وبلاگ

انواع سبک های دکوراسیون داخلی چیست ؟ بررسی هر یک از سبک ها

سبک های دکوراسیون داخلی

انتخاب هر کدام از سبک های دکوراسیون داخلی ارتباط مستقیمی با سلیقه شما دارد. برخی از افراد از شلوغی خانه گریزان هستند و بهترین سبک برای آن ها مینیمال می باشد. اما برخی دیگر تمایل دارند تا محیط خانه آن ها به واسطه استفاده از وسایل و عناصر مختلف شلوغ باشد. شما جزو کدام دسته از این افراد هستید ؟ در این مطلب به معرفی و بررسی سبک های دکوراسیون داخلی خواهیم پرداخت.

سبک های دکوراسیون داخلی

سبک های دکوراسیون داخلی کدامند و هر یک از آن ها چه ویژگی هایی دارند ؟ دکوراسیون داخلی منزل را می توان به سبک های مختلفی چیدمان کرد. توصیه می کنیم قبل از خرید مبلمان لوکس ، خرید میز و گلمیز و … ابتدا سبک مورد نظر خود را پیدا کنید و سپس وسایل مورد نیاز برای آن سبک را خریداری کنید. سبک های دکوراسیون داخلی بسیار متنوع هستند و کمتر کسی پیدا می شود که یکی از آن ها را نپسندد و در خانه خود اجرا نکند. یکی از اشتباهاتی که اغلب افراد مرتکب می شوند این است که بدون در نظر گرفتن سبک و سیاق ، اقدام به خرید وسایل و چیدمان آن ها می کنند.

سبک دکوراسیون مینیمال

واژه مینیمال به معنای ” ساده ” است. سادگی و زیبایی از مهم ترین ویژگی های این سبک محسوب می شود. سبک مینیمال به عنوان یکی از محبوب ترین و پرطرفدار ترین سبک های دکوراسیون داخلی منزل شناخته می شود که تمام عناصر در ساده ترین حالت ممکن از لحاظ جلوه قرار دارند .معمولا افرادی که تمایل دارند محیط اطراف آن ها خلوت باشد از طرفداران سبک مینیمال هستند. پرکاربردترین رنگ در این سبک از دکوراسویون داخلی ، سفید و رنگ های خنثی مانند خاکستری است. این سبک تمام عناصر اضافی در محیط حذف می شوند و هیچ چیز آزار دهنده ای در برابر دیدگان شما قرار نخواهد گرفت.

سبک دکوراسیون مدرن

سبک دکوراسیون مدرن و نکات دکوراسیون خانه یکی دیگر از سبک های دکوراسیون داخلی به شمار می رود که غالبا از متریالی مانند استیل و شیشه در آن استفاده می شود. سبک مینیمال و سبک مدرن از لحاظی مانند سادگی با یکدیگر شباهت دارند و با قرار گرفتن در این محیط احساس سادگی را در تمام عناصر و المان ها احساس خواهید کرد. اگر تمایل به این نوع از سبک دارید توصیه می کنیم در هنگام خرید مبلمان لوکس و خرید میز و گلمیز دقت بیشتری به خرج دهید. زیرا باید از مبلمان هایی متناسب با این سبک استفاده کنید.

از مهم ترین ویژگی های سبک مدرن استفاده از اشکال هندسی مانند دایره و مربع است. اشکالی که دارای زاویه هستند نشانی از سرسخت بودن و مبارز بودن دنیای مدرن است. همچنین اشکالی مانند دایره که بدون زاویه هستند نشانه ای از حرکت و پویایی در عصر امروز است. شما برای ایجاد تعادل باید از هر دو اشکال هندسی در دکوراسیون داخلی منزل استفاده کنید تا بتوانید مفهوم مدرنیته را به بیننده القا کنید.

در مطالب گذشته اشاره کردیم که تابلو و قاب عکس یکی از عناصر و المان های مهم در طراحی دکوراسیون داخلی منزل محسوب می شود. اگر تمایل دارید از قاب عکس در محیط خانه بهره مند شوید توصیه می کنیم در سبک مدرن از قاب هایی با طرح و نقاشی آبستره و انتزاعی استفاده کنید.

