وبلاگ

آشنایی با سبک دکوراسیون فرانسوی + تصاویر 

سبک دکوراسیون فرانسوی

 

ویژگی های سبک دکوراسیون فرانسوی چیست و با استفاده از چه متریالی می توان آن را اجرایی کرد ؟ سبک فرانسوی یکی از سبک های بسیار زیبا در دکوراسیون داخلی منزل به شمار می رود که محبوبیت فراوانی بین افراد خصوصا خانم ها دارد. در این مطلب تلاش می کنیم تمام جوانب سبک دکوراسیون فرانسوی را بیان کنیم تا بعد از آشنایی با این سبک بتوانید به بهترین نحو از آن استفاده کنید. 

سبک دکوراسیون فرانسوی 

سبک دکوراسیون فرانسوی جزو پرطرفدارترین سبک ها محسوب می شود. به طور کلی اجرای دکوراسیون داخلی منزل بر اساس سلیقه هر شخص انجام می شود اما باید قبل از اعمال سلیقه ، سبک مورد نظر و قواعد مربوط به آن را بدانید. سبک دکوراسیون فرانسوی دارای ویژگی ها و خصوصیاتی است که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم.  

اگر به دنبال اجرای یک سبک در دکوراسیون داخلی منزل با بودجه کم هستید توصیه می کنیم به سراغ سایر سبک ها بروید. زیرا سبک فرانسوی جزو آن دسته از سبک ها به حساب می آید که برای اجرای آن باید هزینه زیادی را پرداخت کنید.  

 

اجرای سبک دکوراسیون فرانسوی در چه خانه هایی مناسب است ؟ 

اگر تا به حال سریال ها و فیلم های فرانسوی را دیده باشید به خوبی می دانید خانه اغلب آن ها بزرگ و دارای سقف های بلند است. همچنین وجود پنجره های بزرگ از دیگر ویژگی های این خانه ها به حساب می آید. پس توصیه می کنیم اگر خانه شما دارای این شرایط است و متراژ وسیعی دارد از سبک فرانسوی استفاده کنید. در غیر این صورت اجرای این سبک در خانه های کوچک مناسب نیست. چون بکارگیری از وسایل و تجملات زیاد باعث آشفته نشان دادن خانه خواهد شد. 

استفاده از تجملات و وسایل لوکس 

شنیدن نام فرانسه برای اغلب افراد یادآور تجملات است. این ویژگی در سبک آن نیز وجود دارد. به همین دلیل است که گفته می شود اجرای این سبک هزینه بالایی در پی دارد. استفاده از مقدار زیادی پارچه ، بهره مندی از گچبری ، حاشیه های زینتی و گل و بوته از دیگر ویژگی های سبک فرانسوی محسوب می شود. قطعا تا به حال مشاهده کرده اید که در برخی از دکوراسیون ها از آینه ، نقاشی در قاب به رنگ طلایی یا برنزی استفاده می شود. این ویژگی ها در سبک دکوراسیون فرانسوی وجود دارد. 

اگر قصد خرید مبلمان لوکس ، خرید میز و گلمیز را دارید توصیه می کنیم نوع ویژه و خاص آن را انتخاب کنید. زیرا مبلمان در سبک فرانسوی جایگاه منحصر به فردی دارد و می تواند به عنوان یکی از عناصر اصلی ایفای نقش کند.  

رنگ در سبک دکوراسیون فرانسوی 

غالبا افرادی سبک فرانسوی را انتخاب می کنند که به دنبال لطافت و ظرافت هستند نه جسارت ! زیرا رنگ هایی که در این نوع از دکوراسیون داخلی منزل بکار می رود از نوع پاستل کم رنگ است. می توانید از رنگ سفید عاجی به عنوان رنگ غالب و از رنگ های بنفش ، زمردی ، خاکستری ، نقره ای و آبی روشن به عنوان رنگ های مکمل استفاده کنید. اگر با ” اصول مهم در انتخاب رنگ دکوراسیون منزل ” آشنایی ندارید توصیه می کنیم مطلب مربوط به آن را در همین وب سایت مطالعه کنید.  

