وبلاگ

جامع ترین راهنمای خرید مبل استیل

راهنمای خرید مبل استیل

توصیه می کنیم قبل از انتخاب مبلمان شیک ، راهنمای خرید مبل استیل را مطالعه کنید. خرید مبلمان لوکس سبب زیبایی بخشی به دکوراسیون داخلی منزل شما می شود. در این مطلب به نکاتی می پردازیم که توجه به آن ها می تواند محیط خانه شما را دگرگون کنید. با راهنمای خرید مبل استیل همراه باشید.

راهنمای خرید مبل استیل

در راهنمای خرید مبل استیل مواردی وجود دارد که باید قبل در هنگام انتخاب به آن ها توجه داشته باشید. مبلمان استیل از زیبایی و جلوه بی نظیری برخوردار است به نحوی که قرار دادن آن در مکان هایی مانند اتاق نشیمن و اتاق پذیرایی تحول زیادی در آن ایجاد می کند. در راهنمای خرید مبل استیل به این مورد اشاره خواهیم کرد که باید ابعاد ، جنس ، متریال و … را در نظر بگیرید. تنوع در تولید مبلمان به قدری زیاد است که اگر مشتری قصد خرید مبلمان لوکس را داشته باشد قطعا دچار سردرگمی خواهد شد.

ابعاد خانه

واقعیت این است که مبلمان استیل از ابعاد بزرگ تری نسبت به مبلمان معمولی مانند اسپرت و راحتی برخوردار هستند. به همین دلیل باید قبل از خرید به متراژ خانه خود توجه داشته باشید. اگر خانه شما کوچک است نباید از این مدل مبلمان استفاده کنید. زیرا فضا شلوغ نشان داده می شود و این امر می تواند شما را آزار دهد. علاوه بر این مساله باید به خرید میز و گلمیز بعد از خرید مبلمان نیز توجه داشته باشید. اگر مبلمان از ابعاد زیادی برخوردار است قرار دادن میز در وسط آن ها عامل دیگری در کوچک تر نشان دادن فضا خواهد شد.

ابعاد خانه

ارتفاع سقف

برخی از دکوراتورها و بهترین شرکت های طراحی دکوراسیون داخلی منزل بر این عقیده هستند که اگر سقف خانه کوتاه است نباید از مبلمان هایی با تاج بلند استفاده کنید. زیرا باعث می شود که فضا دلگیر شود. در راهنمای خرید مبل استیل به این نکته توجه می شود که آیا مبلمان دارای تاج است یا خیر؟ اگر مبلمان استیل فاقد تاج است می توانید آن را در هر فضایی با هر ارتفاع سقف قرار دهید. در مطالب گذشته به قوانین چیدمان مبل در منزل پرداختیم.

یک نکته مهم که در انتخاب مبلمان استیل وجود دارد این است که اگر می خواهید این مدل از مبلمان را انتخاب کنید نباید در اطراف آن از دکوریجات شلوغ و پر زرق و برق استفاده کنید. زیرا مبلمان استیل به اندازه کافی درخشش و زیبایی دارد. همچنین نصب پرده هایی ساده و دارای کم ترین طرح ، پهن کردن فرش هایی ساده و بدون نقش های شلوغ از دیگر مواردی هستند که باید توجه ویژه ای به آن ها داشته باشید.

 

 

مهم ترین نکات در خرید مبلمان استیل

چوب

در ساخت مبلمان از چوب و فلز استفاده می شود. مبل هایی که با چوب تولید می شوند از مقاومت بسیار زیادی برخوردار هستند. معمولا از چوب راش ، گردو ، بلوط و … بهره گرفته می شوند. هر چه میزان چوب بکار رفته در مبلمان بیشتر باشد کیفیت آن نیز بالاتر خواهد بود. یکی از دلایلی که از چوب با کیفیت در مبلمان استفاده می شود تحمل وزن بالای افراد است. متاسفانه برخی از تولید کنندگان مبل به منظور پایین آمدن قیمت نهایی و ارزان شدن آن بجای چوب از مواد مصنوعی استفاده می کنند. قطعا بکار گیری از این مواد می تواند هزینه تمام شده را کاهش دهد اما کیفیت مبلمان را به میزان چشمگیری کاهش خواهد داد.

