس یا راحتی به نوع فوم بکار رفته در مبلمان توجه کنند. فوم های سرد جزو فوم هایی هستند که در طول زمان کیفیت خود را حفظ می کنند. زیرا تراکم بیشتری دارند و دارای حالت ارتجاعی هستند. به این معنی که می توانند سریعا به حالت اولیه خود بازگردند.

تشک و کفی مرغوب

پشتی و دسته مبل

از فوم سرد نه تنها در کفی مبل بلکه در نواحی دیگر مانند پشتی و دسته مبل نیز استفاده می شود. بهترین وزن برای فوم هایی که در کف استفاده می شود 35 کیلویی است. اما برای پشتی و دستی مبل می توان از اسفنج هایی با تراکم کمتر مثل 15 الی 20 کیلو نیز بهره گرفت.

یکی از فاکتورهای مهم در انتخاب مبل راحتی این است که تکیه گاه مبل را بررسی کنید. اگر اسکلت مبل محکم باشد می تواند یک لنگر مناسب برای تکیه گاه مبل فراهم کند. یکی از توصیه هایی که به خریداران مبل داریم این است که حتما قبل از خرید و پرداخت هزینه ، چند دقیقه بر روی آن بنشینند و جوانب مختلف آن را بررسی کنند. به هیچ عنوان پشتی مبل نباید خم شود و از استحکام کافی برخوردار باشد.  سیستم فنری مبلمان باید از نوع هشت فنره باشد.

تکیه گاه مبل نقش بسیار مهمی در راحت بودن آن ایفا می کند. از دیگر مشخصات مبل راحتی خوب این است که ارتفاع آن بلند و حدود 50 سانتی متر باشد. اگر تکیه گاه کمتر از این میزان باشد قطعا مبل مناسبی برای استراحت انتخاب نکرده اید. خرید میز و گلمیز باید بر اساس نوع مبلمان انجام شود تا هماهنگی بین آن ها سبب افزایش زیبایی در دکوراسیون داخلی منزل شود.

جنس پارچه و روکش

پارچه های مختلفی برای رویه مبل استفاده می شود که رایج ترین آن ها کتان است. کتان مزایای زیادی دارد که می توان به مقاومت بالا در برابر فرسایش ، تغییر رنگ و … اشاره کرد. همچنین این پارچه ها هنگامی که در معرض تابش نور خورشید قرار می گیرند رنگ خود را از دست نمی دهند. اما یک ایراد بزرگ دارند و آن هم این است که به سرعت آلودگی و چرک را به خود جذب می کنند. افرادی که فرزند کوچک دارند و یا رفت و آمد زیادی در خانه دارند نمی توانند به راحتی از این مبل ها استفاده کنند مگر اینکه بر روی آن ها کاور بیندازند.

در حال حاضر نوعی پارچه به نام میکروفیبر مصنوعی تولید می شود که از نوع ایرانی و چینی هستند. این نوع از پارچه به عنوان بهترین گزینه برای روکش مبل محسوب می شود. زیرا در برابر آلودگی و چرک از مقاومت کافی برخوردار است و دارای مزایایی از جمله تنوع رنگی و قیمت مناسب برخوردار هستند.

جنس پارچه و روکش

نکات مهم در هنگام خرید مبل راحتی !

پس از اینکه به مشخصات مبل راحتی خوب اشاره کردیم نوبت به این می رسد که نکات مهم در هنگام خرید را نیز بررسی کنیم. در هنگام خرید مبلمان راحتی باید به استاندارد بودن مبلمان از جمله حمایت پشتی مبل از سر و گردن خود توجه کنید. همان طور که اشاره کردیم بهترین ارتفاع 50 سانتی متر است. در هنگام تولید مبل راحتی یک کیله در پشتی آن قرار داده است که می تواند گودی کمر را به خوبی پوشش دهد.

معمولا مبلمان چرم دارای سطحی ناصاف است. این نوع از سطوح باید می شود که بدن عرق نکند و بتوانید مدت زمان طولانی بر روی آن بنشینید. ارتفاع مبل باید استاندارد باشد و بعد از نشستن بر روی آن شاهد خم شدگی یا کشیدگی پاهای خود نباشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار موبایل
منوی اصلی x
لیست علاقه مندی ها 0
X