وبلاگ

راهنمای چیدمان اتاق خواب 9 متری

چیدمان اتاق خواب 9 متری

بهترین روش برای چیدمان اتاق خواب 9 متری چیست ؟ در حال حاضر اغلب خانه ها دارای متراژ کوچک هستند و به صورت آپارتمانی طراحی شده اند. به همین دلیل اتاق های آن ها نیز کوچک است و در ابعاد 6 متری و 9 متری ساخته می شوند. بسیاری از افراد تصور می کنند که به دلیل کوچک بودن فضا امکان طراحی آن وجود ندارد. ما در این مطلب روش هایی را برای چیدمان اتاق خواب 9 متری به شما عزیزان معرفی می کنیم که به کمک آن ها بتوانید طرحی زیبا بسازید.

چیدمان اتاق خواب 9 متری

از نظر بسیاری از افراد دکوراسیون داخلی منزل کوچک و چیدمان اتاق خواب 9 متری کار دشواری است. زیرا فضا محدود است و نمی توان به راحتی آن را طراحی کرد. ولی شما می توانید با بهره گیری از تمام بخش های اتاق ، دکوراسیونی زیبا را برای آن بسازید. طراحی اتاق ها نیز بخش مهمی از دکوراسیون داخلی منزل محسوب می شود. سبک های مختلفی برای چیدمان اتاق خواب 9 متری وجود دارد که با آن ها آشنا خواهید شد.

بهترین سبک ها برای چیدمان اتاق خواب 9 متری

مینیمالیستی

در مطالب گذشته به معرفی سبک مینیمالیستی اشاره کردیم و گفتیم برای اجرای این سبک در دکوراسیون داخلی منزل و اتاق ها باید از حداقل لوازم با بیشتری کارآیی استفاده کنید. به طور مثال در اتاق 9 متری باید از تخت هایی استفاده کنید که به مبل یا کاناپه نیز در می آیند و می توانید روزها به عنوان مبل و شب ها به عنوان تختخواب از آن ها استفاده کنید.خرید مبلمان لوکس و در عین حال ساده کاربردی ، بکارگیری از لوازم دومنظوره ، باعث صرفه جویی در فضا خواهد شد. علاوه بر این باید به راحتی نیز اشاره کنیم. تمام وسایلی که در این سبک مورد استفاده می گیرند باید به راحتی هر چه بیشتر شما کمک کنند.

پروونس

شاید تا به حال نام سبک پروونس را نشنیده باشید. این سبک شباهت زیادی به سبک فرانسوی دارد. شما می توانید برای چیدمان اتاق خواب 9 متری از این سبک زیبا استفاده کنید. نصب پرده های توری ، استفاده از رنگ های پاستلی و ملایم ، مبلمان چوبی و سبک از ویژگی های این سبک محسوب می شود. قرار دادن گلدان های کوچک و زیبا باعث نزدیک شدن این سبک به سبک فرانسوی خواهد شد.

مدرن

اگر می خواهید از خوابیدن در یک اتاق 9 متری لذت ببرید باید از تجملات زیاد مانند گچبری سقف ، استفاده بیش از حد از دکوریجات ، مبلمان سلطنتی و … اجتناب کنید. زیرا باعث کوچک تر نشان دادن محیط می شود. با خرید مبلمان لوکس و خرید میز و گلمیز های سطلنتی محیط را شلوغ و کوچک نشان خواهید داد. توصیه می کنیم از لوازم به طور مختصر استفاده کنید. دو عدد شمع زیبا با رایحه دلنشین و همچنین نصب تعدادی قاب عکس از عزیزان می تواند جلوه اتاق شما را زیباتر کند.

