وبلاگ

نکات کلیدی دکوراسیون ورودی منزل + تصاویر

دکوراسیون ورودی منزل

دکوراسیون ورودی منزل از اهمیت زیادی برخوردار است زیرا اولین مکانی است که در هنگام ورود به خانه ، آن را مشاهده می کنید. خوش سلیقگی افراد خانه در همین مکان مشخص می شود. در این مطلب به نکاتی خواهیم پرداخت که به شما در ایجاد دکوراسیون ورودی منزل کمک زیادی خواهد کرد.

دکوراسیون ورودی منزل

مهم ترین عناصر در ایجاد دکوراسیون ورودی منزل کدامند؟ دکوراسیون ورودی به عنوان یکی از مهم ترین بخش های دکوراسیون داخلی منزل شناخته می شود. برای ساختن و زیباتر کردن آن نیازی به وسایل گران قیمت و هزینه های گزاف نیست. بلکه با وسایلی که در اختیار دارید و با کمی خوش سلیقگی می توانید ورودی منزل خود را به زیباترین شکل ممکن طراحی کنید.
برخی از افراد تصور می کنند که طراحی دکوراسیون ورودی منزل مخصوص خانه های بزرگ است چون فضای زیادی را اشغال می کند و برای خانه های آپارتمانی مناسب نیست. در صورتی که این تصور کاملا اشتباه است. مساحت خانه شما هر چقدر که باشد می توانید با ساده ترین عناصر از جمله آینه و دکور کوچک آن را زیبا کنید.

جداسازی فضای ورودی از کل خانه

قبل از اینکه به عناصر مهم در ایجاد دکوراسیون خانه اشاره کنیم باید بگوییم که شما می توانید این بخش را از کل فضای خانه تفکیک کنید. بدین منظور استفاده از پارتیشن ها توصیه می شود. با این کار می توانید دید افراد را به بخش های دیگر هدایت کنید و فضای خصوصی خانه شما دیده نشود. بهترین مدل پارتیشن برای جداسازی فضای ورودی از کل خانه ، پارتیشن های ” ال ” شکل هستند که علاوه بر زیبایی می توانند شما را به هدف خود نزدیک کنند. البته روش های دیگری نیز برای جداسازی فضا وجود دارد و آن هم استفاده از متریال مختلف است. در مطالب گذشته به جداسازی فضا با متریال اشاره کردیم و گفتیم که بدین منظور می توانید از سنگ ها تزئینی و حتی کاغذ دیواری استفاده کنید و محیطی متفاوت را بسازید.

نصب آینه !

نصب آینه به عنوان یک ترفند برای بزرگ تر نشان دادن محیط به کار می رود. اگر خانه شما کوچک است می توانید با نصب یک آینه با قاب زیبا علاوه بر ایجاد دکوراسیون ورودی منزل ، به بزرگ تر نشان دادن خانه خود نیز کمک کنید. جالب است بدانید که نصب آینه سبب می شود که نور محیط بیشتر نشان داده شود.

نصب آینه !

 

استفاده از جا کفشی !

معمولا افراد در هنگام ورود به خانه ، کفش های خود را تعویض می کنند. وجود یک جاکفشی در هر خانه ضروری است. پس چه بهتر که از آن به عنوان یکی از عناصر دکوراسیون ورودی استفاده کنید. اگر خانه شما کوچک است باید حتما از جاکفشی هایی با ابعاد کوچک استفاده کنید اما اگر خانه شما دارای مساحت زیادی است هیچ محدودیتی در انتخاب ابعاد جاکفشی ندارید. توصیه می کنیم برای زیباتر کردن این محیط ، از چند دکوری نیز بر روی آن استفاده کنید تا افراد بتوانند سایر وسایل خود را نیز بر روی آن ها قرار دهند.

پهن کردن فرش های رنگارنگ !