سبک دکوراسیون مدرن

سبک دکوراسیون امروزی

بسیاری از افراد سبک مدرن و امروزی را یکی می دانند و اغلب از این دو واژه به جای یکدیگر استفاده می کنند. در صورتی که سبک های مدرن و امروزی تفاوت های فاحشی با یکدیگر دارند. در سبک امروزی شاهد انعطاف و استفاده از خطوط منحنی هستیم. این خطوط نشان دهنده این موضوع است که انعطاف این سبک به قدری زیاد است که می تواند تابع هیچ کدام از سبک های دیگر نباشد. در صورتی که درباره سبک مدرن این مساله وجود ندارد.

از دیگر تفاوت های سبک مدرن و امروزی این است که احساس راحتی در دکوراسیون هایی که از سبک امروزی بهره می گیرند بیشتر از سبک مدرن است. زیرا دکوراسیون های مدرن نسبت به دکوراسیون های امروزی رسمی تر هستند.

سبک دکوراسیون سنتی شرق دور

حتما می دانید که منظور از سرزمین های شرق دور ، کشورهایی مانند چین و ژاپن هستند. مردمان این کشورها در کمال سادگی زندگی می کنند و به دور از تجملات هستند. سبک دکوراسیون داخلی منزل و طراحی دکوراسیون به این شیوه می تواند محیطی آرام ، خلوت و ساده را برای شما به همراه داشته باشد. معمولا میزها و صندلی هایی که در این سبک مورد استفاده قرار می گیرند کوتاه و دارای اشکالی مانند مربع هستند. استفاده از تشک به جای تخت مرسوم است و غالبا پنجره ها و درب ها به صورت کشویی باز و بسته می شوند .مشاهده این عناصر همه ما را به یاد فیلم های نوستالژیک این کشورها می اندازد. رنگ هایی که در سبک دکوراسیون سنتی شرق دور مورد استفاده قرار می گیرد معمولا خنثی هستند اما در مواقعی می توان از رنگ های شاد و سرزنده نیز استفاده کرد.

سبک دکوراسیون سنتی غربی

اگر به خرید مبلمان لوکس علاقه مند هستید و به دنبال خرید میز و گلمیز های مجلل اید توصیه می کنیم به سراغ سبک دکوراسیون سنتی غربی بروید. این سبک دارای المان ها و عناصری است که وسایل مجلل سر و کار دارد. معمولا در این نوع از دکوراسیون داخلی منزل از لوازم تزئینی به تعداد زیادی استفاده می شود و چوب ، رنگ های پر رنگ و تیره نیز کاربرد زیادی دارد.

روکش ها و پارچه هایی که در بر روی مبلمان این نوع از سبک های دکوراسیون کشیده می شود از نوع مخمل ، ابریشم و گلدوزی است و غالبا خطوط منحنی نیز بر روی آن ها نگاشته می شود. این امر نشان دهنده تجملات است.

سبک دکوراسیون فرانسوی

بسیاری از افراد به سبک های دکوراسیون داخلی از نوع فرانسوی علاقه زیادی دارند. زیرا در این سبک از پرده های بلند ، گچ بری سقف و فرش استفاده می شود. رنگ هایی که در این نوع از دکوراسیون داخلی مورد توجه قرار می گیرد قرمز ، طلایی و زرد است که هر کدام از آن ها زیبایی ویژه ای به محیط می دهد. مهم ترین متریال بکار رفته در سبک های فرانسوی سنگ و آجر است که نمادی از اصالت می باشد. از دیگر عناصر موجود در فضا و سبک فرانسوی استفاده از ظروف تزئینی و چینی است که معمولا بر روی مکان هایی مانند میز قرار داده می شود.

سبک دکوراسیون فرانسوی

سبک دکوراسیون روستیک

سبک روستیک همان سبک روستایی است که تلاش می شود در تمام عناصر آن سادگی و آرامی زندگی روستایی نمایش داده شود. مهم ترین عناصر بکار رفته در این سبک از دکوراسیون داخلی منزل چوب و سنگ است که ارتباط مستقیمی با طبیعت دارد.

ممکن است با دیدن دکوراسیونی به سبک روستیک تصور کنید که تمام وسایل آن ها کهنه و زنگ زده هستد. در صورتی که آن ها کهنه نیستند بلکه طراحی آن ها به این شکل است تا اصالت و قدمت آن ها به رخ کشیده شود. این سبک برای افرادی که عاشق نوستالژیک هستند گزینه ایده آلی محسوب می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار موبایل
منوی اصلی x
لیست علاقه مندی ها 0
X