وبلاگ

بررسی قوانین چیدمان منزل برای طراحی زیبا

قوانین چیدمان منزل

قوانین چیدمان منزل بسیار ساده هستند و اجرای آن ها می توانید تغییرات وسیعی را در خانه شما ایجاد کند. قطعا طراحی دکوراسیون داخلی منزل فقط با خرید وسایل گران قیمت میسر نمی شود. بلکه آگاهی از قوانین چیدمان منزل نیز می تواند به شما کمک زیادی کند. با ما همراه باشید تا به مهم ترین نکات و اصول در این زمینه اشاره کنیم.

قوانین چیدمان منزل

مهم ترین قوانین چیدمان منزل کدامند؟ برخی از افراد تصور می کنند که خرید وسایل گران قیمت و چیدن آن ها در کنار یکدیگر می تواند محیطی دلنشین را بسازد. در صورتی که خرید مبلمان لوکس ، خرید میز و گلمیز های آنچنانی ، تضمین کننده شیک ترین دکوراسیون داخلی منزل نیستند. بلکه آگاهی از قوانین چیدمان منزل می تواند به شما کمک کند تا خانه ای رویایی و محیطی گرم و صمیمی بسازید.

نقطه کانونی ایجاد کنید !

منظور از نقطه کانونی ایجاد یک محیط جذاب در گوشه ای از خانه است. این محیط می تواند به وسیله انواع گل و گیاه ، پوستر ، کتابخانه مدرن و … تزئین شود. فرش دستباف ایرانی یکی دیگر از مواردی است که می توانید به وسیله آن یک نقطه کانونی زیبا ایجاد کنید و هر چشمی را به آن سو بکشانید.
یک تصور اشتباه در ایجاد نقطه کانونی وجود دارد و آن هم قرار دادن وسایل زیاد و نامنظم در کنار یکدیگر است. در صورتی که قرار نیست به هر قیمتی توجه را جلب کنید. بلکه کافیست تا از عناصر و المان های زیبا بهره مند شوید. در دیزاین نقطه کانونی زیاده روی نکنید.

از شکل های هندسی استفاده کنید !

شما می توانید برای طراحی دکوراسیون داخلی منزل به بهترین وجه ، از اشکال هندسی استفاده کنید. اشکال هندسی شامل آینه ، میز و … می باشد. به طور مثال از میزهای گرد بر روی فرش های گرد استفاده کنید. در مطلب گذشته تحت عنوان ” نکات کلیدی دکوراسیون ورودی منزل + تصاویر ” به این موضوع اشاره کردیم که از آینه های بزرگ و شکل های مختلف مانند مربع ، دایره و .. استفاده کنید. هر چه آینه بزرگ تر باشد محیط اطراف را در خود انعکاس می دهد و بزرگ تر نشان خواهد داد.
یکی دیگر از مواردی که شامل قوانین چیدمان منزل است نصب کاشی های رنگی و بعضا سنتی است. اغلب افراد تمایل دارند دکوراسیون داخلی منزل را به شکل سنتی در آورند. بهترین گزینه برای اجرای این دکوراسیون ها و نورپردازی منزل ، بکارگیری از کاشی های مربعی با طرح ها و رنگ های جذاب است.

از شکل های هندسی استفاده کنید !

 

تابلو را در ارتفاع مناسب نصب کنید !

استفاده از تابلوها و دیوارکوب ها زیبایی دکوراسیون خانه به میزان قابل ملاحظه ای افزایش می دهد. اما نکته مهمی که باید مد نظر قرار دهید این است که تابلوها و دیوارکوب ها را در ارتفاع مناسب نصب کنید. برخی از افراد تصور می کنند که نصب تابلو باید در ارتفاع بسیار بالا انجام شود. در این شرایط برای نگاه کردن به تابلو باید سر خود را به میزان زیادی بالا ببرید. در صورتی که بهترین ارتفاع برای نصب تابلو ، زاویه و نقطه دید شماست. همان طور که نصب تابلو در ارتفاع زیاد جلوه ای ناپسند ایجاد می کند نصب آن در ارتفاع کم هم می تواند زیبایی دکوراسیون داخلی را از بین ببرد. اگر در انتخاب عناصر و المان های مختلف دچار مشکل هستید می توانید از ” بهترین شرکت های دکوراسیون داخلی در ایران ” بخواهید تا مشاوره های لازم را به شما ارائه دهند.

ارتفاع سقف را بلند جلوه دهید !

نقشه و طرح برخی از خانه ها به نحوی است که سقف آن ها کوتاه تر از حد استاندارد می باشد. اگر شما هم در چنین خانه هایی ساکن هستید و تمایل دارید که سقف را بلند تر نشان دهید یک پیشنهاد برای شما داریم. در چنین شرایطی می توانید از قوانین چیدمان منزل بهره بگیرید و سقف را مرتفع تر جلوه دهید. یکی از این قوانین استفاده از عناصر عمودی است. به طور مثال کاغذ دیواری هایی نصب کنید که دارای خطوط عمودی است. قرار دادن آباژورهای بلند و باریک نیز موثر خواهد بود.
کتابخانه یکی از عناصری است که می تواند به عنوان نقطه کانونی نیز مطرح شود. اما اگر می خواهید به منظور بلند نشان دادن سقف از آن استفاده کنید باید قفسه های آن را باریک و بلند بسازید تا زیبایی بیشتری داشته باشد. نصب پرده های بلند یکی دیگر از کارهایی است که می توانید انجام دهید و سقف را بلندتر از آن چه که هست نشان دهید. با این کارها ارتفاع کاذب به وجود می آورید.

ارتفاع سقف را بلند جلوه دهید !

 

از فرش های زیبا استفاده کنید !

به جرات می توان گفت که کمتر کسی را می بینید که در خانه خود حداقل از یک تخته فرش استفاده نکند. ایرانی ها به خوبی قدر و ارزش فرش را می دانند مخصوصا اگر دستباف باشد ! اگر به دکوراسیون داخلی منزل اهمیت زیادی می دهید و یا بعد از خرید مبلمان لوکس ، می خواهید آن ها را زیباتر نشان دهید باید از فرش استفاده کنید. فرش ها شامل دو نوع دستباف و سنتی هستند که هر کدام از آن ها دارای زیبایی و ارزش خاص خود می باشد.
افراد مرفه ترجیح می دهند از فرش دستباف استفاده کنند. زیرا دارای ارزش معنوی می باشد و هنر دست هنرمندان شریف ایران است. برای جدا سازی فضا می توانید از فرش هایی با ابعاد و رنگ های مختلف بهره مند شوید. اگر می خواهید فرش را در محل پذیرایی از مهمان پهن کنید ، توصیه می کنیم مبل ها را کاملا بر روی آن یا خارج از آن قرار دهید. به هیچ عنوان پایه ها را بر روی مبل و نیمه دیگر را خارج از آن قرار ندهید زیرا جلوه ای بسیار نامطلوب پیدا می کند.

یکی از نکات مهم که باید در هنگام خرید فرش به آن توجه داشته باشید این است که ابعاد و اندازه آن را مد نظر قرار دهید. فرش نباید کاملا به دیوار بجسبد بلکه باید از هر طرف حداقل 25 سانت فضای خالی داشته باشد تا کف سالن معلوم باشد. کف سرامیکی و پارکتی از زیباترین کفپوش ها برای خانه محسوب می شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار موبایل
منوی اصلی x
لیست علاقه مندی ها 0
X