اگر ورودی منزل شما باریک است می توانید از فرش های راهرویی و اگر پهن است می توانید از فرش های مستطیل یا گرد استفاده کنید که با مبلمان نیز بسیار شیک هستند برای همین بعضی از افراد قبل و بعد از خرید فرش به فکر خرید مبلمان لوکس می افتند. رنگارنگ بودن فرش می تواند زیبایی محیط را افزایش دهد. یکی از بهترین پیشنهاداتی که می توانید به آن فکر کنید ، استفاده از گلیم فرش است. این نوع از فرش ها که غالبا دارای بافتی درشت هستند ، از رنگ های بسیار شاد در آن ها استفاده شده است. به این نکته توجه داشته باشید که رنگ فرش باید با سایر عناصر در دکوراسیون ورودی منزل همخوانی داشته باشد.

استفاده از رخت آویز و جاکلیدی !

رخت آویزها و جاکلیدی های بسیار زیبا با طرح های متنوع در بازار وجود دارند که می توانید آن ها را برای نصب در ورودی منزل استفاده کنید. با نصب کردن رخت آویز این امکان را در اختیار اعضای خانواده و مهمانان خود قرار می دهید که بتوانند در هنگام ورود و خروج از منزل ، راحت تر از لباس های خود استفاده کنید. همچنین آویزان کردن کلید در جای مخصوص سبب می شود که آن را گم نکنید.

قرار دادن گلدان های رنگی !

به جرات می توان گفت که هیچکس نمی تواند منکر فواید گل و گیاه شود. قرار دادن گل و گلدان نه تنها در ورودی منزل بلکه در سایر بخش های خانه می تواند حس طراوت و شادابی را به همراه داشته باشد. اگر می خواهید مهمانان در هنگام ورود به خانه ، انرژی مثبت زیادی را دریافت کنند باید در این بخش از گلدان های زیبا و رنگی استفاده کنید. اگر خانه شما آپارتمانی است از گیاهان آپارتمانی مانند سانسوریا ، قاشقی ، اسپاتی فیلیوم و … استفاده کنید. در غیر این صورت می توانید گلدان های خود را در برابر نور خورشید قرار دهید تا رشد آن ها بهتر شود. گلدان های رنگی باید دارای هماهنگی با سایر عناصر و رنگ ها در ورودی خانه باشند. این گلدان ها می توانند بر روی میز های شیک نیز قرار بگیرند برای همین افراد بعد از خرید میز و گلمیز حتما به سراغ گل و گلدان می روند.

قرار دادن گلدان های رنگی !

 

اهمیت دادن به نورپردازی !

در مطالب گذشته تحت عنوان ” بهترین شرکت های دکوراسیون داخلی ایران ” به معرفی بهترین شرکت ها در زمینه طراحی دکوراسیون داخلی منزل پرداختیم. در این مطلب اشاره کردیم که این شرکت ها دارای تخصص در اجرای طرح و فضاسازی هستند. یکی از پارامترهای مهم در فضاسازی استفاده از نور است.
اگر می خواهید ورودی خانه یکی از زیباترین مناطق در خانه شما محسوب شود باید اهمیت ویژه ای به نورپردازی منزل خود بدهید. استفاده از لوسترهای سقفی ، آباژورهای زیبا و … برای ایجاد نور در این ناحیه توصیه می شود. نور در ایجاد دکوراسیون داخلی منزل به بهترین شکل به شما کمک می کند.

پیشنهاد !

اگر تا به حال دکوراسیون ورودی منزل را طراحی نکرده اید و در این زمینه سر رشته ندارید می توانید به سراغ افراد و شرکت هایی بروید که در زمینه طراحی دکوراسیون داخلی منزل تبحر دارند. این شرکت ها به خوبی با المان ها و عناصر مختلف در طراحی و فضا سازی آشنا هستند و می توانند به بهترین نحو محیط خانه شما و ورودی آن را طراحی کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار موبایل
منوی اصلی x
لیست علاقه مندی ها 0
X