وبلاگ

راهنمای جامع دکوراسیون پذیرایی با فرش سرمه ای

راهنمای جامع دکوراسیون پذیرایی با فرش سرمه ای

در این مطلب به بررسی و راهنمای اجرای دکوراسیون پذیرایی با فرش سرمه ای خواهیم پرداخت. سرمه ای یکی از رنگ های بسیار جذاب برای فرش به شمار می رود که جلوه ای فریبنده و زیبا دارد. اگر قصد استفاده از این رنگ را دارید باید با اصول طراحی دکوراسیون پذیرایی با فرش سرمه ای آشنا باشید.

دکوراسیون پذیرایی با فرش سرمه ای

اجرای دکوراسیون پذیرایی با فرش سرمه ای چگونه است؟ فرش ها از مهم ترین پارامترهای مورد نظر در دکوراسیون داخلی منزل به شمار می روند. زیرا بخش مهمی از خانه را به خود اختصاص می دهند. بسیاری از افراد بنا به دلایل مختلف ترجیح می دهند از رنگ های تیره برای فرش استفاده کنند. زیرا معتقد هستند که آلودگی آن ها کمتر نمایان می شود و نیازی به شستشو مداوم فرش ها نیست. اگر شما هم جزو این دسته از افراد هستید باید با اصول دکوراسیون پذیرایی با فرش سرمه ای آشنا باشید تا بتوانید به زیباترین نحو ممکن خانه خود را دیزاین کنید.

از نظر روانشناسی، رنگی که در کف خانه مورد استفاده قرار می گیرد تاثیر زیادی بر روی سایر بخش های خانه دارد. زیرا اثرات روانی خود را منتقل می کند. انتخاب صحیح این رنگ باعث بهبود فضا ، ایجاد گرما، صمیمیت و … می کند. از مهم ترین ویژگی های رنگ سرمه ای انتقال حس اقتدار و شکوه است. بهترین شرکت های طراحی دکوراسیون در ایران بر این موضوع تاکید می کنند که بهترین مکان برای پهن کردن فرش سرمه ای ، پذیرایی است. البته برخی از افراد بر اساس سلیقه خود ترجیح می دهند آن را در مکانی مانند اتاق نشیمن و اتاق خواب نیز قرار دهند.

ایجاد هماهنگی بین فرش و دکوراسیون داخلی منزل

اولین و مهم ترین قانونی که باید برای ایجاد هماهنگی بین فرش و دکوراسیون داخلی منزل در نظر بگیرید این است که به ویژگی های فرش خود دقت کنید. فرش از چه طرح و نقشی برخوردار است؟ آیا طرح آن مدرن است یا سنتی ؟ آیا ریزنقش است یا درشت نقش ؟ آیا در طراحی فرش از جزئیات زیادی استفاده شده است یا کم؟ اگر فرش شما دارای جزئیات فراوانی است باید در انتخاب دکوریجات و سایر عناصر از طرح های ساده و رنگ های روشن استفاده کنید. این موضوع به دو دلیل اهمیت دارد. اولا اینکه چشم از دیدن جزئیات زیاد خسته می شود. دوما اینکه اگر در دکوریجات و سایر عناصر مانند قاب عکس ها نیز از جزئیات فراوان استفاده کنید محیط بسیار شلوغ نشان داده خواهد شد.

در خرید مبلمان لوکس ، خرید میز و گلمیز ، خرید پرده و … نیز باید رنگ فرش را در نظر داشته باشید. تصور کنید فرش علاوه بر رنگ سرمه ای دارای سایر رنگ ها مانند آبی نیز می باشد. پس بهترین رنگ برای انتخاب مبلمان ، آبی است. انتخاب و خرید مبلمان لوکس با پایه چوبی و روکش آبی به مراتب دکوراسیون داخلی منزل شما را زیباتر خواهد کرد.

