وبلاگ

راهکارهای چیدمان منزل به سبک ایرانی در سال 1400

چیدمان منزل به سبک ایرانی

در این مطلب به راهکارها و ایده هایی می پردازیم که به کمک آن ها خواهید توانست یک چیدمان منزل به سبک ایرانی را اجرا کنید. سبک های ایرانی و سنتی یکی از محبوب ترین سبک ها در بین مردم محسوب می شوند زیرا احساس دلپذیر و صمیمی را در خانه ایجاد می کنند. با ایده هایی در خصوص چیدمان منزل به سبک ایرانی همراه باشید.

چیدمان منزل به سبک ایرانی

چیدمان منزل به سبک ایرانی چیست و با چه المان هایی قابل اجراست ؟ دکوراسیون داخلی منزل نقش مهمی در زیبایی و روحیه افراد دارد. کسانی که به دکوراسیون داخلی منزل اهمیت نمی دهند معمولا دارای نوعی شلختگی در زندگی خود هستند. بسیاری از مردمان ایران زمین ، هنوز هم طرفدار چیدمان منزل به سبک ایرانی هستند و تلاش می کنند تا از تمام پارامترهای ایرانی در خانه خود استفاده کنند. منازلی که از این نوع چیدمان بهره مند هستند نوعی اصالت در آن ها موج می زند.

استفاده از فرش ایرانی

فرش یکی از کالاهای ارزشمند و مورد علاقه ایرانی ها می باشد. به نحوی که کمتر خانه ای را پیدا می کنید که کاملا از وجود فرش خالی باشد. فرش دستباف ایرانی علاوه بر کشور ایران ، دارای شهرت و آوازه در کل جهان است. فرش های دستباف دارای تنوع بسیار زیادی هستند و می توانید آن ها را در طرح ها و سبک های مختلف تهیه کنید. فرش های ترکمن ، عشایری ، اصفهان ، کاشان و بسیاری از انواع فرش دستباف دارای زیبایی منحصر به فردی هستند که هر چشمی را به خود خیره می کنند.

فرش دستباف ایرانی دارای ارزش مادی و معنوی زیادی است. اگر می خواهید از این فرش ها در دکوراسیون خانه خود استفاده کنید باید با نوع آن ، نقشه ، رنگ بندی و سایر موارد آشنا باشید تا بتوانید بهترین گزینه را انتخاب کنید. نوعی از فرش های ماشینی نیز وجود دارند که دارای ظاهری ماند فرش های دستباف هستند. میزان تراکم این فرش ها بسیار زیاد است و تشخیص آن از فرش دستباف کار دشواری است. تهیه این نوع از فرش ها نیز می تواند هزینه کمتری برای شما داشته باشد و محیط خانه شما را به چیدمان منزل به سبک ایرانی نزدیک تر کند.

استفاده از مبلمان

استفاده از مبلمان از دیرباز در خانه های اسرافی ایرانی رایج بوده است. از این رو اکثر افرادی که می خواهند چیدمان منزل خود را به سبک ایرانی انجام دهند به فکر خرید مبلمان لوکس می افتند. ناگفته نماند که کاج سفید مبلمان دلخواه شما را طراحی می کند و میسازد تا بتوانید خانه رویایی خود را داشته باشید.

استفاده از رومیزی های سنتی

بعد از اینکه اقدام به خرید میز و گلمیز کردید باید حتما از رومیزی برای آن ها استفاده کنید. خرید میز و گلمیز می تواند زیبایی اتاق پذیرایی یا نشیمن شما را بیشتر کند. بهترین گزینه ای که برای خرید رومیزی وجود دارد ، رومیزی های سنتی هستند. این محصولات توسط دست ساخته می شوند که می توان به رومیزی قلم کاری اصفهان ، ترمه یزد و همچنین پته کرمان اشاره کرد. زیبایی این نوع از رومیزی ها به حدی زیاد است که به جرات می توان گفت با تمام سلیقه ها سازگار می باشد.

