وبلاگ

معرفی کامل سبک دکوراسیون یونان باستان

معرفی کامل سبک دکوراسیون یونان باستان

در این مطلب قصد داریم شما را با سبک دکوراسیون یونان باستان آشنا کنیم. همان طور که استحضار دارید تاریخ قابل توجهی از یونان باستان و ثروت فرهنگی و هنر آن دوران در معماری وجود دارد که ریشه به وجود آمدن سبک دکوراسیون داخلی پرطرفدار، شیک و زیبایی به نام سبک دکوراسیون یونان باستان شده است. عدم وجود عناصر لوکس، سادگی بی انتها، ظاهری تقریباً عملگرا و طبیعی از ویژگی های بارز این سبک است که اصولاً افراد عملی و اقتصاد دان این سبک را پسند می کنند. این سبک برای همه افرادی که به دنبال اصول و سادگی هستند، بسیار مناسب است.

سبک دکوراسیون یونان باستان

به طور کلی سبک دکوراسیون یونان باستان آمیزه ای از اجزای قدیمی و مدرن با سقف های بلند، ستون‌های گچ کاری شده، نقاشی ‌های دیواری و سنگ مرمر است. در این سبک طراحی داخلی طیف رنگی در سایه‌ های طبیعی است، از رنگ روشن نباید استفاده کرد و رنگ طلایی نیز باید استفاده حداقلی و مینیمم را در طراحی داشته باشد. اقلام دکوری به کار رفته در این سبک می تواند شامل گلدان ها، آمفورها، مجسمه ها و فیگور‌ها باشد. نکته قابل توجه در مورد پرده ها نیز استفاده هر چه کمتر از پارچه‌ روی پنجره ها است.

قبل از این که رویای سبک دکوراسیون یونانی را به مرحله عمل درآورید، از تناسب آپارتمان خود با دکوراسیون به این سبک اطمینان پیدا کنید. در غیر این صورت، بدون توجه به آنچه انجام خواهید داد، آپارتمان شما با سبک دکوراسیون کلاسیک یونانی مطابقت نخواهد داشت.

در حالتی که شخص خانه خود را خریداری کرده باشد و پس از آن بخواهد طراحی داخلی آن را به سبک یونانی اجرا کند و مثلاً سقف این خانه کوتاه باشد، نمی توان در آن سبک دکوراسیون یونان باستان را پیاده کرد. پس برای عملی کردن این طرح باید قبل از طراحی و ساخت آپارتمان ایده آن را با مهندسین معمار و طراح و نقشه کش ساختمان در میان بگذارید.برای خرید مبلمان لوکس یکی از گزینه های شما خرید مبلمان به سبک یونانی است.

محدودیت های اجرای سبک دکوراسیون یونان باستان

اجرای دکوراسیون داخلی منزل به سبک دکوراسیون یونان باستان در خانه‌های استیجاری نیز معمولاً امکان ندارد. چون نمی توان در این گونه منازل تغییراتی در دیوارها، سقف و کف ایجاد کرد. بنابراین نوع دکوراسیون در بسیاری از موارد محدودیت دارد و در حقیقت اگر شما در خانه‌ های غیر آپارتمانی زندگی می‌کنید، می‌توانید از این نوع تزیین و دکوراسیون استفاده کنید. زیرا استاندارد سقف خانه‌های آپارتمانی سقف هایی با طول ۲ الی ۳ متر است و این ارتفاع برای خانه‌های سبک یونانی کوتاه است.

همچنین اگر شما علاقه زیادی به انواع پرده و پوشاندن پنجره‌ها دارید، بهتر است سراغ این نوع دکوراسیون نروید. چرا که در این سبک معمولاً پنجره‌ها را با پرده زیاد پوشانده نمی شوند و شاید این موضوع در خانه‌های با فرهنگ ایرانی که حریم شخصی اهمیت بسیاری دارد، مشکل ساز باشد.

محدودیت های اجرای سبک دکوراسیون یونان باستان

عناصر طراحی در سبک دکوراسیون یونان باستان چگونه باید باشند؟

سقف

سقف‌ها اتاق ها باید بلند باشد که احساس آزادی را تداعی کند و فضای اتاق را باز ‌نشان دهد و چشم را به سمت بالا جذب ‌کند. برای تأکید بر بزرگ نشان دادن همه عناصر در اتاق، سقف توسط ستون‌های برجسته با گچ کاری کار می‌شود. برخی مواقع الگو‌های رگه‌ای در سقف ایجاد می‌شود و اغلب سقف با پایه‌های گچی هنری طراحی می شود. در صورت امکان پنجره‌ای به شکل یک مربع در سقف نصب می شود که روشنایی اتاق را تا حد زیادی بیشتر می کند.

