وبلاگ

روش های چیدمان مبل سلطنتی و استیل در خانه

چیدمان مبل سلطنتی

در این مطلب به روش ها و راهکارهایی در چیدمان مبل سلطنتی اشاره خواهیم کرد. اگر می خواهید اقدام به خرید مبلمان لوکس و اجرای دکوراسیون داخلی منزل به بهترین شیوه کنید ، مبلمان سلطنتی انتخاب مناسبی برای شما خواهد بود. چیدمان مبل سلطنتی یکی از دغدغه های افراد بعد از خرید است.

چیدمان مبل سلطنتی

بهترین روش برای چیدمان مبل سلطنتی چیست ؟ چیدمان صحیح مبلمان سبب می شود تا دکوراسیون داخلی منزل شما جلوه ای زیباتر و دلپذیرتر پیدا کند. در زندگی امروز که اغلب افراد به دنبال تجملات هستند ، مبلمان سلطنتی گزینه ایده آلی محسوب می شود. خرید مبلمان لوکس نیاز به هزینه زیادی ندارد و شما با هر بودجه ای که در دست دارید می توانید یک سرویس از آن را تهیه کنید. طراحی هایی که در مبلمان سلطنتی وجود دارد با اغلب سلایق سازگار است. به نحوی که می توانید آن ها را با دکوراسیون های مختلف هماهنگ کنید.
مبلمان به عنوان مهم ترین عنصر در خانه ، اتاق پذیرایی و اتاق نشیمن محسوب می شود. واقعیت این است که چیدمان مبل سلطنتی در فضاهای وسیع و خانه های بزرگ راحت تر از خانه های کوچک است. اما این مساله به این معنا نیست که خانه های کوچک نمی توانند از زیبایی مبلمان سلطنتی بهره مند شوند. نکات و روش هایی که در این مقاله به آن ها اشاره می کنیم برای مساحت های بزرگ و کوچک مناسب است. برخی از نکات برای تمام مکان ها باید رعایت شود.
به طور نمونه هیچ گاه نباید مبلمان را کاملا جفت یکدیگر قرار دهید چون این کار موجب می شود نتوانید به راحتی بین مبلمان رفت و آمد کنید و محیط پذیرایی دارای جلوه ای ناخوشایند شود. نکته دیگری که جزو نکات ممنوعه به شمار می رود وجود فاصله کم بین مبلمان و تلویزیون است. این امر در خانه هایی با متراژ کوچک از اهمیت بیشتری برخوردار است. علاوه بر این موضوع وجود فاصله کم بین مبلمان و تلویزیون سبب آزار چشم ها خواهد شد.

چیدمان مبل ها در مقابل یکدیگر

اگر مساحت خانه شما کوچک است و فضای زیادی را در اختیار ندارید می توانید از مبلمان 7 نفره استفاده کنید. بهترین روش برای چیدمان مبل ها در این فضاها این است که آن ها را روبروی یکدیگر بچینید. به این معنی که مبل سه نفره و یک نفره را در یک سمت و مبل دو نفره و یک نفره را در مقابل آن قرار دهید. تلاش کنید که فاصله بین مبل ها زیاد نشود تا افراد ترغیب به گفتگو شوند. همچنین برای شنیدن صدای یکدیگر نیازی نیست تا بلند صحبت کنید.

چیدن مبلمان دور نقطه کانونی

منظور از نقطه کانونی ، عنصر مرکزی است که می تواند شامل شومینه ، تلویزیون ، میز و … شود. تشخیص عنصر کانونی کار سختی نیست و معمولا بر اساس سلیقه افراد انجام می شود البته نورپردازی منزل با توجه به نقطه کانونی نیز اهمیت دارد. برخی از افراد ترجیح می دهند پنجره های بزرگ را به عنوان نقطه کانونی در نظر بگیرند و مبلمان را دور آن بچینند. برخی دیگر نیز با خرید میز و گلمیز های زیبا ، مبلمان را در اطراف آن قرار می دهند. با این کار افراد می توانند دور همدیگر جمع شوند و به گفتگو بپردازند.

چیدن مبلمان دور نقطه کانونی

چیدمان مربعی

چیدمان مربعی یکی از بهترین روش ها برای چیدمان مبل سلطنتی و استیل است. بدین منظور می توانید یک فرش زیبا در مرکز اتاق پذیرایی پهن کنید و مبلمان را به طور مربعی دور تا دور فرش بچینید. فرش های دستباف و گلیم فرش های سنتی دارای زیباترین جلوه هستند که می توانند محیطی گرم و صمیمی را به وجود آورند. توصیه می کنیم در هنگام چیدمان مبلمان سلطنتی و استیل فاصله بین مبلمان را رعایت کنید تا تردد افراد راحت تر شود. همچنین مبل ها به دیوار نچسبانید تا زیبایی محیط بیشتر شود. چسباندن مبل ها به دیوار یکی از غیر حرفه ای ترین کارها محسوب می شود.

چیدمان نامتقارن

چیدمان مربعی و گرد از رایج ترین انواع چیدمان محسوب می شوند اما نوعی از چیدمان نیز به تازگی رواج پیدا کرده که به عنوان چیدمان نامتقارن شناخته می شود. در این روش ، شما می توانید هر کدام از مبلمان را در هر گوشه از اتاق پذیرایی که می خواهید قرار دهید. این روش سبب می شود تا محیط غیر رسمی و راحت به نظر برسد. فراموش نکنید که اگر جلسات کاری خود را در این مکان برگزار می کنید حتما از سایر روش های چیدمان مانند مربعی استفاده کنید.

چیدمان نامتقارن

 

چیدمان ال

چیدمان ال از قدیمی ترین روش های چیدمان محسوب می شود. برخی از افراد تصور می کنند که این نوع از چیدمان مخصوص مبل های راحتی و کاناپه است. اما شما می توانید برای چیدمان مبل سلطنتی نیز از روش ال استفاده کنید. بدین منظور باید مبل سه نفره را در سمت راست یا چپ قرار دهید و سایر مبلمان را در بخش پایین آن بگذارید. وجود خلاقیت می تواند چیدمان مبلمان شما را زیباتر کند. به طور مثال خرید میز و گلمیز های کوچک و متناسب با نوع مبل ، سبب زیباتر کردن محیط خواهد شد.

سخن پایانی !

در خصوص چیدمان مبل سلطنتی باید به نکته مهمی اشاره کنیم و آن هم این است که چیدمان انواع مبل سلطنتی ، استیل و راحتی می تواند به یک شکل انجام شود و انتخاب هر کدام از روش ها بر اساس نقشه خانه و محل زندگی شما صورت می گیرد. اگر نمی دانید که بهترین روش چیدمان چیست می توانید هر چند وقت یک بار ، چینش مبلمان را تغییر دهید تا به سبک مورد علاقه خود برسید. در مطالب گذشته تحت عنوان ” بهترین شرکت های دکوراسیون داخلی در ایران ” به معرفی چند شرکت برتر در این حوزه پرداختیم که می توانند کمک زیادی به شما در چیدمان صحیح مبلمان و سایر المان های خانه کنند.
شرکت های طراحی دکوراسیون داخلی منزل و دکوراسیون خانه نه تنها در چیدمان عناصر تبحر دارند بلکه می توانند برای شما فضا سازی انجام دهند. تصحیح نقشه خانه و طراحی مجدد آن از مهارت های شرکت های معتبر است. قبل از اینکه شرکت مورد نظر را انتخاب کنید ابتدا تحقیق کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار موبایل
منوی اصلی x
لیست علاقه مندی ها 0
X