وبلاگ

صفر تا صد سبک دکوراسیون هالیوودی + تصاویر

سبک دکوراسیون هالیوودی

از معدود سبک هایی که بعد از منسوخ شدن دوباره به دنیای مد و دکوراسیون بازگشت ، سبک دکوراسیون هالیوودی بود . اگر به خوبی به تمام المان های موجود در این سبک توجه کنید متوجه می شوید که دوران طلایی سینما را تداعی می کند. هالیوود نام یکی از نواحی شمالی شهر لس آنجلس است که در ایالت کالیفرنیا واقع شده است. در این مطلب شما را با ویژگی های مختلف سبک دکوراسیون هالیوودی آشنا می کنیم.

سبک دکوراسیون هالیوودی

سبک دکوراسیون هالیوودی چیست و چه ویژگی هایی دارد؟ جالب است بدانید که اغلب سبک هایی که برای دکوراسیون داخلی منزل طراحی می شوند بعد از چند دهه زیبایی و تاثیر خود را از دست می دهند و اغلب آن ها به طور مجدد به چرخه مد باز نمی گردند. اما سبک دکوراسیون هالیوودی جزو معدود سبک هایی بود که این قاعده را شکست. اوج این سبک در دهه 30 میلادی بود و خانه های هنرمندان و بازیگرانی را تداعی می کرد که به شدت معروف بودند و خانه آن ها پر از زرق و برق بود. از ویژگی های سبک هالیوودی استفاده از پارچه های گرانقیمت و مجلل ، لوازم و دکورجات بسیار شیک ، وسایل درخشان و براق و … است. قطعا انتخاب این سبک از دکوراسیون داخلی منزل برای افرادی که طرفدار تجمل گرایی هستند مناسب خواهد بود. نام دیگر این سبک ” هالیوود ریجنسی ” است. 

چرا سبک هالیوودی پرطرفدار است ؟

بسیاری از دکوراتورها و برترین شرکت های طراحی داخلی بر این اعتقاد هستند که سبک هالیوود ریجنسی هیچ گاه از مد نمی افتد و به آن لقب دکوراسیون جاودانه می دهند. زیرا یادآور دوره ای طلایی و سبکی ویژه است. جالب است بدانید که این سبک بسیار احساسی طراحی شده است. دقت در طراحی به قدری زیاد است که سایر سبک ها در برابر آن کسل کننده و بی روح نشان داده می شوند.

همان طور که اشاره کردیم سبک هالیوودی پر از تجملات و زرق و برق است. به همین دلیل افرادی که به تجملات علاقه دارند به سراغ این سبک می روند. اگر شما جزو افرادی هستید که طرفدار سبک های مینیمالیستی و ساده می باشید نباید به اجرای این سبک در دکوراسیون داخلی خانه خود فکر کنید. قبل از خرید مبلمان لوکس ، خرید میز و گلمیز ، خرید قاب عکس و … باید به علاقه ، نیاز و سبک مورد نظر خود فکر کنید.

رنگ ها در سبک هالیوودی

غالبا در اجرای سبک هالیوودی از یک رنگ خنثی به علاوه دو یا سه رنگ مکمل استفاده می کنند. اما به طور معمول از یک رنگ استفاده می کنند. پالت رنگی که مختص به این سبک می باشد شامل قرمز ، زرد قناری و رنگ های شاد و سرزنده مانند صورتی ، آبی و سفید است. در مطالب گذشته به بررسی رنگ ها در دکوراسیون داخلی منزل پرداختیم.

اگر می خواهید یک سرویس مبلمان سطلنتی یا کلاسیک در اتاق پذیرایی قرار دهید و زرق و برق محیط را بیشتر نمایان کنید باید از رنگ هایی مانند خاکستری ، سیاه و سفید استفاده کنید. ترکیب این رنگ ها با رنگ های متالیک بسیار ایده آل هستند و می توانند شما را به هدف تان برسانند.

رنگ ها در سبک هالیوودی

مبلمان در سبک هالیوودی

جالب است بدانید که نوع مبلمان در سبک دکوراسیون هالیوودی نباید دارای بخش های اضافه باشد. به این معنی که تمام بخش های مرتبط با مبل باید کارآمد باشند. اجزای مبلمان دارای خطوط تمیز ، بسیار شفاف و درخشان می باشند که این براقیت باعث ایجاد تضادی شگفت انگیز خواهد شد.

افرادی که در حوزه طراحی دکوراسیون فعالیت دارند با نقطه کانونی آشنا هستند. اگر بتوانید از طرح های پر زرق و برق به عنوان نقطه کانونی استفاده کنید ، یکی از قوانین اجرای دکوراسیون یعنی تعادل سازی را به بهترین نحو پیاده سازی کرده اید. خرید مبلمان لوکس و استفاده از روکش های براق برای مبلمان ، تزئینات و دکوریجات هنری لوکس ، صندلی و مبلمان کلاسیک و … باعث می شود که محیط خانه شما به سبک هالیوودی نزدیک تر شود. به نوعی می توان گفت که سبک هالیوودی با سبک مدرن دارای شباهت است.

پارچه ها در سبک هالیوودی

تمام پارچه هایی که در سبک دکوراسیون هالیوودی مورد استفاده قرار می گیرند از نوع گرانقیمت و ضخیم می باشند. این پارچه ها می توانند به عنوان روکش مبل ، آباژور ، فرش و … بکار روند. پارچه ها در رنگ ها و طیف های مختلفی تولید می شوند. در هنگام انتخاب رنگ آن ها دقت کنید. هماهنگی رنگ ها باعث افزایش زیبایی آن ها خواهد شد.

فرش در تمام سبک های دکوراسیون داخلی از جایگاه ویژه ای برخوردار است. اگر می خواهید سبک خانه خود را به هالیوودی نزدیک کنید باید فرش هایی را انتخاب کنید که نقش و نگارهای بزرگ دارند و طرح آن ها پر از پیچیدگی است. قطعا پهن کردن فرش در اتاق پذیرایی، فضا را به تجملات نزدیک تر می کند.

اگر تمایل دارید دیوارهایی زیبا داشته باشید پیشنهاد ما این است که به جای رنگ کردن آن ها از انواع کاغذ دیواری استفاده کنید. کاغذ دیواری جنبه تجملی دارد به شرط آنکه قانون رنگ را در انتخاب آن رعایت کنید. رنگ های روشن باعث بهبود دکوراسیون خانه شما می شود.

پارچه در سبک هالیوودی

دکوریجات

همان طور که اشاره شد وجود لوازم ، پارچه ها و سطوح برای از ویژگی های سبک دکوراسیون هالیوود ریجنسی محسوب می شود. به همین دلیل توصیه می کنیم دکوریجاتی از جنس شیشه و سنگ مرمر را انتخاب کنید. همچنین نصب آینه های بزرگ ، قرار دادن گلدان های شیشه ای و شفاف بر روی سطوح ، ساعت دیواری و استفاده لوسترهای طلایی از بهترین لوازم دکوری هستند که می توانید از آن ها استفاده کنید.

یکی از نکاتی که در خصوص سبک هالیوودی وجود دارد این است که بر پایه استفاده از تمام چیزهای براق بنا شده است و قاعده ای در آن وجود ندارد. به نحوی که میزان استفاده از این لوازم در حد افراط است. قطعا افرادی که این سبک را می پسندند باید از نظر مالی در جایگاه خوبی باشند تا بتوانند آن را به بهترین شکل پیاده سازی کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار موبایل
منوی اصلی x
لیست علاقه مندی ها 0
X