استفاده از رومیزی های سنتی

استفاده از گلیم و جاجیم

برخی از افراد ترجیح می دهند به جای استفاده از فرش دستباف یا ماشینی از گلیم و جاجیم استفاده کنند. گلیم و جاجیم مانند فرش دارای جایگاه ارزشمندی در بین صنایع دستی ایران است که در طرح ها و رنگ های مختلف بافته می شوند. این نوع از فرش ها دارای بافتی درشت و ضمخت هستند که می توانند چیدمان منزل به سبک ایرانی را برای شما تحقق ببخشند. گلیم و جاجیم جزو فرش های عشایری و روستایی دسته بندی می شوند و معمولا از رنگ های بسیار شاد و سرزنده مانند قرمز لاکی در آن ها استفاده می شود. چیدمان منزل به سبک ایرانی می تواند باعث بهبود روحیه و خلق و خو در افراد بشود و تاثیر مثبتی بر روی آن ها بگذارد.

استفاده از حصیر

حصیر یکی از آثار هنری است که با دست بافته می شود که استفاده از آن در دکوراسیون داخلی منزل می تواند جلوه ای ایرانی و بی نظیر به آن ببخشد. شاید این سوال برای شما به وجود آید که چه محصولاتی از حصیر ساخته می شوند؟ گلدان ها ، سبد نان ، دیوارکوب ها و بسیاری از وسایل دیگر با حصیر ساخته می شوند و جلوه ای بسیار زیبا دارند. شما می توانید بعد از خرید میز و گلمیز از گلدان های حصیری بر روی آن ها استفاده کنید.

استفاده از پرده های سنتی

پرده ها دارای چند نوع هستند که می توان به پرده های راهرو و پرده های آویزی اشاره کرد. این پرده ها باید بر اساس نقشه خانه مورد استفاده قرار گیرند. اگر خانه شما دارای راهرو نیست بهتر است از پرده های آویزی استفاده کنید. نکته ای که در هنگام نصب پرده باید به آن توجه داشته باشید این است که پرده باید دارای ابعاد استاندارد باشد. یعنی بلند تر یا کوتاه تر از دیوار نباشد. زیرا جلوه ای ناخوشایند به محیط می دهد و زیبایی را از آن می گیرد. پرده هایی که دارای طرح های سنتی هستند می توانند به چیدمان منزل به سبک ایرانی کمک کنند.

استفاده از ظروف سفالی

منظور از ظروف سفالی ، گلدان ها ، بشقاب ها و حتی ساعت هایی است که میناکاری شده اند و دارای طرح های سنتی هستند. می توانید این ظروف را بر روی سطوحی مانند میز ، کانتر آشپزخانه و … بچینید و از محیط سنتی خانه لذت ببرید. همچنین نصب ساعت هایی با طرح سنتی در مقابل چشمان خود نیز تاثیر زیادی در دلپذیر کردن محیط خانه دارد. ظروف مسی نمونه دیگری از ظرف سنتی محسوب می شوند. در حال حاضر قاب عکس های مسی . آینه هایی با قاب مسی وجود دارند که زیبایی بخش خانه شما خواهند شد.

استفاده از ظروف سفالی

استفاده از کاشی سنتی

کاشی های سنتی به عنوان یکی دیگر از راهکارها و ایده های چیدمان منزل به سبک ایرانی هستند چرا که هنر کاشی کاری ایرانی بسیار معروف است. از این کاشی ها می توان در مکان های مختلف خانه مانند آشپزخانه ، گلخانه ، میز غذا خوری و … استفاده کرد. اغلب این کاشی ها دارای نقش های سنتی مانند طرح های اسلیمی هستند و از رنگ های اصیل مانند آبی فیروزه ای نیز در آن ها استفاده شده است. قرار دادن این کاشی ها در جای جای خانه یادآور بسیاری از سنت های گذشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار موبایل
منوی اصلی x
لیست علاقه مندی ها 0
X