اگر شما جزو آن دسته از افرادی هستید که استفاده از کاغذ دیواری را به جای رنگ ترجیح می دهید سبک فرانسوی برای شما مناسب است. همچنین می توانید برخی از دیوارها را رنگ آمیزی کنید و در برخی دیگر از دیوارها از کاغذ دیواری استفاده کنید. رنگ هایی که در کاغذ دیواری استفاده می شود نیز باید از نوع مات و کم رنگ باشد. 

رنگ در سبک دکوراسیون فرانسوی

 

 

نوع کفپوش در سبک فرانسوی 

متریالی و انواع کفپوش که  در سبک دکوراسیون فرانسوی مورد استفاده قرار می گیرد شامل لمینت ، پارکت ، گرانیت و سنگ های براق و صیقلی است. توجه داشته باشید که کفپوش ها باید از نوع مرغوب و گران قیمت باشند تا ارزنده بودن آن را نشان دهد.  

استفاده از دکوریجات 

دکوریجات و اشیای لوکس در سبک فرانسوی جایگاه ویژه ای دارند. زیرا می توانند مجلل بودن دکوراسیون داخلی منزل را نشان دهند. شما می توانید از انواع مجسمه های شیشه ای و چینی استفاده کنید. همچنین بکار گیری از کاشی های حک شده و فلزی گزینه دیگری است که به شما حق انتخاب می دهد. تلاش کنید در تمام جوانب از وسایل تزئینی ، انواع گلدوزی و … استفاده کنید. به طور مثال باید حتما کوسن های مبل را گلدوزی کنید. در سال های نه چندان دور اغلب خانم ها دارای هنرهایی مانند گلدوزی بودند به همین دلیل این هنر را در اغلب وسایل خانه اجرا می کردند. اما در حال حاضر خانم ها کمتر از سابق به سراغ این هنرها می روند. اما به طور کلی توصیه می کنیم از طرح هایی مانند گلدوزی بر روی کوسن ها استفاده کنید.  

استفاده از دکوریجات

 

 

اجرای سبک دکوراسیون فرانسوی در بخش های مختلف خانه 

اتاق نشیمن 

اگر بخواهید سبک دکوراسیون فرانسوی را در اتاق نشیمن اجرا کنید باید تمام تلاش خود را در جهت لوکس بودن آن بکار ببرید. خرید مبلمان لوکس برای اتاق نشیمن و تکمیل آن با خرید میز و گلمیز های گرد یا بیضی ایده آل خواهد بود. اگر در اتاق نشیمن شومینه دارید باید بر روی آن وسایلی مانند شمعدان ، دکوریجات و قاب عکس قرار دهید. استفاده از آینه در بخش فوقانی شومینه نیز مناسب است.  

همان طور که اشاره کردیم خانه ها در سبک فرانسوی دارای پنجره های بزرگ هستند. این پنجره ها باید قادر به تامین نور طبیعی در خانه باشند. پنجره ها باید تزئین شوند. اما تزئین آن ها به نحوی باید که بتوانید پرده ها را به راحتی کنار بزنید و در طول روز از نور طبیعی استفاده کنید. به همین دلیل توصیه می کنیم از پرده های سنگین استفاده نکنید.  

اتاق خواب 

معمولا اتاق خواب به سبک فرانسوی اتاقی بسیار شیک و مجلل اما کم وسیله است. مهم ترین عنصر در اتاق خواب ، تختخواب است. تختخواب باید دارای مدلی باشد که بتواند به تمام اتاق و سایر وسایل حاکم باشد. به همین دلیل تختخواب هایی که به سبک فرانسوی هستند دارای پشتی های بلند می باشند و سایه بانی از جنس پارچه های شفاف ، توری و گلدوزی دارند. وجود لامپ های کم نور در این اتاق سبب می شود که خواب راحتی داشته باشید.  

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار موبایل
منوی اصلی x
لیست علاقه مندی ها 0
X