وبلاگ

معرفی سبک دکوراسیون شبی شیک + ویژگی ها

سبک دکوراسیون شبی شیک

آیا با سبک دکوراسیون شبی شیک نوعی از سبک روستیک می باشد که جزو محبوب ترین و البته زیباترین سبک های دکوراسیون داخلی منزل به شمار می رود آشنا هستید ؟ از مهم ترین ویژگی های این سبک سادگی و قدیمی بودن آن است و هیچ گونه تجملاتی در آن مشاهده نمی شود. در این مطلب شما را با جوانب مختلف سبک دکوراسیون شبی شیک آشنا خواهیم کرد.

سبک دکوراسیون شبی شیک

سبک دکوراسیون شبی شیک چیست و چه ویژگی هایی دارد؟ دکوراسیون  شبی شیک جزو سبک هایی است که کمتر نام آن را شنیده ایم. در نگاه اول این تصور برای افراد به وجود می آید که ممکن است این سبک به تجملات نزدیک باشد و برای اجرای آن نیاز به صرف هزینه زیادی داشته باشیم. اما واقعیت این است که سبک دکوراسیون شبی شیک جزو ساده ترین سبک های دکوراسیون داخلی منزل محسوب می شود.

واقعیت این است که سلیقه افراد بسیار مختلف می باشد و هر کدام از آن ها تمایل دارند از یک سبک متفاوت استفاده کنند. سبک هایی مانند شبی شیک بسیار منحصر به فرد می باشند و برای افرادی که به دنبال عدم تکرار هستند گزینه ای ایده آل به شمار می رود. استفاده از پارچه های گلدار ، دیوارهای ساده و رنگ روشن و همچنین استفاده از مبلمان هایی با ظاهر آنتیک و زیبا از ویژگی های سبک شبی شیک می باشد. اگر قصد خرید مبلمان لوکس ، خرید میز و گلمیز های زیبا را دارید باید انتخاب شما بر اساس این نوع از دکوراسیون داخلی منزل باشد.

مهم ترین ویژگی های سبک شبی شیک

استفاده از رنگ های ملایم و خنثی

در سبک شبی شیک به هیچ عنوان از رنگ های متضاد و زننده مانند قرمز استفاده نمی شود. اغلب رنگ هایی که در این نوع از دکوراسیون مشاهده می کنید جزو رنگ های خنثی ، روشن و پاستلی است. بکار گیری از این رنگ ها به قدری زیاد است که آن را تا حدودی نزدیک به سبک فرانسوی نمایش می دهد. در مطالب گذشته به ویژگی های سبک دکوراسیون فرانسوی اشاره کردیم.

دکوریجات سلطنتی

استفاده از دکوریجات و وسایل تزئینی از دیگر ویژگی های سبک دکوراسیون شبی شیک محسوب نمی شود. اما توجه داشته باشید که نمی توانید از هر وسیله ای به عنوان شی ء تزئینی استفاده کنید. بلکه باید دارای سبک هایی مانند ویکتوریایی و سلطنتی باشد تا زیبایی این سبک را به خوبی نمایش دهد.

استفاده از مبلمان کهنه کاری شده

منظور از مبلمان کهنه کاری شده این نیست که از مبلمان کهنه استفاده کنید. بلکه برخی از مبلمان ها به نحوی طراحی شده اند که طراحی و جلوه آن ها کهنه نما است. این ویژگی در خصوص فرش هم وجود دارد. فرش هایی که دوا شور می شوند ظاهری کهنه پیدا می کنند و اصالت آن ها بیشتر می شود. در هنگام خرید مبلمان لوکس می توانید نوع کهنه کاری شده آن را انتخاب کنید.

استفاده از مبلمان کهنه کاری شده

استفاده از کاغذ دیواری گلدار

در دکوراسیون شبی شیک به هیچ وجه نباید از تابلوها و قاب عکس های مجلل استفاده کنید. این نوع از تابلو نشان دهنده سبک شبی شیک نیستند. بهتر است به جای آن از کاغذ دیواری های گلدار که دارای رنگ های روشن هستند استفاده کنید. نمونه این نوع از کاغذ دیواری ها را در تصاویر مشاهده می کنید.

درب و پنجره های چوبی یا فلزی

وجود درب و پنجره های چوبی و فلزی از دیگر ویژگی های سبک شبی شیک است اما توصیه می کنیم از چوب بیشتر از فلز استفاده کنید. زیرا چوب سادگی بیشتری به بیننده القا می کند و فلز به نوعی بیانگر زندگی شهری و مدرن است.

برای اجرای سبک شبی شیک هیچ نیازی به هزینه های گزاف بابت تهیه وسایل ندارید. همان طور که متوجه شدید اغلب لوازم موجود در خانه از نوع کهنه نما و ساده تهیه می شوند. پس می توانید لوازم خود را با تکنیک هایی نظیر رنگ آمیزی ، سمباده زنی و حتی پتینه کاری به لوازم آنتیک تبدیل کنید.

اجرای سبک دکوراسیون شبی شیک در بخش های مختلف خانه

سالن پذیرایی

سالن پذیرایی یکی از مهم ترین بخش هایی است که در منزل وجود دارد و بزرگ ترین عنصر آن مبلمان می باشد. بهتر است از مبلمان های راحتی با کوسن های بزرگ استفاده کنید که حس راحتی را به شما القا کند. همچنین توصیه می کنیم روکش های مبلمان را از پارچه یا چرم انتخاب کنید و روکش کوسن ها را نیز از پارچه های گلدار و رنگ های روشن تهیه کنید.

اتاق نشیمن

معمولا اتاق نشیمن از اتاق های بسیار پرکاربرد در خانه محسوب می شود که اوقات استراحت و فراغت خود را در آن می گذرانیم. اگر می خواهید سبک شبی شیک را در این اتاق پیاده سازی کنید یک راهکار خوب وجود دارد و آن هم رنگ آمیزی صندوقچه های قدیمی و قرار دادن آن به عنوان میز است. به طور کلی استفاده از میزهای خلاقانه روش خوبی برای نشان دادن این سبک می باشد. قرار دادن گلدان های ساده و ترجیحا سفالی با گل های زیبا و رنگارنگ در بخش های مختلف اتاق می تواند فضا را نوستالژیک کند. اگر در آپارتمان زندگی می کنید با آوردن گل و گیاه به خانه، طبیعت را تداعی می کنید و قطعا حس بسیار با ارزشی است.

اتاق خواب

همان طور که از نام اتاق خواب پیداست مکانی برای خوابیدن است و مهم ترین وسیله موجود در این اتاق ، تخت خواب می باشد. استفاده از تخت های چوبی یا فلزی و کهنه کردن آن ها می توانید سبک دکوراسیون شبی شیک را نمایش دهد. استفاده از روتختی هایی از جنس کتان و پارچه های گلدار نیز توصیه می شود.

اتاق خواب

آشپزخانه

اگر می خواهید آشپزخانه را نیز به سبک شبی شیک دربیاورید باید توجه کنید که کابینت ها به رنگ سفید باشند. برای قرار دادن میز و صندلی در آشپزخانه از نیمکت استفاده کنید. نیمکت های چوبی علاوه بر حس راحتی ، باعث نزدیکی فضا به سبک شبی شیک خواهد شد. علاوه بر این می توانید از قفسه ها و شلف هایی استفاده کنید که فاقد درب هستند و رنگ آن ها روشن باشد. بدون درب بودن قفسه ها به نوعی راحتی و دوری از تجملات را القا می کند. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار موبایل
منوی اصلی x
لیست علاقه مندی ها 0
X