رنگ سرمه ای جزو رنگ های تیره محسوب می شود و اگر در یک محیط قرار داشته باشد توجهات را به خود جلب می کند. به همین دلیل توصیه می کنیم در انتخاب پرده به سراغ رنگ های روشن بروید. بهتر است پرده از نوع ساده و بدون طرح باشد. با این کار نظم بیشتری به فضا داده می شود.

ایجاد هماهنگی بین فرش و دکوراسیون داخلی منزل

یک باور اشتباه !

یک تصور غلط در بین عموم مردم که تخصصی در حوزه طراحی دکوراسیون داخلی منزل ندارند این است که باید رنگ هایی که در یک طیف قرار دارند را با یکدیگر ست و هماهنگ کنند. به طور مثال در دکوراسیون پذیرایی با فرش سرمه ای باید مبلمان را نیز سرمه ای انتخاب کنند. در صورتی که این مساله باعث تیره تر نشان دادن محیط و ایجاد دلگیری خواهد شد. استفاده از رنگ هایی که در طیف قرار دارند به عنوان رنگ مکمل شناخته می شوند و باید در محیط هایی که از رنگ روشن استفاده می شود بکار روند. اما در محیط هایی که رنگ تیره حاکم است باید برای تعدیل فضا به سراغ رنگ های روشن رفت.

انواع فرش سرمه ای !

شاید تصور کنید که منظور از فرش سرمه ای ، فرشی است که کاملا از این رنگ پوشیده است. در صورتی که منظور از فرش سرمه ای فرشی است که در کنار این رنگ از سایر رنگ ها به عنوان مکمل یا متضاد بهره گرفته شده است. اگر قصد خرید فرش سرمه ای را دارید می توانید فرش سرمه ای طلایی و سرمه ای کرم را انتخاب کنید.

در بازار ایران شاهد فروش فرش های دستباف و ماشینی هستیم. قطعا افرادی که محدودیتی در بودجه ندارند به سراغ خرید فرش دستباف می روند و مبلغ زیادی را بابت آن پرداخت می کنند. اما افرادی که قادر به پرداخت هزینه زیاد بابت خرید فرش نیستند به سراغ فرش های ماشینی می روند. فرش های طبیعی از الیاف طبیعی مانند پشم ، نخ ، ابریشم و … تولید می شوند و رنگ آمیزی آن ها نیز با مواد طبیعی مانند پوست انار و گردو انجام می شود. عالی ترین متریال برای بافت فرش دستباف ، ابریشم است که بسیار درخشنده می باشد و جلوه ای رویایی به خانه شما هدیه می دهد.

اگر تمایل به خرید فرش دستباف دارید اما توان مالی آن را ندارید توصیه می کنیم به سراغ خرید فرش ماشینی ” کهنه نما ” بروید. این نوع از فرش ها ” دوا شور ” شده اند و جلوه آن ها به نحوی است که تصور می کنید دستباف ، قدیمی و دارای اصالت است. پهن کردن این نوع از فرش ها می تواند دکوراسیون شما را دگرگون کند و زیبایی خاصی به آن بدهد. غالبا این فرش ها در رنگ های خنثی تولید می شوند و قیمتی بسیار پایین تر از فرش های دستباف دارند.

انواع فرش سرمه ای !

ارتباط بین فرش و دکوراسیون داخلی منزل !

در خصوص دکوراسیون پذیرایی با فرش سرمه ای باید اشاره ای به سبک دکوراسیون داشته باشیم. سبک های مختلفی برای انتخاب وسایل و چیدمان آن ها وجود دارند که انتخاب هر کدام بستگی به سلیقه افراد دارد. اگر سبک دکوراسیون خانه شما از نوع مدرن است باید از فرش های استفاده کنید که دارای طرح های مدرن و امروزی هستند. اما اگر از سبک های سنتی مانند روستیک بهره مند هستید باید فرش هایی با طرح افشان ، گل عباسی و … انتخاب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار موبایل
منوی اصلی x
لیست علاقه مندی ها 0
X