وبلاگ

راهنمای کامل تغییر چیدمان منزل برای هر فصل

تغییر چیدمان منزل

آیا می دانید تغییر چیدمان منزل برای هر فصل چگونه است ؟ الهام گرفتن از فصل‌ها امری جذاب و دوست‌داشتنی است. اغلب مردم با گذشت زمان و یکنواخت بودن محیط دچار مشکلاتی از جمله پژمردگی و یکنواختی در زندگی می‌شود. توصیه‌ای که در این شرایط داریم این است که با تغییراتی هر چند کوچک در دکوراسیون داخلی منزل بر اساس فصل های مختلف ، اقدام به تغییر چیدمان منزل کنید.

تغییر چیدمان منزل

تغییر چیدمان منزل بر اساس فصل چگونه است ؟ تغییر چیدمان منزل می‌تواند علاوه بر سلیقه‌ی ما بستگی زیادی به فصلی که در آن زندگی می‌کنیم داشته باشد. معمولا خانه‌ ها دارای یک چارچوب و بنای ثابت هستند و این ما هستیم که با استفاده از وسایل مختلف و سلیقه و ایده گرفتن از مواردی مانند فصل می‌توانیم تغییرات زیادی در آن ایجاد کنیم و با اضافه کردن عناصر و المان ‌های مختلف زیبایی آن را بیشتر می‌کنیم. در این مطلب به مواردی از جمله تغییر چیدمان منزل با استفاده از این فاکتورها اشاره خواهیم کرد.

بهترین زمان برای تغییر چیدمان منزل معمولا فصل بهار ، اولین ماه از سال است و در فصل بهار بهترین وقت برای تغییر چیدمان منزل محسوب می‌شود. چون همه چیز تازگی و طراوت دارد و معمولا روحیه‌ افراد در این فصل نیز بهتر است پس ما هم تلاش می‌کنیم تا با استفاده از امکاناتی که در اختیار داریم چیدمان منزل را به بهترین شکل انجام دهیم.

یکی از نکاتی که در مطالب قبلی هم به آن اشاره کردیم این است که برای دکوراسیون داخلی منزل و ایجاد تغییراتی در آن نیاز به خرید مبلمان لوکس ، خرید میز و گلمیز های بزرگ و بسیاری از مواردی که جزو تجملات محسوب می‌شوند نیست. بلکه شما نیاز به استفاده از ذوق و سلیقه‌ی شخصی دارید. البته باید قوانین چیدمان منزل و اصول آن را نیز رعایت کنید زیرا بروز کوچکترین اشتباه در چیدمان می ‌تواند جلوه‌ محیط زندگی شما را خراب کند.

تغییر چیدمان منزل در فصل بهار

 فصل بهار اولین فصل از سال است که به عنوان بهترین و مطلوب ترین فصل سال شناخته می‌شود. در این فصل زیبایی طبیعت صد چندان می‌شود و معمولا افراد از روحیه‌ی خیلی بهتر و شاداب‌تر برخوردار هستند. یکی از توصیه‌ های مهمی که در فصل بهار به شما عزیزان داریم این است که پوشش خانه را سبک کنید به این معنی که روکش مبلمان ، پرده ‌ها و پارچه ‌هایی که بافت ضخیم دارند را تعویض کنید و از بافت‌های نازک تر و رنگ‌ های روشن ‌تر استفاده کنید. زیرا رنگ‌ های روشن در فصل بهار بیشتر از سایر فصل‌ها به چشم می‌آیند و با انجام این کار می‌توانید نکات دکوراسیون خانه خود را به فصل بهار نزدیک کنید.

 مورد دیگری که باید به آن توجه کنید این است که اجازه دهید کف خانه دیده شود. به این معنی که فرش‌ های بزرگ و حجیم را از خانه جمع ‌آوری کنید و قالیچه‌ های کوچک در آن پهن کنید. اگر کف خانه‌ شما کفپوش یا سرامیکی باشد با این کار دکوراسیون داخلی منزل شما زیباتر نمایش داده می شود.

تغییر چیدمان منزل در فصل بهار

نقطه‌ کانونی خانه‌ خود را تغییر دهید. به طور معمول توصیه می‌کنیم که در طراحی دکوراسیون خانه و دکوراسیون داخلی منزل نقطه‌ی کانونی ایجاد کنید. منظور از نقطه‌ی کانونی این است که یک عنصر در خانه را در نظر بگیرید و مبلمان و وسایل نشیمن را حول محور آن بچینید. به طور مثال در فصول سرد سال مانند پاییز و زمستان توصیه می‌شود از شمینه به عنوان نقطه‌ی کانونی استفاده . اما در فصل بهار باید نقطه‌ی کانونی را به سمت پنجره هدایت کنید. وجود پنجره‌ های بزرگ باعث می‌شود که نور طبیعی وارد خانه شد و محیطی دلنشین‌تر را ایجاد کند.

