وبلاگ

بررسی دکوراسیون صورتی منزل

دکوراسیون صورتی منزل

شاید شما هم جزو آن دسته از افراد باشید که دکوراسیون صورتی منزل را فقط برای اتاق خواب یا اتاق کودکش بپسندید. در صورتی که این رنگ جزو زیباترین رنگ ها برای دکوراسیون داخلی منزل به شمار می رود که زیبایی خاصی به آن می بخشد. اگر تمایل دارید از دکوراسیون صورتی منزل استفاده کنید با ما همراه باشید تا شما را برای اجرای این دکوراسیون در بخش های مختلف خانه راهنمایی کنیم.

دکوراسیون صورتی منزل

دکوراسیون صورتی منزل دارای چه ویژگی هایی است؟ بسیاری از افراد تصور می کنند که رنگ صورتی یک رنگ زنانه است. دلیل به وجود آمدن این تصور ، روحیه لطیف زنانه است. اما جالب است بدانید که حضور در دکوراسیون داخلی منزل به رنگ صورتی باعث کاهش خشونت ، لطافت روح ، ایجاد صمیمت و گرما بخشی می شود. قبل از اینکه به بررسی دکوراسیون صورتی منزل بپردازیم لازم است بگوییم که این رنگ باید با رنگ های دیگر ترکیب شود تا جلوه ای بی نهایت زیبا را خلق کند. هیچ کدام از رنگ ها به تنهایی نمی توانند چشمان شما را به خود خیره کنند.

استفاده از طرح و نقش های صورتی

استفاده از طرح و نقش های صورتی در دکوراسیون هایی که از رنگ خنثی و روشن استفاده می کنند مناسب است. یکی از سبک های بسیار پرطرفدار که رنگ غالب آن سفید ، کرم و طوسی می باشد سبک فرانسوی است که در مطالب گذشته به آن اشاره کردیم. شما می توانید بعد از خرید مبلمان لوکس از کوسن هایی با رگه های صورتی در آن استفاده کنید. البته توجه داشته باشید که رنگ مبلمان به مقدار زیادی با رنگ صورتی در تضاد نباشد و بتواند جلوه آن را زیباتر کند. قرار دادن رومیزی هایی با طرح صورتی بعد از خرید میز و گلمیز نیز توصیه می شود. البته برخی از افراد به طور کلی خرید مبلمان صورتی را در این نوع از دکوراسیون ترجیح می دهند.

علاوه بر انتخاب نقوش صورتی ، می توانید اقدام به نصب قاب عکس های صورتی نیز کنید. اگر مطالب قبلی وب سایت ما را مطالعه کرده باشید به خوبی با موضوعی به نام نقطه کانونی آشنا هستید. قرار دادن قاب عکس هایی با این رنگ در نقطه کانونی، تمام توجهات را به سمت خود جلب می کند. لازم به ذکر است که ترکیب صورتی روشن با طلایی باعث ایجاد احساس آرامش و لطافت روح در بیننده می شود.

استفاده از نوارهای صورتی بر روی دیوار

اغلب خانه ها از رنگ های روشن مانند سفید برای دیوار استفاده می کنند. اگر رنگ خانه شما سفید ، خاکستری و … است و به نظر شما خیلی ساده می آید می توانید با استفاده از نوارهای صورتی رنگ در آن تنوع ایجاد کنید. اجرای دکوراسیون صورتی منزل فقط در زمینه دکوریجات ، مبلمان و … نیست بلکه می توانید برای ایجاد تغییر در پرده ها ، دیوارها و … نیز از این رنگ جذاب استفاده کنید. رنگ صورتی در طیف های مختلفی قرار دارد که می توان به صورتی روشن ، صورتی چرک ، گلبهی و … اشاره کرد.

