وبلاگ

آشنایی با تاثیر رنگ کهربایی در دکوراسیون و روش های جذاب آن

رنگ کهربایی در دکوراسیون

آیا می دانید رنگ کهربایی در دکوراسیون باعث ایجاد گرمی و صمیمیت در آن می شود. برخی از افراد این رنگ را نوعی طلایی تیره می دانند. برای ساخت رنگ کهربایی کافیست تا مقداری رنگ قرمز را به رنگ زرد اضافه کنیم. این رنگ در طیف های مختلفی وجود دارد که می توان به عسلی ، روشن ، تیره ، زرد و … اشاره کرد. در این مطلب قصد داریم شما را با تاثیر رنگ کهربایی در دکوراسیون آشنا کنیم.

رنگ کهربایی در دکوراسیون

رنگ کهربایی در دکوراسیون داخلی منزل چه تاثیری دارد؟ رنگ کهربایی به عنوان یک رنگ روشن و البته گرم شناخته می شود که اگر بخواهیم به جایگاه آن در چرخ رنگ اشاره کنیم باید آن را بین زرد و نارنجی قرار دهیم. دلیل نامگذاری این رنگ به کهربایی ، به دلیل سنگی به همین نام است. سنگ کهربا یک سنگ زینتی محسوب می شود که دارای طیف های مختلف رنگی مانند نارنجی ، قرمز ، زرد و قهوه ای است. افرادی که به رنگ کهربایی در دکوراسیون داخلی منزل علاقه مند هستند جزو آن دسته از افرادی محسوب می شوند که تمایل دارند محیط زندگی خود را گرم و صمیمی نشان دهند.

استفاده از رنگ کهربایی دارای تاریخچه ای بسیار کهن است. جالب است بدانید که این رنگ برای نخستین بار در سال 1500 میلادیی مورد استفاده قرار گرفت. ارزش سنگ کهربا به دلیل زیبایی آن است. البته بهتر است کهربا را نوعی سنگ ندانیم بلکه به عنوان یک صمغ فسیل شده از آن یاد کنیم. درختی به نام عنبر که به عنوان یک درخت همیشه سبز شناخته می شود دارای صمغی است که به نام کهربا معرفی می شود و مانند یک سنگ قیمتی با آن رفتار می شود !

مکمل رنگ کهربایی در دکوراسیون داخلی منزل

شما می توانید از رنگ کهربایی در بخش های مختلف خانه استفاده کنید. به طور مثال در هنگام خرید مبلمان لوکس یا خرید میز و گلمیز های زیبا انتخاب این رنگ از جذابیت زیادی برخوردار است. مبلمان های پارچه ای نسبت به مبلمان چرم از تنوع رنگ و طرح بیشتری بهره مند است. در مطالب گذشته تحت عنوان ” آشنایی با مزایا و معایب مبل چرم ” به این موضوع پرداختیم که علاوه بر مزایای مبل چرم مانند عمر و دوام ، زیبایی ، عدم جذب الودگی و … ایراداتی نیز وجود دارد که می توان به عدم تنوع زیاد در طرح و رنگ اشاره کرد.

به منظور استفاده از رنگ کهربایی در دکوراسیون داخلی منزل باید ابتدا با رنگ های مکمل آن آشنا شوید. این موضوع از اهمیت زیادی برخوردار است. زیرا بدون اطلاع و آگاهی از آن نمی توانید یک دکوراسیون زیبا بسازید. اگر بخواهیم مکمل رنگ کهربایی را از روی چرخ رنگ پیدا کنیم به رنگ آبی می رسیم. زیرا در چرخ رنگ ، مکمل هر رنگ دقیقا در مقابل آن قرار دارد. آبی و کهربایی با قرار گیری در مقابل یکدیگر به عنوان مکمل شناخته می شوند. اما علاوه بر آن می توانید از سایر رنگ ها مانند طیف های سبز و بنفش عمیق نیز به عنوان مکمل کهربایی استفاده کنید. یکی از راهکارهایی ایجاد جذابیت در دکوراسیون داخلی منزل ، ایجاد تضاد رنگی است. زیرا انرژی زیادی در محیط ایجاد می شود و غافلگیری های بصری نیز به وجود می آید.