تغییر چیدمان منزل بر اساس فصل تابستان

تابستان به فصل گرما مشهور است اما واقعیت این است که گرمای آن بسیار دلنشین و مطلوب است. شما می‌توانید در فصل تابستان از رنگ ‌های متناسب با این فصل مانند زرد سبز و آبی استفاده کنید. رنگ کردن یک بخش کوچک از خانه برای شما هزینه زیادی نخواهد داشت. شما می‌توانید فقط یکی از دیوارهای خانه را به این رنگ در بیاورید و تغییر محسوس آن را در دکوراسیون داخلی منزل احساس کنید.

استفاده از گیاهان جدید در این فصل رایج است. معمولا در فصل زمستان گیاهان خشک می‌شوند و تازگی و طراوت خود را از دست می‌دهند. پیشنهاد می‌کنیم در فصل بهار و تابستان از گیاهان و گلدان‌ های زیبا و جدید استفاده کنید. اگر تمایل دارید گیاهان سابق را حفظ کنید باید کود و خاک آنها را عوض کنید و با استفاده از محلول ‌های تقویتی اقدام به رشد بهتر آنها کنید.

استفاده‌ی صحیح از رنگ ‌ها در تابستان مهم است. به دلیل گرمای زیادی که در این فصل وجود دارد توصیه می‌شود از رنگ ‌های روشن و اغلب سفید استفاده کنید. زیرا رنگ‌ های سفید گرمای کمی به خود جذب می‌کنند و این امکان را فراهم می‌کنند تا محیط خانه‌ی شما خنک ‌تر شود. به همین دلیل نه تنها لباس‌های تن را باید روشن کنید بلکه باید پارچه‌ هایی مانند پرده را در خانه نیز تمیز کنید و رنگ آنها را روشن کنید.

تغییر چیدمان منزل بر اساس فصل پاییز

پاییز فصلی است که افراد زیادی از آن خاطره ‌های بسیار خوب دارند. پیشنهاد ما در این فصل این است که از رنگ‌های متناسب با آن استفاده کنید. رنگ‌ هایی که متناسب با فصل پاییز هستند شامل نارنجی ، زرد ، طلایی هستند که می‌توانید آنها را با رنگ‌هایی مانند قرمز و قهوه‌ای نیز ترکیب کنید.

شما می‌توانید از میوه‌های پاییزی برای خشک کردن و استفاده کردن در دکوراسیون داخلی خانه استفاده کنید برخی از افراد اقدام به استفاده از میوه‌های خشک و ریسه کردن آن ها می کنند  و آن را در مکان ‌های مختلف خانه قرار می‌دهند.

کمتر کسی وجود دارد که بتواند زیبایی برگ ‌های پاییزی را منکر شود. آن‌ها علاوه بر رنگ زیبا دارای شکل‌های بسیار طبیعی و جذاب هستند که می توانید به جای برگ‌های مصنوعی در خانه استفاده کنید و آنها را در مکان‌های مختلف خانه و در مقابل دید اعضای خانواده و مهمانان قرار دهید.

 استفاده از میز نهارخوری با رنگ‌های پاییزی از دیگر نکات در خصوص چیدمان منزل در فصل پاییز است. در حال حاضر اغلب خانه‌ها از میز پذیرایی در خانه و آشپزخانه استفاده می‌کنند. اگر به استفاده از رومیزی بر روی میز ناهارخوری علاقه دارید می‌توانید رنگ آن را نیز متناسب با فصل پاییز یعنی نارجی ، قهوه‌ای تعیین کنید و از زیبایی‌ها لذت ببرید.

تغییر چیدمان منزل بر اساس فصل پاییز

تغییر چیدمان منزل را بر اساس فصل زمستان

فصل زمستان سردترین فصل سال است که شما می‌توانید با استفاده از رنگ‌ های گرم و تیره در دکوراسیون داخلی منزل آن را گرم ‌تر و صمیمی ‌تر کنید. به طور مثال خرید مبلمان لوکس ، خرید میز و گلمیز های تیره و استفاده از رومیزی های‌ تیره‌ تر می‌تواند دکوراسیون خانه شما را تغییر دهد.

بهره گیری از رنگ‌های زمستانی شامل قرمز ، زرشکی ، قهوه‌ای و …. است که شما می‌توانید عناصر مختلف خانه مانند کوسن ها ، روکش‌های مبل ، رومیزی ‌ها و ….. را با آن تزیین کنید.

شومینه را روشن کنید .در اغلب خانه‌ ها از شومینه به عنوان یک سیستم گرمایشی مناسب استفاده می‌شود. اگر شما این عنصر را در خانه دارید می‌توانید با استفاده از چوب‌ها و وسایل مختلف آن را روشن کنید و از گرمای آن لذت ببرید توصیه می‌کنیم در فصل زمستان شومینه را به عنوان نقطه کانونی خانه در نظر بگیرید.

 ستفاده از شمع‌های زینتی در خانه حتی اگر آن را روشن نکنید نیز می‌تواند باعث گرما بخشیدن به محیط شود. به همین دلیل قرار دادن آن ها با طرح‌های زمستانی در گوشه گوشه‌ی خانه مانند میزهای رومیزی میزهای پذیرایی و اتاق نشیمن گرما را به آن محیط هدیه دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار موبایل
منوی اصلی x
لیست علاقه مندی ها 0
X