وبلاگ

ایده های مفید برای چیدمان منزل کوچک

چیدمان منزل کوچک

چیدمان منزل کوچک دارای دشواری بیشتری نسبت به خانه های بزرگ است. اغلب خانه های امروزی به شکل آپارتمانی طراحی و ساخته می شوند و این امر موجب می شود تا متراژ خانه ها بسیار کم شود. چیدمان منزل کوچک دارای نکاتی است که با توجه به آن ها می توانید دکوراسیونی بسیار زیبا داشته باشید.

چیدمان منزل کوچک

چیدمان منزل کوچک چگونه است ؟ طراحی دکوراسیون داخلی منزل باید به نحوی باشد که از تمام فضا استفاده بهینه صورت گیرد. در حال حاضر اغلب خانه ها کوچک هستند و افراد برای چینش آن ها دچار چالش های فراوانی می شوند. در این مطلب به ایده های مفید و کاربردی اشاره می کنیم که به کمک آن ها می توانید چیدمان منزل کوچک را انجام دهید و از زیبایی آن لذت ببرید.

از المان های عمودی استفاده کنید !

استفاده از المان های عمودی نه تنها فضا را بزرگ تر نشان می دهند بلکه می تواند ارتفاع سقف را نیز بلندتر نمایش دهد. یکی از بهترین المان های عمودی استفاده از دیوارپوش هایی است که از خطوط عمودی بر روی آن ها استفاده شده است. شما می توانید برخی از دیوارهای خانه را با این نوع از دیوارپوش ها بپوشانید. البته طرح های مختلفی در ساخت دیوارپوش ها بکار می رود که می تواند با تمام سلیقه ها سازگار باشد.

از متریال مختلف برای جداسازی فضا استفاده کنید !

در سال های نه چندان دور که اغلب خانه ها دارای متراژ و مساحت زیادی بودند فضاهای مختلف خانه را به وسیله قرار دادن اجزا و عناصر جدا می کردند. به طور مثال اگر خاطرتان باشد تمام آشپزخانه هایی که به شکل اپن ساخته می شدند از کانتر برای جدا سازی هال و آشپزخانه بهره گرفته می شد. اما نصب کانتر می تواند فضای خانه را کوچک تر نشان دهد و گزینه مناسبی برای چیدمان منزل کوچک به حساب نمی آید. بهترین روش این است که از متریالی مانند کاشی برای آشپزخانه و چوب برای هال و پذیرایی استفاده کنید. متریال به عنوان بهترین گزینه برای جدا سازی فضا محسوب می شوند.

از رنگ های خنثی استفاده کنید !

رنگ به عنوان یکی از عناصر اصلی و مهم در دکوراسیون داخلی منزل تلقی می شود. مناسب ترین رنگ شامل رنگ های خنثی مانند سفید و خاکستری می باشد که برای بکار گیری در دیوارهای خانه مناسب هستند. همچنین می توانید برای رنگ آمیزی اتاق خواب و اتاق کودک نیز از این رنگ ها استفاده کنید. برخی از افراد برای چیدمان منزل کوچک ، کاملا از سلیقه خودشان بهره می گیرند. در صورتی که در برخی از مواقع باید سلیقه خودتان را نادیده بگیرید و بر اساس اصول و قواعد رفتار کنید تا بتوانید محیطی دلنشین تر و زیباتر داشته باشید. در مطلب گذشته تحت عنوان ” نکات طلایی چیدمان منزل + راه کار حرفه ای ها ” به این نکته اشاره کردیم که سلیقه می تواند به عنوان بهترین گزینه برای شما محسوب شود اما باید آن را بعد از رعایت تمام اصول در نظر بگیرید.

در چیدمان اتاق نشیمن از المان های ظریف استفاده کنید !

اتاق نشیمن یکی از مهم ترین بخش های هر خانه می باشد که باید توجه ویژه ای در چیدمان آن داشته باشید. قطعا اتاق نشیمن در خانه های کوچک نیز دارای مساحت کمی است و باید آن را به نحوی طراحی کنید که کوچک تر از آنچه که هست نشان داده نشود. یکی از روش ها این است که از کتابخانه های توکار استفاده کنید. در خصوص مبلمان نیز توصیه می کنیم اقدام به خرید مبلمان لوکس برای اتاق نشیمن کوچک نکنید. زیرا این نوع از مبل ها دارای ابعاد زیادی هستند و می توانند تمام فضای اتاق شما را به خود اختصاص دهند. بهتر است از مبلمان های ظریف ، کوچک و اسپرت بهره بگیرید.

در چیدمان اتاق نشیمن از المان های ظریف استفاده کنید !

از فضاهای قناس خانه استفاده کنید !

متاسفانه برخی از خانه ها به دلایل مختلف دارای قناسی هستند. برخی از افراد تصور می کنند که قناسی ها هیچ کاربردی ندارند و باید آن ها را نادیده گرفت. در صورتی که قناسی های خانه می توانند به عنوان یکی از بهترین فاکتورها در چیدمان منزل کوچک به حساب آیند. خرید میز و گلمیز و قرار دادن کتابخانه ، تخت خواب و بسیاری از وسایل دیگر به شما کمک می کند که نه تنها قناسی خانه پوشانده شود بلکه استفاده بهینه تری از فضا داشته باشید. همچنین استفاده از فضاهایی مانند زیر راه پله و قرار دادن باکس و کشو در آن می تواند فضای بیشتری در اختیار شما قرار دهد.

از رنگ ها برای جداسازی فضا استفاده کنید !

در بخش قبل به جدا سازی فضا از طریق متریال اشاره کردیم. در این بخش می خواهیم شما را با جدا سازی فضا از طریق انتخاب رنگ و ترکیب رنگ نیز آشنا کنیم. خانه هایی که دارای آشپزخانه مجزا نیستند و از متریال برای جدا سازی فضا استفاده نشده است می توانند از رنگ های مناسب بهره بگیرند و این جدا سازی را انجام دهند. به طور مثال اگر تمام دیوارهای خانه به رنگ خاکستری است ، شما می توانید رنگ کابینت های آشپزخانه را آبی کنید و مجزاسازی را به بهترین شیوه انجام دهید. توجه داشته باشید که استفاده از رنگ های مکمل و متضاد می تواند زیبایی بیشتری به محیط دهد. اغلب کارشناسان تاکید بر استفاده از رنگ های متضاد دارند.

از آینه استفاده کنید !

نصب آینه های بزرگ می تواند چیدمان منزل کوچک شما را به نحوی دگرگون کند و فضای آن را دو برابر جلوه دهد. آینه ها می توانند نور طبیعی را منعکس کنند و  علاوه بر روشن تر کردن محیط ، زیبایی بیشتری به آن ببخشند. در حال حاضر مدل های بسیار زیاد و متنوعی در تولید آینه های دکوراتیو استفاده می شود که برای هر محیطی مناسب خواهد بود. اگر می خواهید که فضای خانه شما به میزان زیادی بزرگ نمایش داده شود توصیه می کنیم یکی از دیوارها را به طور کامل به نصب آینه اختصاص دهید.

از آینه استفاده کنید !

بجای مبل از کاناپه استفاده کنید !

یکی از توصیه هایی که به شما عزیزان داریم این است که بجای خرید مبلمان لوکس و گلمیز های بزرگ از کاناپه استفاده کنید. کاناپه ها می توانند علاوه بر بزرگ نشان دادن محیط ، احساس راحتی و اسپرت بودن را نیز منتقل کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار موبایل
منوی اصلی x
لیست علاقه مندی ها 0
X