وبلاگ

آشنایی با انواع سبک مبلمان ( راهنمای انتخاب مبل )

انواع سبک مبلمان

آشنایی با انواع سبک مبلمان باعث می شود تا شما انتخاب بهتری برای زیبا سازی دکوراسیون داخلی منزل خود داشته باشید. برخی از افراد تمایل به خرید مبلمان لوکس دارند. این افراد می توانند از برخی سبک های این چنینی استفاده کنند. اما برخی دیگر تمایل به استفاده از مبلمان راحتی و اسپرت دارند. در این مطلب به بررسی انواع سبک مبلمان خواهیم پرداخت.

انواع سبک مبلمان

انواع سبک مبلمان کدامند ؟ مبلمان یکی از مهم ترین عناصر در چیدمان دکوراسیون داخلی منزل است و عدم وجود آن می تواند محیطی ناخوشایند را ایجاد کند. خرید مبلمان لوکس ، اسپرت ، سلطنتی و … بر اساس سلیقه افراد انجام می شود. اما برخی از آن ها با انواع سبک مبلمان آشنا نیستند و در هنگام خرید دچار سردرگمی می شوند. ما در این مطلب به شما کمک می کنیم تا انتخاب راحت تری داشته باشید.

مبل چسترفیلد

مبل چستر فیلد جزو آن دسته از مبلمان هایی محسوب می شود که کمتر کسی آن را رد می کند. زیبایی این مبل به قدری زیاد است که اغلب سلیقه ها آن را می پسندند. یکی از ویژگی های مهم در مبل چستر فیلد وجود لمسه دوزی در قسمت تکیه گاه مبل است. البته در برخی از مدل ها شاهد لمسه دوزی در بخش نشیمن گاه نیز هستیم. دسته های مبل چستر فیلد گرد است و ظاهری مانند دسته های پیچ خورده دارد. ارتفاع آن نیز به اندازه تکیه گاه مبل است که احساس آرامش و امنیت را برای فرد به وجود می آورد.

در سال های گذشته تمام مبل های چستر فیلد از چرم تهیه می شدند اما از آن جایی که ایده گرایی و خلاقیت در مشاغلی مانند مبل سازی حرف اول را می زند در سال های اخیر شاهد تولید این نوع از مبلمان با متریال دیگر مانند مخمل نیز هستیم. اگر قصد خرید مبلمان لوکس را دارید ، چستر فیلد گزینه مناسبی برای شما خواهد بود. خرید میز و گلمیز هایی که با آن هماهنگی و تناسب داشته باشند زیبایی دکوراسیون داخلی منزل شما را بیشتر می کند.

مبل قطعه ای

یکی از انواع سبک مبلمان ، مبل قطعه ای است. این نوع از مبلمان دارای طرفداران زیادی است. همان طور که از نام آن پیداست به صورت قطعه ای طراحی شده است و شما می توانید هر طور که تمایل دارید آن ها را در محیط خانه چیدمان کنید. در مطالب گذشته در خصوص چیدمان مبل در منزل صحبت کردیم و در این باره به قواعد و اصولی اشاره کردیم.

معمولا مبل های قطعه ای در قطعات 3 و 5 تایی تولید می شوند. اغلب افراد در خانه های آپارتمانی زندگی می کنند و همین امر سبب می شود که محیط زندگی آن ها کوچک باشد. این نوع از مبلمان این قابلیت را در اختیار شما قرار می دهد تا هر طور که بخواهید آن ها را بچینید و فضای زیادی اشغال نکنند. معمولا این نوع از انواع سبک مبلمان را به صورت L و U چیدمان می کنند.

مبل قطعه ای

مدل چِیس

افرادی که قصد خرید مبلمان لوکس را دارید می توانند به سراغ مبل های چیس بروند. این نوع از مبلمان دارای نشیمن کشیده هستند و ظاهر آن ها به صورت صاف و منحنی است. در بخش تکیه گاه مبل چیس شاهد قوس های اندک و متناسب با قوس کمر هستیم. در حال حاضر این نوع از مبل ها در سوئیت ها به وفور مورد استفاده قرار می گیرند. خرید میز و گلمیز متناسب با رنگ مبل چیس زیبایی آن را بیشتر می کند.

مبل تکیه گاه شتری

مبل هایی که به نام مبل تکیه گاه شتری شناخته می شود از انواع سبک مبلمان محسوب می شود که از شیخ ها و ثروتمندان عرب رواج پیدا کرد. دلیل نام گذاری آن به تکیه گاه شتری وجود دو یا سه عدد کوهان خمیده در بخش تکیه گاه مبل است. این نوع از مبلمان دارای ظاهری شیک و فاخر است که می تواند دکوراسیون داخلی منزل شما را تغییر اساسی دهد.

پایه هایی که برای مبل تکیه گاه شتری مورد استفاده قرار می گیرد آن را به سبک های مدرن طراحی دکوراسیون نزدیک تر کرده است. این پایه ها از جنس چوب و اغلب نزدیک به همدیگر ساخته شده اند.

مبل تختی

دلیل نام گذاری مبل تختی این است که علاوه بر نشستن می توان استفاده های دیگری از جمله استراحت و خوابیدن را بر روی آن ها انجام داد. اگر در خانه ای زندگی می کنید که کوچک است و رفت و آمد زیاد است و نمی توانید از تختخواب استفاده کنید ، مبل های تختی گزینه مناسبی برای شما محسوب می شوند. به طور کلی هر چقدر مساحت خانه ها کوچک تر شود ادغام وسایل با یکدیگر نیز بیشتر می شود.

مبل لاوسون

اگر به دنبال خرید مبلمان راحتی هستید و می خواهید نوعی از مبل را انتخاب کنید که برای قرار دادن در فضای نشیمن مناسب باشد  باید اول نکات دکوراسیون خانه را بدانید. می توانید به سراغ مبل لاوسون بروید. این نوع از انواع سبک مبلمان بسیار راحت هستند و در دسته مبل های راحتی و اسپرت جای می گیرند. شما می توانید آن را در اتاق نشیمن و در مقابل تلویزیون قرار دهید و از راحتی آن لذت ببرید. وجود پشتی های نرم و نشمین گاه قابل حرکت از مهم ترین ویژگی های مبل لاوسون می باشد.

مبل لاوسون

مبل تاکسیدو

شاید شما هم با شنیدن نام تاکسیدو یاد نوعی لباس مردانه افتادید. اما این نام فقط مخصوص لباس مردانه نیست بلکه نام نوعی از مبل نیز می باشد. از مهم ترین مشخصه هایی که می توان درباره مبل تاکسیدو گفت این است که دسته ها و تکیه گاه هایی هم ارتفاع با مبل چستر فیلد دارند اما فاقد انحنا و پیچیدگی می باشد. خطوطی که در این مبل بکار رفته صاف ، مستقیم و هندسی می باشد. مبل های تاکسیدو جزو مبل های راحتی دسته بندی می شود.

مبل لاوست

مبل لاوست نوعی مبل عاشقانه است که اغلب به صورت تکی در دکوراسیون داخلی منزل مورد استفاده قرار می گیرد. مبل لاوست ظاهری مانند دو صندلسی به هم چسبیده دارد. در مطالب گذشته به طور مفصل در خصوص این نوع از مبلمان سخن گفتیم. برای آشنایی بیشتر با مبل لاوست می توانید به مطلب مربوطه مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار موبایل
منوی اصلی x
لیست علاقه مندی ها 0
X