وبلاگ

نکات کلیدی چیدمان فرش در پذیرایی مربع

چیدمان فرش در پذیرایی مربع

آیا تا به حال به نحوه چیدمان فرش در پذیرایی مربع دقت کرده اید؟ آیا از اصول و قوانین آن مطلع هستید؟ فرش از مهم ترین المان های دکوراسیون داخلی منزل محسوب می شود که وجود آن می توانید بیشترین میزان زیبایی را در محیط ایجاد کند. انتخاب فرش دستباف نسبت به فرش ماشینی ارجحیت دارد اما به طور کلی قوانین چیدمان فرش در پذیرایی مربع یکسان است که در ادامه به آن اشاره می کنیم.

چیدمان فرش در پذیرایی مربع

چیدمان فرش در پذیرایی مربع چگونه است ؟ اگر به نقشه خانه های مختلف توجه کرده باشید متوجه می شوید که هر خانه ای دارای نقشه ای منحصر به فرد است. به طور مثال برخی از خانه ها دارای پذیرایی مربع ، مستطیل و گرد هستند. اغلب افراد پذیرایی مربع را زیباترین نوع پذیرایی می دانند. اگر خانه شما هم جزو این دسته محسوب می شود باید از قوانین چیدمان فرش در پذیرایی مربع آگاه باشید.  هماهنگی رنگ فرش با سایر عناصر موجود در دکوراسیون داخلی منزل مانند مبلمان حائز اهمیت است. اگر قصد خرید مبلمان لوکس را دارید توصیه می کنیم رنگ فرش را نیز در نظر بگیرید.

شکل مربع و مستطیل جزو رایج ترین نوع پذیرایی محسوب می شود اما در نحوه چیدمان فرش باید تفاوت های زیادی را قائل شد. به طور مثال انتخاب فرش برای پذیرایی مستطیل باید دارای طرح های غیر متمرکز باشد و مبلمان را به شکل L بچینید. در این صورت دکوراسیون شما دارای شکلی منظم و منحصر به فرد می شود. معمولا پذیرایی مستطیل برای افرادی مناسب هستند که به نظم علاقه دارند. و اما در این بخش نوبت به بررسی پذیرایی مربع می رسد.

واقعیت این است که چیدمان پذیرایی مربع نسبت به سایر شکل ها نظیر مستطیل از دردسر بیشتری برخوردار است. به جرات می توان گفت که فرش به عنوان عنصری پیوند دهنده بین سایر عناصر موجود در دکوراسیون داخلی خانه به شمار می رود. بهترین روش برای چیدمان فرش در پذیرایی مربع این است که ابتدا یک نقطه کانونی در نظر بگیرید.

ایجاد نقطه کانونی

همان طور که اشاره شد بهتر است در پذیرایی مربع ابتدا یک نقطه کانونی در نظر بگیرید تا به عنوان یک مرکز برای سایر عناصر خانه محسوب شود. نقطه کانونی می تواند شامل تلویزیون ، شومینه و … باشد. مبلمان باید دقیقا روبروی نقطه کانونی و فرش در بین مبل ها قرار داده شود.

ایجاد نقطه کانونی

ایجاد فاصله بین دیوار و فرش

قطعا تا به حال خانه هایی را دیده اید که فرش ها را مماس با دیوار پهن کرده اند. قطعا تصویری زیبا در ذهن شما ثبت نمی شود. زیرا یکی از قواعد چیدمان منزل و چیدمان فرش در پذیرایی مربع این است که حداقل 20 سانتی متر بین دیوار و فرش فاصله قائل شوید. این موضوع در خصوص پذیرایی های کوچک صدق می کند. اما اگر پذیرایی خانه شما بزرگ و وسیع است می توانید این فاصله را از 40 سانتی متر الی 50 سانتی متر در نظر بگیرید.

