وبلاگ

بهترین ترکیب رنگ مبلمان منزل ( خانه کوچک و بزرگ )

ترکیب رنگ مبلمان منزل

آیا می دانید که بهترین ترکیب رنگ مبلمان منزل چیست ؟ در این مطلب قصد داریم شما را با بهترین راهکار و استفاده بهینه از رنگ ها برای ترکیب آشنا کنیم. ترکیب رنگ مبلمان منزل باید به نحو احسن انجام شود تا دکوراسیون داخلی منزل شما جلوه ای زیبا و منحصر به فرد داشته باشد.

ترکیب رنگ مبلمان منزل

انتخاب بهترین ترکیب رنگ مبلمان منزل باعث می شود که سازگاری و هارمونی بیشتری با دکوراسیون داخلی منزل داشته باشد. استفاده از ترکیب رنگ های مختلف باید بر اساس محیط ، کوچکی و بزرگی خانه و .. باشد. اغلب خانم های خانه دار بدون آگاهی از ترکیب مناسب رنگ ها ، اقدام به انتخاب و چینش آن ها در خانه می کنند. به همین دلیل بعد از مدتی متوجه می شوند که این رنگ ها هیچ تناسبی با محیط زندگی آن ها ندارد. در ادامه شما را با ترکیب رنگ مبلمان منزل آشنا خواهیم کرد.

وجود برخی از رنگ ها در کنار یکدیگر باعث سرد نشان دادن فضا و یا کوچک تر نشان دادن آن خواهد شد و بالعکس. هنگامی که برخی از رنگ ها مانند رنگ های شاد را در کنار یکدیگر قرار می دهیم فضا بزرگ تر و محیط گرم و صمیمی خواهد شد. نکته ای که وجود دارد این است که استفاده از ترکیب رنگ ها فقط در مبلمان نیست بلکه باید در تمام عناصر خانه مورد توجه قرار گیرد.

اصول ترکیب رنگ مبلمان منزل

بهترین شرکت های طراحی دکوراسیون منزل و دکوراتورها اصولی را برای ترکیب رنگ ها در نظر دارند که اجرای آن ها در محیط های مختلف بر اساس فاکتورهای موثر بر آن انجام می شود. به طور مثال نحوه معماری و نقشه یک خانه تاثیر مستقیمی در انتخاب رنگ مبلمان ، دیوارها ، کفپوش و … دارد. به همین دلیل فرقی نمی کند که شما قصد خرید مبلمان لوکس یا خرید میز و گلمیز های سلطنتی را دارید بلکه باید به رنگ آن ها به عنوان فاکتور اصلی توجه کنید.

در حال حاضر اغلب خانه ها از متراژ کوچکی برخوردار هستند و همین مساله سبب می شود که در انتخاب رنگ ها دچار محدودیت شوند. زیرا نمی توان از تمام رنگ ها در محیط های کوچک یا بزرگ استفاده کرد. هر چه محیط بزرگ تر باشد می توان از رنگ های گرم تر و زنده تر استفاده کرد. و هر چه محیط کوچک تر باشد باید به منظور بزرگ تر نشان دادن فضا از رنگ های خنثی و روشن تر بهره بگیرید.

استفاده از رنگ های متضاد

استفاده از رنگ های متضاد به عنوان یکی از قدیمی ترین و همچنین پرطرفدار ترین ترکیب های رنگی بکار می رود که مشهورترین آن ها رنگ سیاه و سفید است. تصور بسیاری از افراد این است که منظور از ایجاد تضاد رنگی استفاده از کوسن هایی با رنگ متضاد مبل است. در صورتی که علاوه بر کوسن می توانید به جنبه دیگری نیز توجه کنید. توصیه می کنیم قبل از اینکه اقدام به خرید مبلمان لوکس ، مبلمان راحتی و … کنید به مبل های دو رنگ نیز توجه کنید. غالبا این نوع از مبل ها از دو رنگ متضاد یا مکمل تشکیل می شوند که علاوه بر زیبایی از محبوبیت بسیار زیادی نیز بهره می برند.