یکی از سوالاتی که در ذهن اغلب خوانندگان این مطلب به وجود می آید این است که چگونه تشخیص دهیم در تولید مبلمان از چوب طبیعی استفاده شده یا مواد مصنوعی ؟ در پاسخ باید بگوییم که وزن مبلمان را بررسی کنید. قطعا چوب طبیعی وزن بیشتری نسبت به مواد مصنوعی دارد. بدین منظور باید کلاف مبلمان را چک کنید.

کلاف مبلمان از مهم ترین بخش های آن است که می تواند تمام قسمت های مبل را به یکدیگر متصل کند. هر کلاف از مرغوبیت بالاتری برخوردار باشد کیفیت و طول عمر مبلمان نیز بیشتر خواهد شد. در هنگام استفاده از چوب طبیعی شاهد وجود چوب سفید نیز هستیم. چوب سفید جزو بدترین انتخاب هایی است که یک مبل ساز می تواند داشته باشد. زیرا هنگام نشستن بر روی آن و تکان دادن مبل صدای جیر جیر به گوش خواهد رسید. بهترین نوع کلاف برای مبلمان استیل ، کلاف دوبل است. تولید کنندگانی که از کیفیت کار خود مطمئن هستند اجازه می دهند کلاف را بررسی کنید.

چوب مبلمان

رنگ چوب

پس از این توضیحاتی درباره چوب بکار رفته در تولید مبل دادیم نوبت به این می رسد که رنگ چوب را نیز بررسی کنیم. در راهنمای خرید مبل استیل باید به این موضوع توجه داشته باشید هرچه رنگ چوب تیره تر باشد به معنای مرغوبیت و کیفیت بالای آن است.

ورق کاری استیل

تغییر و تحول در صنعت مبلمان سازی بر اساس نیاز جامعه و سلیقه مشتریان است. قطعا در سال های گذشته نوع تولید و جلوه مبلمان با امروز تفاوت زیادی داشته است. به طور مثال اغلب پایه های مبلمان با رنگ قهوه ای رنگ آمیزی می شدند. اما امروزه شاهد ورق کاری و رنگ آمیزی با سایر رنگ ها نیز هستیم. معمولا پایه های مبلمان استیل به صورت نقره ای ، طلایی و مسی رنگ می شوند که از جلوه ای بسیار لوکس و مدرن برخوردار خواهند شد.

پارچه

همان طور که بخش هایی مانند کلاف و ورق کاری از اهمیت زیادی برخوردار است شاهد تاثیر پارچه بر کیفیت مبل نیز هستیم. مبل های با کیفیت توسط پارچه های مرغوب تولید می شوند. در سال های اخیر شاهد استفاده از پارچه های نانو نیز می باشیم. این پارچه ها در برابر آلودگی ، چربی ، آب و … مقاومت کافی دارند و در طولانی مدت دچار هیچ گونه چرک و کثیفی نخواهند شد. ضد بو و ضد باکتری بودن پارچه های نانو از مهم ترین عوامل انتخاب آن ها توسط مشتریان است.

 قیمت

قطعا هر چه کیفیت مبلمان بیشتر باشد قیمت آن نیز بالاتر خواهد رفت. استفاده از چوب های بادوام و ظرافت کاری هایی که بر روی استیل انجام می شود ارزش آن را بیشتر می کند. تقریبا می توان گفت که قیمت مبلمان استیل بالا می باشد و افرادی که دارای وضعیت اقتصادی خوب هستند می توانند این مدل را برای زیباتر کردن منزل خود استفاده کنند. آشنایی با قوانین چیدمان منزل به شما کمک زیادی در چیدن مبلمان خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار موبایل
منوی اصلی x
لیست علاقه مندی ها 0
X