استفاده از نوارهای صورتی بر روی دیوار

صندلی های صورتی

در بسیاری از بخش های خانه مانند آشپزخانه ، تراس و بالکن شاهد حضور میز و صندلی هستیم که اغلب آن ها به رنگ یکنواخت و قهوه ای رنگ آمیزی شده اند. شما باید این چرخه تکرار را از بین ببرید و از خلاقیت خود استفاده کنید. با صورتی کردن صندلی ها و قرار دادن آن ها در یک فضای باز مانند حیاط ، حسی بسیار دلپذیر را به وجود می آورد. نشستن بر روی صندلی های زیبا در برابر نور خورشید و هوای خنک ، یکی از رویاهای افراد آپارتمان نشین است.

استفاده از رنگ صورتی برای اتاق خواب

مواردی که در بالا به آن ها اشاره کردیم اغلب برای اتاق پذیرایی و نشمین بود. اما شما هیچ محدودیتی در اجرای دکوراسیون صورتی منزل ندارید و می توانید آن را در اتاق خواب ، آشپزخانه ، حمام و … نیز اجرا کنید. اگر می خواهید این رنگ را در اتاق خواب استفاده کنید باید جسارت بیشتری به خرج دهید. به این شکل که بهتر است یکی از دیوارهای اتاق را به طور کلی صورتی کنید و در سایر دیوارها از نوارها ، کاغذ دیواری های صورتی و قاب عکس هایی با همین رنگ استفاده کنید. استفاده از رنگ صورتی در کنار رنگ های تیره باعث ایجاد کنتراست یا تضاد رنگی می شود.

استفاده از رنگ صورتی برای اتاق خواب

مهم ترین قانون رنگ ها در دکوراسیون داخلی منزل چیست ؟

پس از اینکه به بررسی دکوراسیون صورتی منزل پرداختیم نوبت به این می رسد که اشاره ای به قانون استفاده از رنگ ها داشته باشیم. طراحی دکوراسیون داخلی منزل نه تنها یک دانش ، بلکه یک هنر است و رنگ ها به عنوان عنصر اصلی در آن ایفای نقش می کنند. یکی از مهم ترین قوانینی که در بکارگیری رنگ ها وجود دارد و باید به آن توجه کرد قانون 60-30-10 می باشد.

طبق قانون 10-30-60 باید فضای داخلی خانه به سه بخش از نظر رنگی تقسیم شود و 60 % از فضا برای رنگ اصلی ، 30 % شامل رنگ ثانویه و 10 % شامل مابقی رنگ ها که اغلب در وسایل دکوری مورد استفاده قرار می گیرند. میزان استفاده از رنگ ثانویه باید نصف رنگ اصلی باشد.

قانون 10-30-60

60 % از فضا شامل بخش های اصلی یعنی دیوارها ، کفپوش و مبلمان است. برای این بخش ها باید رنگ غالب یا همان رنگ اصلی انتخاب شود. اگر تمایل دارید دکوراسیون شما رنگ ملایمی داشته باشد باید از رنگ های خنثی استفاده کنید. انتخاب رنگ غالب بسیار مهم است زیرا در صورتی که آن را نادرست انتخاب کنید قابلیت هماهنگ کردن سایر بخش ها با آن کار دشواری خواهد بود.

30% از فضا شامل بخش هایی مانند دیوار فرعی ، رو تختی و … است. لازم به ذکر است که رنگ ثانویه می تواند مکمل رنگ اصلی و با آن در تضاد باشد. این موضوع کاملا به سلیقه افراد بستگی دارد. البته مشورت کردن با بهترین شرکت های طراحی دکوراسیون مانند کاج سفید نیز در این انتخاب بی تاثیر نخواهد بود.

10 % باقی مانده از طراحی می تواند به عنوان نقطه عطف کار محسوب شود. انتخاب رنگ سوم هیچ محدودیتی ندارد. جالب است بدانید که برخی از طراحان از رنگ سوم به عنوان نورپردازی استفاده می کنند. اما برخی دیگر آن را به عنوان کوسن مبل به کار می برند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار موبایل
منوی اصلی x
لیست علاقه مندی ها 0
X