وبلاگ

صفر تا صد پیاده سازی رنگ آبی نفتی در دکوراسیون

رنگ آبی نفتی در دکوراسیون

وجود رنگ آبی نفتی در دکوراسیون داخلی منزل می تواند حس آرامش را به شما القا کند. مخصوصا اینکه با سایر رنگ ها از جمله سفید ترکیب شود. رنگ آبی دارای طیف گسترده ای است که یکی از جذاب ترین رنگ های موجود در این طیف آبی نفتی می باشد. با ما همراه باشید تا به نحوه اجرا ، پیاده سازی ، ترکیب کردن و سایر جوانب رنگ آبی نفتی در دکوراسیون داخلی منزل بپردازیم.

رنگ آبی نفتی در دکوراسیون

نحوه انتخاب و پیاده سازی رنگ آبی نفتی در دکوراسیون داخلی منزل چگونه است ؟ رنگ آبی نفتی یکی از رنگ های محبوب به نظر می رسد. بسیاری از افراد در هنگام خرید مبلمان لوکس و خرید میز و گلمیز به سراغ این رنگ می روند. اما نکته مهمی که باید به آن توجه کرد این است که آیا می توان از آبی نفتی در هر جای خانه استفاده کرد ؟ آیا محدودیتی در این خصوص وجود دارد؟ مناسب ترین رنگ ها به عنوان مکمل رنگ آبی نفتی در دکوراسیون کدامند ؟

آبی نفتی دارای سه طیف رنگی است که می توان به آبی نفتی روشن ، تیره و متالیک یا سیر اشاره کرد. جالب است بدانید که انتخاب رنگ رابطه ای مستقیم با شخصیت و روحیات یک فرد دارد. به طور مثال افرادی که آبی نفتی روشن را انتخاب می کنند افرادی هستند که شخصیتی پیچیده دارند. افرادی که رنگ تیره را انتخاب می کنند به دنبال ایجاد فضای متعادل اما با شکوه هستند. کسانی که رنگ متالیک یا سیر را بر می گزینند جزو آن دسته از افرادی هستند که به دنبال ایجاد حس و حالی جذاب و مدرن در دکوراسیون داخلی منزل خود هستند.

رنگ آبی نفتی در دکوراسیون

بهترین مکمل برای رنگ آبی نفتی چیست ؟

بهترین رنگ برای ترکیب با آبی نفتی ، سفید است. سفید جزو رنگ های خنثی محسوب می شود که با اغلب رنگ ها قابل ترکیب است و می تواند به عنوان مکمل آن ها محسوب شود. اگر می خواهید یک ترکیب پیچیده ایجاد می کنید می توانید به جای سفید از رنگ هایی مانند طلایی یا مشکی بهره بگیرید.

اگر تمایل دارید احساساتی مانند صمیمیت را در دکوراسیون داخلی منزل پیاده سازی کنید پیشنهاد ما این است که رنگ آبی نفتی را با سبز ترکیب کنید. بهترین رنگ سبز همان رنگی است که در چرخه رنگ در کنار رنگ آبی دیده می شود.

توجه داشته باشید که برخی از رنگ ها بعد از ترکیب با آبی نفتی یک محیط جذاب و هیجان انگیز به وجود می آورند. به طور مثال قرمز جزو این دسته از رنگ ها شناخته شده است. در مطالب گذشته به این موضوع اشاره کردیم که برای پیدا کردن مکمل رنگ ها در چرخه رنگ باید به رنگ مقابل آن توجه کرد. رنگ مقابل آبی در چرخه رنگ ، نارنجی است که می تواند تضاد زیبایی را خلق کند.

آبی نفتی نماد چیست؟  

رنگ آبی در کل به عنوان رنگی آرامش بخش شناخته می شود که نماد صلح است. البته قضیه در مورد این رنگ متفاوت است. این رنگ بیشتر نماد قدرت است. رنگ آبی نفتی همچنین حس اعتماد به نفس، هوش و زکاوت، ثبات و اتحاد را منتقل می کند. این رنگ همچون رنگ مشکی، فضایی باشکوه و پیچیده خلق می کند.