معمولاً در مرکز سقف لوستر عظیمی روی زنجیر‌های طلایی آویزان می کنند و لامپ‌های کوچکی در اطراف سقف برای تشخیص سقف کاذب قرار می دهند. سقف با گچ کاری پوشیده می‌شود و تونالیته رنگی آن باید با رنگ دیوارها هماهنگ باشد، اما اغلب رنگ سقف و دیوار‌ها یکی است. سبک سقف یونانی اصراری به حذف سطوح مختلف ندارد.

دیوار

دیوار‌ها در سبک دکوراسیون یونان باستان نیاز به یک طراحی ویژه دارند، چرا که همه موارد برای تزئین آن‌ مناسب نیست. فقط گچ بری بافتی را اعمال کنید که سادگی اتاق را نشان ‌دهد. برخی مواقع، پنل‌های ساخته شده از چوب یا برخی از مواد دیگر مانند کاشی سرامیک، سنگ و غیره استفاده می‌شود. در سبک یونانی از طاقچه‌ ها در دیوار ها استفاده می شود چون این کار منجر به بزرگتر نشان دادن فضای اتاق می گردد.

در برخی مواقع که صاحب خانه‌ تمایل به نصب ستون دارد ولی به دلیل فضای کوچک خانه نمی‌تواند این ستون را از مصالح سفت اجرا و تعبیه کند، با نصب ستون ‌های پلی یورتان این مشکل را می توان حل کرد.

کف

سبک دکوراسیون یونان باستان قوانین آشکاری برای کف‌ ندارد. با این حال، وجود فرش‌ اصلاً مناسب نیست. کف کلاسیک در این سبک شامل سنگ مرمر، کاشی‌های موزاییک در قالب الگو‌های یونانی است و انواع دیگر پوشش کف مجاز نیست. ترکیبی از پوشش ‌های مختلف مجاز است زیرا که به هیچ وجه زیبایی و اصالت طراحی کف را کاهش نمی‌دهد.

کف

تفاوت سبک دکوراسیون یونان باستان با ایران باستان

تفاوت سبک دکوراسیون یونان باستان با ایران باستان فقط یک مورد است و آن استفاده از عناصر منحنی در دکوراسیون می باشد. این اشکال احساس پویایی و حرکت را به فضا می‌دهد. در عوض این سبک دکوراسیون مشابهت های زیادی با سبک دکوراسیون ایران باستان دارد مثلاً ‌از عناصری مانند حکاکی‌ها و تندیس‌های مرمرین باستانی استفاده می کند. پالت رنگ‌ها شبیه به سبک ایران باستان است و تقریباً شکوه و عظمت این سبک را تکرار می‌کند.

مبلمان در سبک دکوراسیون یونانی باید به این صورت باشد که صندلی ها مبل‌هایی ساده در عین حال استوار و خالص باشند. ممکن است چرمی باشند، اما مبلمان مخملی نباید استفاده کرد. پایه صندلی ها و میز‌ها به سمت خارج با انحنا خم می‌شوند و به اصطلاح سنبلبک هستند. همچنین شما می توانید با خرید میز و گلمیز به دکوراسیون خود با این سبک جلا دهید.

به طور معمول لوازم جانبی داخلی اتاق ‌ها به واسطه استفاده از متریالی همچون سرامیک، سنگ مرمر، کوزه، قهرمانان اسطوره‌ای و باستان یا لامپ دیواری تزئین خواهد شد. پرده روی پنجره‌ها بسیار کم است و عمدتا پرده اتاق خواب از جنس پارچه‌ای پنبه ای یا کتان است.

گلدان‌های گل بسیار به ندرت در سبک یونانی یافت می‌شوند، اما ظروف سرامیکی استفاده فراوانی دارند.

در این سبک ها معمولاً از رنگ های شاد و پراحساس اما طبیعی و سرد مانند زرد لیمویی، سفید، آبی و سبز  استفاده  می شود، چرا که رنگ های روشن می‌توانند تاثیر به سزایی در روشن تر و بزرگتر نشان دادن فضای داخلی منزل داشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار موبایل
منوی اصلی x
لیست علاقه مندی ها 0
X