برخی از افراد ترجیح می دهند در بخشی از پذیرایی میز ناهار خوری را هم قرار دهند. اگر پذیرایی شما بزرگ است و می خواهید این کار را انجام دهید باید توجه داشته باشید که بهترین شکل فرش ، گرد است. اما باید ابعاد آن به قدری باشد که 50 الی 60 سانتی متر از میز و صندلی بزرگ تر باشد. این موضوع باعث می شود وقتی که میز را به عقب کشیدید از فرش خارج نشود.

انتخاب فرش گرد

بهترین شکل فرش برای پذیرایی مربع ، فرش گرد است. زیرا در پذیرایی مربع، خطوط زاویه دار توجه افراد را به خود جلب می کند. با انتخاب فرش گرد این خطوط کمرنگ تر می شوند و فضا تلطیف خواهد شد. بهترین مکان برای پهن کردن این نوع از فرش ها ، دقیقا در وسط پذیرایی است. ابعاد فرش نباید خیلی بزرگ یا کوچک باشد. اگر می خواهید بهترین ابعاد فرش را تشخیص دهید باید فاصله ای 20 سانتی متری را از دیوار در نظر بگیرید تا بتوانید قطر اصلی فرش را پیدا کنید.

بهترین مکان برای پهن کردن فرش

اگر بعد از خرید میز و گلمیز و یا مبلمان قصد پهن کردن فرش را در وسط آن ها دارید باید فرش را به نحوی پهن کنید که لبه های آن با پایه های مبل مماس باشد و میز در گوشه ای از فرش قرار بگیرد نه مرکز. در این شرایط پاهای فردی که بر روی مبل می نشیند باید فرش را لمس کند. در این وضعیت یک چیدمان بسیار منسجم و زیبا را اجرا کرده اید.

بهترین سبک دکوراسیون داخلی منزل

اگر مطالب قبلی وب سایت ما را دنبال کرده باشید به خوبی می دانید که سبک های مختلفی برای ایجاد یک دکوراسیون زیبا وجود دارد که می توان به سبک دکوراسیون ساحلی ، سبک دکوراسیون فرانسوی، سبک دکوراسیون روستیک، سبک دکوراسیون مدرن و … اشاره کرد. هر کدام از این سبک ها دارای ویژگی های مختلفی در خصوص رنگ ، بافت ، متریال و … هستند. به طور مثال در سبک هایی مانند ساحلی و فرانسوی باید از رنگ های خنثی به عنوان رنگ غالب استفاده کرد و سایر المان های موجود در دکوراسیون داخلی منزل نیز باید دارای رنگ های روشن و مکمل مانند آبی آسمانی ، کرم ، خاکستری و … باشد.

 

بهترین سبک دکوراسیون داخلی منزل

بهترین شرکت های طراحی دکوراسیون داخلی

یکی از بهترین شرکت های طراحی دکوراسیون داخلی ” کاج سفید ” نام دارد که فعالیت خود را در شهر تهران آغاز کرده است. این شرکت دارای تیم حرفه ای و با سابقه در امر طراحی دکوراسیون است که کار خود را بر اساس آخرین متدهای روز دنیا انجام می دهد. قطعا احترام به سلیقه مشتریان جزو اصول کاری این شرکت محسوب می شود اما به طور کلی باید گفت که هر کدام از سبک های موجود در دکوراسیون دارای قواعد و اصولی هستند که باید بدون در نظر گرفتن سلیقه آن ها را اجرا کرد. به طور مثال نمی توان در سبک دکوراسیون روستیک از المان های مدرن و صنعتی مانند لوسترهای فلزی و استیل استفاده کرد. زیرا در سبک روستیک که به عنوان سبک روستایی نیز شناخته می شود باید از پارامترهای موجود در طبیعت مانند گلدان های سفالی ، لوازم حصیری ، رنگ های شاد و سرزنده و … استفاده کرد. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار موبایل
منوی اصلی x
لیست علاقه مندی ها 0
X