مدرن

انتخاب بهترین رنگ

بسیاری از افراد ترجیح می دهند از رنگ هایی مانند قهوه ای ، شکلاتی و قرمز تیره برای اتاق خواب خود استفاده کنند. البته لازم به ذکر است که رنگ های تیره و رنگ های روشن هر کدام دارای طرفداران خاص خود است. اگر تصور می کنید که اتاق شما کوچک است و فضای زیادی در اختیار ندارید می توانید از رنگ های روشن استفاده کنید. البته منظور از رنگ های روشن فقط سفید و کرم نیست. بلکه رنگ های دیگر مانند رزگلد ، صورتی ، گلبهی نیز در دسته رنگ های روشن قرار دارند. همچنین رنگ هایی مانند بژ ، عاجی و فندقی نیز مناسب هستند.

انتخاب بهترین مدل تختخواب

به هیچ عنوان تختخواب را به بهانه کوچک بودن اتاق ، حذف نکنید. زیرا تختخواب به عنوان مهم ترین عنصر در اتاق خواب محسوب می شود. اگر قصد دارید تختخواب یک نفره را در اتاق 9 متری قرار دهید باید عرض 90 سانتی متری را انتخاب کنید. برای تختخواب های دو نفره نیز می توانید عرض 160 سانتی متر را در نظر بگیرید. همان طور که اشاره کردیم برای استفاده بهینه از فضا ، نوعی از تختخواب را انتخاب کنید که به حالت مبل نیز درآید.

انتخاب بهترین مدل کمد

در چیدمان اتاق خواب 9 متری باید توجه ویژه ای به کمدها داشته باشیم. زیرا وجود کمد در اتاق خواب ضروری است و باید لباس و سایر لوازم مورد نیاز را در آن قرار داد. کمدهای باریک و بلند برای اتاق های کوچک مناسب هستند. معمولا این نوع از کمدها دارای قفسه هایی در بالای خود هستند که می توان سایر لوازم خود را در آن جای داد. علاوه بر آن می توانید از شلف ها به منظور قرار دادن کتاب ها استفاده کنید. شلف ها را در بالای کمد نصب کنید تا جلوه بهتری داشته باشد.

انتخاب بهترین مدل کمد

مناسب ترین مدل میز

اگر شما جزو آن دسته از افرادی هستید که از اتاق خواب به عنوان اتاق کار نیز استفاده می کنید توصیه می کنیم نوعی از میز را انتخاب کنید که قابلیت تاشوندگی داشته باشد. این نوع از میزها به صورت دیواری ، کنجی و … هستند که به دلیل طراحی عالی ، برای محیط های کوچک و آپارتمانی مناسب می باشند.

میزان روشنایی

هر چه محیط کوچک تر باشد باید نور بیشتری به آن راه پیدا کند تا محیط دلگیر نشود. اگر اتاق شما دارای پنجره است نباید از پرده های ضخیم ، سنگین و تیره استفاده کنید. زیرا از ورود نور به درون اتاق جلوگیری می کند. تا جایی که می توانید پرده هایی با رنگ خنثی ، زیبا ، سبک و نازک انتخاب کنید. یکی دیگر از نکات چیدمان اتاق خواب 9 متری این است که از نورهای مصنوعی به صورت موضعی استفاده کنید .به طور مثال میز مطالعه را توسط چراغ مطالعه روشن کند.

بهترین مدل برای کفپوش

یکی از اصول طراحی دکوراسیون این است که کفپوش مقداری از دیوار تیره تر باشد. اما این جمله به این معنی نیست که کف اتاق را سیاه کنید. زیرا محیط جلوه ای ناخوشایند پیدا می کند. انواع کفپوش ها به صورت ساده ، طرح دار ، مورب و … در دسترس هستند. بهترین نوع کفپوش برای اتاق های کوچک ، مورب است. زیرا جلوه بصری ایجاد می کند. اگر قصد دارید بر روی کفپوش فرش قرار دهید بهتر است از یک قالیچه کوچک استفاده کنید و کل اتاق را فرش نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار موبایل
منوی اصلی x
لیست علاقه مندی ها 0
X