مکمل رنگ کهربایی در دکوراسیون داخلی منزل

انواع رنگ کهربایی

همان طور که در ابتدای مطلب اشاره شد رنگ کهربایی در طیف های مختلف وجود دارد که می توان به عسلی ، تیره ، روشن و طلایی اشاره کرد. از این رنگ ها میتوانید در خرید میز و گلمیز بهره ببرید .در این بخش به معرفی این رنگ ها می پردازیم.

کهربایی عسلی

رنگ کهربایی عسلی به عنوان رنگ زرد مایل به نارنجی شناخته می شود. میزان رنگ زرد آن بیشتر و به عنوان روشن ترین رنگ در بین سایر طیف های رنگ کهربایی شناخته می شود. محبوبیت این رنگ در بین عموم مردم و استفاده در دکوراسیون داخلی منزل چشمگیر است.

کهربایی روشن

رنگ کهربایی روشن ترکیبی از زرد و نارنجی است اما مقداری رنگ سفید در خود دارد. هر چه میزان سفیدی آن بیشتر باشد روشنی آن نیز بیشتر خواهد بود. استفاده از رنگ کهربایی روشن برای افرادی توصیه می شود که به رنگ کهربایی علاقه دارند اما آن را رنگی تیره می دانند.

کهربایی تیره

اگر به دنبال یک رنگ کهربایی تیره هستید باید مقدار نارنجی یا قرمز بودن آن را افزایش دهید. ترکیب این رنگ ها سبب می شود که کهربایی تیره به سمت رنگ قهوه ای متمایل شود.

کهربایی طلایی

رنگ کهربایی طلایی به عنوان یکی از خانواده رنگ زرد شناخته می شود و از ترکیب نارنجی و قهوه ای بدست می آید.

 

استفاده از رنگ کهربایی در دکوراسیون

اتاق پذیرایی و نشیمن

استفاده از طیف های مختلف کهربایی در بخش های مختلف خانه مانند اتاق پذیرایی و نشمین تاثیرات روانی زیادی مانند احساس آرامش ، گرما و .. را تداعی می کند. البته شما می توانید برای عناصر مختلف مانند دکوریجات ، قاب عکس ها ، قاب آیینه و … نیز این رنگ را انتخاب کنید. اگر مطالب قبلی وب سایت ما را دنبال کرده باشید به خوبی می دانید که ایجاد نقطه کانونی در خانه چه تاثیری در زیبایی آن ایفا می کند. استفاده از این رنگ برای ایجاد نقطه کانونی از اهمیت زیادی برخوردار است.

اتاق پذیرایی و نشیمن

اتاق خواب

در بخش های مختلفی از اتاق خواب مانند روتختی ، دیوارها ، لوازم دکوری ، چراغ خواب و … انتخاب این رنگ ایده آل است. استفاده از طیف های مختلف کهربایی در بخش مرکزی و خصوصا بر روی تخت باعث جریان پیدا کردن انرژی در فضا خواهد شد.

آشپزخانه

اگر می خواهید فضایی شاد و مفرح را در آشپزخانه ایجاد کنید و انرژی های منفی را از آن دور کنید توصیه می کنیم از رنگ کهربایی طلایی برای لوستر ، تعدادی از کابینت ها و … استفاده کنید. این رنگ انرژی خاصی به دنبال خود می آورد و قادر است سرزندگی را به این محیط هدیه دهد.

دیوار‌ها

یکی دیگر از کاربردهای رنگ کهربایی در دکوراسیون ، انتخاب آن برای رنگ آمیزی دیوارها دیوارپوش ها ست. همان طور که می دانید استفاده از رنگ آبی در کنار کهربایی زیبایی خاص و منحصر به فردی ایجاد می کند. پس می توانید علاوه بر رنگ ، از کاغذ دیواری هایی با این مشخصات نیز استفاده کنید تا یک نمای خیره کننده به وجود آید.

سخن پایانی !

شاید بعد از آشنایی با رنگ کهربایی در دکوراسیون داخلی منزل ، هیجان زده شوید و تصمیم بگیرید که از این رنگ در تمام بخش های دکوراسیون استفاده کنید. اما عجله نکنید و احساساتی تصمیم نگیرید. در بکار گیری از طیف های مختلف کهربایی در دکوراسیون منزل احتیاط کنید. یکی از مواردی که باید به آن توجه داشته باشید این است که نباید این رنگ بر محیط غالب شود. زیرا تاثیرات مثبت خود را از دست می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار موبایل
منوی اصلی x
لیست علاقه مندی ها 0
X