بهترین راهکارها برای اجرای رنگ آبی نفتی در دکوراسیون

شما می توانید از رنگ آبی نفتی در مکان های مختلف خانه استفاده کنید. اگر می خواهید بخشی از خانه را برجسته نمایش دهید باید این رنگ را به میزان 60 % از پالت رنگی در نظر بگیرید. نگران نباشید زیرا با این درصد ، رنگ آبی به عنوان رنگ غالب دیده نمی شود.

برخی از افراد به دنبال اجرای سبک های مینیمالیستی در خانه هستند .زیرا سازگاری بیشتری با روحیه آن ها دارد. برای پیاده سازی این سبک که جزو سبک های پرطرفدار نیز محسوب می شود می توانید از رنگ های خنثی مانند سفید در 60% پالت استفاده کنید و 40 % از آن را رنگ آبی نفتی در نظر بگیرید.

اتاق پذیرایی

چیدمان عناصر مختلف مانند مبلمان در اتاق پذیرایی جلوه آن را زیباتر می کند. به طور مثال شما می توانید با خرید مبلمان لوکس به رنگ آبی نفتی با رنگ آمیزی یکی از دیوارهای بزرگ و تاثیر گذار ، محیط پذیرایی را جذاب تر نشان دهید. ایجاد صمیمیت علاوه بر پیچیدگی و مرموز ساختن فضا از مزایای بهره گیری از این رنگ است. استفاده از قاب عکس های بزرگ به رنگ آبی نفتی نیز تاثیر زیادی در لوکس نشان دادن فضا خواهد داشت.

اتاق پذیرایی

اتاق خواب

واقعیت این است که اتاق خواب یکی از مهم ترین مکان هایی است که ما دو سوم از عمر خود را در آن می گذرانیم. به همین دلیل همیشه توصیه می کنیم که دکوراسیونی زیبا برای آن ایجاد کنید از رنگ های آرامش بخش استفاده کنید تا خوابی لذت بخش را تجربه کنید. شما می توانید تمام دیوارها یا عناصر بزرگ مانند تختخواب را به رنگ آبی نفتی درآورید. اگر اتاق خوابتان کوچک است توصیه می کنیم از طیف روشن رنگ استفاده کنید تا فضا به میزان بیشتری کوچک نشان داده نشود. 

توصیه مهم !

بسیاری از افراد از رنگ های مورد علاقه خود مطلع هستند اما اصول بکارگیری و اجرای صحیح آن ها را در منزل نمی دانند. به همین دلیل تلاش می کنند تا با رنگ آمیزی های ناصحیح و استفاده از دکوریجات و یا مبلمان ناسازگار با دکوراسیون ، محیطی دلپسند را به وجود آورند. اما بعد از اتمام چیدمان از نتیجه آن متعجب خواهند شد. زیرا نتوانستند عناصر را به خوبی در کنار یکدیگر قرار دهند. برای رفع این مشکل می توانید از بهترین شرکت طراحی دکوراسیون کمک بگیرید.

این شرکت ها با اطلاع از اصول طراحی دکوراسیون داخلی منزل می توانند علایق شما را با قوانین حاکم بر این حوزه ادغام کنند و طرحی نو براندازند. یکی از بهترین شرکت های طراحی دکوراسیون منزل ” شرکت کاج سفید ” می باشد که در طول زمان فعالیت خود توانسته اعتماد و رضایت مشتریان را به خود جلب کند. تمام افرادی که در مجموعه کاج سفید فعالیت می کنند کار خود را بر اساس آخرین متدهای روز دنیا انجام می دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار موبایل
منوی اصلی x
لیست علاقه مندی ها 0
X