وبلاگ

صفر تا صد دکوراسیون داخلی منزل اسپرت

دکوراسیون داخلی منزل اسپرت

دکوراسیون داخلی منزل اسپرت

آیا می دانید دکوراسیون داخلی منزل اسپرت چه ویژگی هایی دارد؟ هر کدام از سبک هایی که در منزل اجرا و پیاده سازی می شوند دارای ویژگی ها و خصوصیاتی هستند که افراد باید با توجه به آن ها اقدام به انتخاب سبک مورد نظر خود کنند. سبک دکوراسیون داخلی منزل اسپرت نیز یکی از سبک های رایج و مورد علاقه بسیاری از افراد است.

دکوراسیون داخلی منزل اسپرت چه ویژگی هایی دارد ؟

دکوراسیون داخلی منزل اسپرت یکی از زیباترین سبک ها محسوب می شود که سبب ایجاد محیطی دنج و گرم خواهد شد. برخی از افراد تصور می کنند دکوراسیون اسپرت جزو سبک های سرد و بی روح می باشد در صورتی که بخش اعظمی از ایجاد گرما بر عهده انتخاب صحیح رنگ ها است. در مطالب گذشته به اهمیت استفاده از رنگ ها به شکل صحیح اشاره کردیم. برای اجرای دکوراسیون داخلی منزل اسپرت نیز باید رنگ ها را جدی بگیرید. واقعیت این است که حضور در خانه هایی به این سبک، احساسی راحت تر و دلپذیرتر نسبت به سبک های تجملی به وجود می آورد.

رنگ

بهترین رنگ ها برای استفاده در دکوراسیون داخلی منزل اسپرت رنگ های خنثی و سفید و سیاه است. بسیاری از دکوراتورها ترجیح می دهند از رنگ سیاه برای کفپوش استفاده کنند.اگر می خواهید از رنگ های جسورانه مانند قرمز ، نارنجی و … بهره مند شوید باید آن ها را در کنار رنگ های خنثی قرار دهید تا جلوه ای زیبا به وجود آورد. رنگ دیوارها از موارد مهم دیگری است که تاثیر قابل توجهی در دکوراسیون اسپرت دارد. اگر می خواهید دکوریجات و لوازم را از رنگ های پر رنگ مانند قرمز انتخاب کنید باید دیوار پشت آن از رنگ خنثی باشد. اما اگر می خواهید دکوریجات و لوازم را از رنگ خنثی انتخاب کنید باید دیوار پشت آن از رنگ های شاد و سرزنده رنگ آمیزی شود.

خطوط

خطوط از عناصر مهم در دکوراسیون اسپرت به حساب می آیند. خطوطی که در این سبک بکار می روند شامل افقی ، عمودی و منحنی است. این خطوط باید قوی و پررنگ باشند تا به اندازه کافی باعث جلب توجه شوند. به طور مثال از این خطوط باید در معماری فضا استفاده کنید. در بخش هایی مانند پنجره ، سقف و .. باید از خط هایی استفاده شود که منعکس کننده سبک اسپرت باشد. بهترین مکان برای ایجاد این خطوط ، دیوارها ، بین مبل ها و سقف است. اگر در خانه ای زندگی می کنید که دارای سقف بلندی است بهترین امکان در اختیار شما قرار گرفته که بتوانید آن را برجسته و زیبا نشان دهید.

خطوط

مبلمان

اگر قصد خرید مبلمان لوکس یا خرید میز و گلمیز سلطنتی دارید دست نگه دارید ! بسیاری از افراد دکوراسیون داخلی منزل اسپرت را از روی مبلمان آن تشخیص می دهند. خرید میز و گلمیز و مبل های اسپرت یا مبل هایی که در این دکوراسیون استفاده می شوند باید ساده و بدون تزئینات اضافی هستند. جزئیاتی که در این مبلمان استفاده می شود کم است و نگاه کردن به آن چشم را خسته نمی کند. خطوطی که بر روی مبلمان استفاده می شود نرم و منحنی است و غالبا از رنگ هایی مانند سیاه ، سفید و رنگ های خنثی مانند کرم و خاکستری در آن استفاده می شود. پارچه و روکش هایی که بر روی آن ها دوخته می شود دارای تنوع زیادی است و در ان ها از رنگ های مکمل استفاده می شود ؛ البته  می توانید یکی از آن ها را بر اساس سلیقه و البته سازگاری با سبک مورد نظر انتخاب کنید.