استفاده از رنگ های متضاد

هنگامی که شما مبل های دو رنگ را در خانه قرار می دهید دستتان در ایجاد تغییرات و طراحی مجدد نیز باز خواهد بود و هر چند وقت یک بار می توانید با تعویض روکش مبل و یا تغییر در رنگ کوسن ها ، دکوراسیون داخلی منزل را زیباتر و متنوع تر کنید.

علاوه بر رنگ هایی مانند سیاه و سفید می توانید از سایر رنگ های متضاد مانند سیاه و زرد نیز استفاده کنید. هیچ محدودیتی در انتخاب رنگ ها وجود ندارد بلکه سلیقه شما تعیین کننده اصلی خواهد بود. اگر قصد دارید خودتان اقدام به انتخاب مبلمان کنید توصیه می کنیم به سراغ چرخ رنگ بروید. چرخ رنگ یکی از مهم ترین ابزارهایی است که در اختیار دکوراتورها قرار دارد که به کمک آن بهترین ترکیب رنگ مبلمان و سایر عناصر محیط را تعیین می کنند. قبل از انتخاب رنگ باید به متراژ خانه توجه کنید.

ترکیبات نوستالژیک

یک روش برای ترکیب رنگ مبلمان منزل وجود دارد که می توان از آن به عنوان ترکیبات نوستالژی یاد کرد. در این ترکیب از بافت ها و رنگ هایی که یادآور خاطرات هستند استفاده می شود. هر کدام از دوره های گذشته دارای مشخصاتی بوده اند. به طور مثال در آن سال ها خرید مبلمان لوکس در قالب مبلمان کلاسیک رواج زیادی داشت و در کنار آن نیز اقدام به خرید میز و گلمیز های متناسب با آن می کردند. رنگی که می تواند به عنوان رنگ نوستالژیک معرفی شود قرمز لاکی است. این رنگ برای خانه هایی با متراژ بزرگ مناسب است. اگر در خانه های کوچک از رنگ هایی مانند قرمز استفاده کنید محیط شلوغ تر و بسته تر نشان داده می شود و قطعا از حضور در آن مکان احساس رضایت و آرامش ذهنی نخواهید داشت.

اما توجه داشته باشید که ترکیب آن با سایر رنگ ها می تواند جلوه ای بی نظیر ایجاد کند. بسیاری از افراد اعتقاد دارند که مجاورت رنگ سفید و قرمز جلوه ای بسیار زیبا و در عین حال مدرن نیز ایجاد می کند. استفاده از مبلمان قرمز با کوسن های سفید یا زرد دکوراسیون داخلی منزل را متمایز خواهد کرد.

بازی با رنگ ها

شاید در نگاه اول تصور کنید که منظور از بازی با رنگ ها یعنی استفاده از تعداد زیادی رنگ برای استفاده در دکوراسیون داخلی منزل ! در صورتی که در نکات دکوراسیون خانه منظور از بازی با رنگ ها این است که شما از یک رنگ خنثی به عنوان رنگ قالب در خانه استفاده کنید و اجازه دهید تا مبل ها نقش مهمی در تعیین رنگ دکوراسیون داشته باشند. اگر در محیط کوچک زندگی می کنید باید از رنگ هایی مانند سفید ، کرم و خاکستری برای دیوارها و اغلب اکسسوری های خانه استفاده کنید و انتخاب رنگ مبلمان را نیز بر اساس رنگ های روشن و شاد انجام دهید.

بازی با رنگ ها

اگر در انتخاب رنگ ها برای هر کدام از محیط ها تخصص ندارید توصیه می کنیم از شرکت های متخصص در این حوزه کمک بگیرید. در مطالب گذشته به معرفی بهترین شرکت های طراحی دکوراسیون داخلی اشاره کردیم و ویژگی های هر کدام از آن ها را بررسی کردیم. علاوه بر این می توانید از فروشگاه های معتبر خرید کنید. اغلب فروشگاه های معتبر علاوه بر فروش اجناس اقدام به مشاوره به مشتریان خود نیز می کنند. قطعا فروشگاه هایی که به مشتریان خود مشاوره می دهند فروش آن ها نیز بیشتر خواهد شد و اعتماد مشتریان افزایش پیدا خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار موبایل
منوی اصلی x
لیست علاقه مندی ها 0
X