وبلاگ

ویژگی های سبک دکوراسیون ساحلی + اجرای آن

سبک دکوراسیون ساحلی

از سبک دکوراسیون ساحلی می توان در ویلای کنار دریا بلکه در خانه های مدرن نیز اجرا می شود. این سبک بسیار آرامش بخش و دلنشین است و از حضور در چنین محیطی احساس خرسندی خواهید کرد. ما در این مطلب شما را با سبک دکوراسیون ساحلی و ویژگی های آن آشنا خواهیم کرد. قطعا اجرای دکوراسیون داخلی منزل نیازمند شناخت سبک های گوناگون و انتخاب یکی از آن ها بر اساس سلیقه افراد است.

سبک دکوراسیون ساحلی

سبک دکوراسیون ساحلی چیست و چه ویژگی هایی دارد؟ آیا به دنبال اجرای سبکی آرامش بخش در دکوراسیون داخلی منزل هستید؟ آیا تمایل دارید دریا و زیبایی آن را به خانه خود بیاورید؟ اگر پاسخ شما به این سوالات مثبت است باید بگوییم که سبک مورد نظر شما سبک ساحلی است. این سبک بسیار محبوب و پرطرفدار است. برخی از افراد تصور می کنند که سبک دکوراسیون ساحلی برای اجرا در ویلاهای کنار دریا مناسب است. در صورتی که بسیاری از خانه ها و آپارتمان های مدرن را می بینیم که نسبت به اجرای این سبک علاقه مند هستند.

در پیاده سازی سبک ساحلی در دکوراسیون داخلی منزل باید از ویژگی ها و عناصر مربوط به دریا استفاده کرد تا بتوانیم آرامش دریا را به محیط زندگی منتقل کنیم. اگر از قدم زدن بر روی شن های گرم ساحل لذت می برید و یا شنیدن امواج دریا آرامش عجیبی در شما زنده می کند باید این سبک را انتخاب کنید.

انواع سبک دکوراسیون ساحلی

در اجرای سبک دکوراسیون داخلی به روش ساحلی چند مدل وجود دارد که البته تمام آن ها در برخی از ویژگی ها مانند نور فراوان و طبیعی ، استفاده از رنگ های روشن و … مشترک هستند.  

ساحلی مدیترانه ای

سبک مدیترانه ای جزو سبک های پرطرفدار در کشورهایی نظیر یونان ، اسپانیا و ایتالیاست که سال های متمادی به عنوان یکی از زیباترین و پرکاربردترین سبک ها شناخته می شود. از ویژگی های اصلی این سبک بکارگیری از رنگ های روشن مانند سفید و آبی آسمانی است و علاوه بر آن از چوب های مستحکم و آهن سیاه استفاده می کنند. اگر قصد اجرای سبک مدیترانه ای را دارید می توانید از دکوریجات حکاکی شده در بخش های مختلف خانه نیز استفاده کنید.

ساحلی جزایر استوایی

مناطقی مانند جزایر هاوایی و جزایر اقیانوس آرام جزو مناطق استوایی محسوب می شوند. سبک ساحلی استوایی نشان دهنده اعتقادات و آداب و رسوم مردمان بومی این منقطه است. استفاده از نقشه های استوایی ، المان های چوبی ، درختانی مانند مانند ساج و دکوریجات دریایی از ویژگی های این سبک به شمار می رود که البته بسیار زیباست.

ساحلی آمریکایی

سبک ساحلی آمریکایی آرامش و راحتی را در فضای خانه به وجود می آورد. افرادی که به دنبال آرامش در محیط هستند می توانند این سبک را انتخاب کنند. از خصوصیات مهم می توان به وجود نور طبیعی و زیاد اشاره کرد. همچنین بکارگیری از رنگ های اقیانوسی و ترکیب آن با رنگ سفید سبب تداعی ساحل می شود. معمولا در این سبک از مبلمان راحتی استفاده می شود. خرید مبلمان لوکس در این نوع از دکوراسیون داخلی منزل توصیه نمی شود. در حال حاضر سبک ساحلی آمریکایی در خانه های امروزی نیز اجرا می شود.

ساحلی آمریکایی

 

مهم ترین ویژگی های سبک دکوراسیون ساحلی

رنگ خنثی

هدف از اجرای سبک دکوراسیون ساحلی برقراری آرامش در محیط است. به همین دلیل از رنگ های خنثی به عنوان رنگ غالب استفاده می شود. معمولا بهترین رنگی که به عنوان رنگ خنثی شناخته می شود سفید است. اما توصیه می کنیم از این رنگ به تنهایی استفاده نکنید زیرا محیط مورد نظر سرد جلوه داده می شود. بهتر است از رنگ هایی مانند خاکستری و آبی آسمانی در کنار آن استفاده شود. قرار دادن وسایل دکوری در خانه نیز باید بر اساس رنگ های خنثی و نزدیک به دریا باشد. رنگ هایی مانند مرجانی ، فیروزه ای ، شنی و سبز کله غازی جزو رنگ های تداعی کننده اقیانوس و ساحل است.

نور طبیعی

اگر تا به حال لب ساحل قدم زده باشید به خوبی تابش نور زیبای خورشید را حس کرده اید. پس اگر می خواهید این سبک را در خانه اجرا کنید باید به نور طبیعی اهمیت زیادی دهید. نورهای مصنوعی نمی توانند جایگزین نور طبیعی شوند. زیرا نور طبیعی باعث ایجاد فضای دلباز و گرم می شود. برخی از خانه ها دارای پنجره های بزرگ و درب های شیشه ای هستند که باعث عبور نور خورشید از آن ها می شود. اگر می خواهید جلوی درب و پنجره از پرده استفاده کنید، پرده های نازک را انتخاب کنید تا جلوی نور را نگیرد.

مبلمان

مبلمان راحتی و اسپرت بهترین گزینه برای سبک دکوراسیون ساحلی شناخته می شوند. در مطالب گذشته به راهنمای خرید مبلمان راحتی پرداختیم و به نکاتی اشاره کردیم که به شما کمک می کند تا انتخابی بی نظیر داشته باشید. در خرید مبلمان راحتی باید به متریال آن توجه کنید. روکش مبلمان باید از پارچه طبیعی و اسکلت مبل از حصیر یا چوب خیزران تهیه شده باشد.

مبلمان

چیدمان

چیدمان منزل بر اساس هر کدام از سبک ها متفاوت است. اما یک ویژگی در تمام سبک ها مشترک است که باید به آن توجه کنید و آن هم ایجاد نقطه کانونی است. وسایلی که برای اجرای سبک دکوراسیون ساحلی در نظر گرفته اید باید ساده و راحت باشند و یکی از آن ها را به عنوان نقطه کانونی انتخاب کنید. به طور مثال در برخی از خانه ها شومینه به صورت نقطه کانونی انتخاب می شود و مبل ها در مجاورت یا حول آن چیده می شوند. خرید میز و گلمیز های متناسب با نوع مبل بر زیبایی آن می افزاید.

طرح و نقش

در دکوراسیون داخلی منزل به سبک ساحلی، عناصر به صورت بکر وجود دارند .به این معنی که اگر می خواهید فرش در خانه پهن کنید بهتر است از فرش های دستباف و طبیعی استفاده کنید. دکوریجات چوبی و پرداخت نشده ، کوزه های سفالین و استفاده از کوسن ها و پتوهای مخملی جلوه ای بی نهایت زیبا می آفریند و هر چشمی را به خود خیره خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار موبایل
منوی اصلی x
لیست علاقه مندی ها 0
X