کفپوش

به طور معمول کف خانه های اسپرت صاف و خالی است و یا متریالی مانند پارکت یا سرامیک پوشیده می شود. اما اگر مجبور هستید به دلایل مختلف از جمله کنترل صدا از فرش استفاده کنید باید بگوییم که بهترین فرش برای استفاده در این سبک ها ، فرش های جدید ماشینی است. فرش ها یا گلیم فرش هایی که دارای نقش های ساده یا هندسی هستند نیز گزینه مناسبی به شمار می رود. سعی کنید از فرش دستباف استفاده نکنید. زیرا این فرش ها برای سایر سبک ها مناسب هستند.

نورپردازی

همان طور که می دانید در اجرا و پیاده سازی سبک های اسپرت باید از المان ها و عناصری استفاده شود که اسپرت بودن محیط خانه را منعکس کند. برای این کار می توانید از روش های مختلفی به منظور نورپردازی بهره بگیرید که شامل چراغ های ریلی ، هالوژنی و نور مخفی است. علاوه بر آن چراغ ها و لوسترهای فلزی و رنگی نیز گزینه مناسبی به شمار می روند.

اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که به استفاده از قاب عکس ها در خانه علاقه مند هستید و به وسیله آن ها نقطه کانونی در خانه ایجاد می کنید یک پیشنهاد عالی برای شما دارید. شما می توانید از چراغ های تکی و کوچک برای قرار دادن بر روی قاب عکس ها استفاده کنید و جلوه جدیدی از نورپردازی را به رخ بکشید.

در خصوص نحوه طراحی قاب عکس ها نیز نکته مهمی وجود دارد. معمولا قاب عکس هایی که با رنگ های براق ، مشکی مات و متریال طبیعی ساخته می شوند برای دکوراسیون داخلی منزل اسپرت مناسب هستند. بهترین متریال طبیعی به عنوان چوب معرفی می شود. توجه داشته باشید اگر محیط خانه شما بزرگ است نیازی نیست تمام آن را با اکسسوری و دکوریجات پر کنید. اجازه دهید فضای خالی نیز وجود داشته باشد.

نورپردازی

 

نکات مهم در خصوص دکوراسیون داخلی منزل اسپرت

  • در استفاده از متریالی مانند فلز ، سنگ ، شیشه و … هیچ محدودیتی وجود ندارد و تمام آن ها برای ایجاد زیبایی در دکوراسیون داخلی منزل مناسب هستند. همچنین می توانید از پرده ها ، کوسن ها و روکش های مبل با رنگ ها و طرح های جذاب استفاده کنید و محیطی دلنشین تر را به وجود آورید.
  • آیا شما هم جزو آن دسته از افراد هستید که به خرید و نگهداری گل و گیاهان علاقه مندند؟ در این بخش باید بگوییم که نگهداری گل و گیاهان در فضای اسپرت امکان پذیر است اما به شرطی که از گلدان های ساده و بدون طرح استفاده کنید. نصب چراغ های تکی بر روی هر گلدان نیز می تواند زیبایی آن را بیشتر کند.
  • استفاده از ظروف مختلف با اشکال هندسی یکی دیگر از راه های انعکاس سبک دکوراسیون اسپرت در منزل است. همچنین برعکس ظروف سفالی ؛ دستمال سفره ، زیر بشقابی با رنگ های روشن و جیغ نیز توصیه می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار موبایل
منوی اصلی x
لیست علاقه مندی ها 0
X