وبلاگ

آشنایی با ویژگی مبل کلاسیک فرانسوی + انواع آن  

ویژگی مبل کلاسیک فرانسوی

می توان ویژگی مبل کلاسیک فرانسوی را  در نوع چوب ، نوع پارچه ، مدل و قیمت آن بررسی کرد. کشور فرانسه در زمینه مد در دنیا مشهور است و غالبا در حوزه های مربوط به مد پیشگام می باشد. نه تنها مبلمان ، دکوراسیون داخلی منزل و سایر جوانب بلکه در طراحی مبلمان نیز حرف اول را می زند. با ما همراه باشید تا شما را با ویژگی مبل کلاسیک فرانسوی آشنا کنیم.  

ویژگی مبل کلاسیک فرانسوی 

ویژگی مبل کلاسیک فرانسوی چیست ؟ فرانسه یکی از کشورهایی است که در زمینه طراحی مبلمان عالی کرده است. طراحی های مربوط به این کشور دارای محبوبیت زیادی است. کشور فرانسه در این زمینه توانسته اوج هنر خود را بکار بگیرد و مبلمان تولید شده توسط آن در تمام دنیا از جایگاه منحصر به فردی برخوردار است. قبل از اینکه به معرفی ویژگی مبل کلاسیک فرانسوی بپردازیم اشاره ای به تاریخچه آن خواهیم داشت. 

 

تاریخچه مبل کلاسیک فرانسوی 

اگر مطالب قبلی وب سایت ما را مطالعه کرده باشید به خوبی با سبک کلاسیک و مبلمان مربوط به این سبک آشنا هستید. در این بخش قصد داریم شما را با تاریخچه مبل کلاسیک فرانسوی آشنا کنیم. مبل سازی در شکور فرانسه به دو دسته یا گروه تقسیم می شود. جالب است بدانید که دسته اول فقط مختص به سرمایه داران و طبقه اشرافیت ساخته می شوند و افراد عادی نمی توانند آن ها را خریداری کنند. دسته دوم مبلمانی هستند که برای طبقه عادی و متوسط تولید می شوند. این نوع از مبلمان در شهرهای اطراف پاریس ساخته می شوند. 

اگر قصد خرید مبلمان لوکس را دارید توصیه می کنیم سبک فرانسوی را انتخاب کنید. این سبک ترکیبی از هنر اشرافی و هنر مردمی است که از سال های بسیار دور در این کشور مورد توجه قرار گرفته بود. طراحی هایی که بر روی این نوع از مبلمان انجام می شود حاصل ظرافت و زیبایی است.  

 

محبوب ترین انواع مبل فرانسه 

مبل های فرانسوی در سبک های مختلف شامل کلاسیک ، سلطنتی ، ال و … تولید می شود که محبوب ترین آن ها مدل ال است. یکی از مهم ترین تفاوت هایی که در مبل ال فرانسوی وجود دارد این است که به صورت اسپرت تولید نمی شود بلکه طراحی آن به شکل فرانسوی است. پرکاربردترین آن ها مبل ال گرد است که هیچ شباهتی به ال ندارد اما به این دلیل که می توان قطعات آن را از یکدیگر جدا کرد و به شکل ال درآورد این نام را بر آن نهاده اند. 

یکی دیگر از انواع مبلمان ال فرانسوی وجود دارد که به صورت تمام چرم و یا روکش پارچه ای تولید می شود. هر کدام از این مدل ها دارای زیبایی منحصر به فردی است که می تواند دکوراسیون داخلی منزل شما را تحت تاثیر خود قرار دهد. اگر قصد دارید سبک دکوراسیون فرانسوی را برای خانه خود انتخاب کنید باید اقدام به شناخت ویژگی مبل کلاسیک فرانسوی کنید. زیرا بهترین مکان قرار دادن آن ها در خانه هایی است که از این سبک پیروی می کنند.  

 

محبوب ترین انواع مبل فرانسه

 

نحوه تشخیص مبلمان کلاسیک فرانسوی اصل 

همان طور که می دانید تولید کنندگان زیادی در حوزه مبل وجود دارند که می توانند انواع طرح مبلمان را کپی کنند و به بهترین شکل بسازند. اگر به دنبال خرید میز و گلمیز و مبلمان کلاسیک فرانسوی هستید باید نوع اصل آن را تشخیص دهید. مبلمان کلاسیک فرانسوی دارای ویژگی های خاصی است که در این بخش به آن اشاره می کنیم.  

یکی از روش های تشخیص مبلمان فرانسوی اصل این است که به پایه های آن توجه کنید. پایه های این مبل دارای انحنا به بیرون است و در برخی از مدل ها مشاهده می شود که انتهای پایه مانند پنجه است. عموما به این نوع از مدل ها ” پنجه شمشیری ” نیز گفته می شود. 

اگر دقت کرده باشید متوجه شده اید که بر روی مبلمان کلاسیک فرانسوی کنده کاری و منبت کاری وجود دارد. این هنر به مرور زمان ظریف تر و زیباتر شده است. اوج این هنر در دوران لویی پانزدهم بوده است. لازم به ذکر است که هر چقدر کنده کاری و ظریف کاری در مبلمان بیشتر شود حجم و وزن آن نیز افزایش پیدا خواهد کرد.  

 

مهم ترین ویژگی مبل کلاسیک فرانسوی 

ظرافت و زیبایی 

همان طور که اشاره کردیم ظرافت و زیبایی مهم ترین ویژگی مبل کلاسیک فرانسوی محسوب می شود. ظرافت و زیبایی بکار رفته در مبلمان فرانسوی روز به روز بیشتر می شود و باعث می شود که قیمت آن از سایر مدل ها بیشتر باشد. وجود کنده کاری های ساده اما شکیل باعث می شود که دکوراسیون داخلی منزل شما به طرز قابل ملاحظه ای زیبا شود و هر چشمی را به خود خیره کند. وجود مبلمان فرانسوی در فضای داخلی ، نوعی اصالت به آن می بخشد.  

رنگ های خنثی 

استفاده از رنگ های خنثی در مبلمان فرانسوی بسیار رایج است که بهترین آن ها رنگ سفید می باشد. به همین دلیل است که وجود این نوع از مبلمان در خانه باعث ایجاد حس آرامش خواهد شد. تا به حال در هیچ یک از مبلمان فرانسه رنگ های تند و تیز مشاهده نشده است و اغلب از رنگ های سفید ، خاکستری ، نقره ای و … استفاده است. وجود رنگ های خنثی باعث می شود که بتوان از آن در انواع دکوراسیون داخلی منزل استفاده کرد. در مطالب گذشته به معرفی و بررسی انواع دکوراسیون ها پرداخته ایم. 

 

رنگ های خنثی

 

نوع پارچه 

استفاده از پارچه هایی شامل کتان ، ریون ، ابریشم ، مخمل و توری از ویژگی مبل کلاسیک فرانسه محسوب می شود. الگوهای این پارچه ها ظریف و ساده است. جنس و کیفیت پارچه های بکار رفته در این نوع از مبلمان در بالاتری میزان خود قرار دارد تا بتوان طراحی های خاص بر روی آن انجام داد. انتخاب بهترین متریال باعث می شود که قیمت این نوع از مبلمان افزایش پیدا کند.   

نوع چوب 

از چوب های مختلفی مانند راش ، گردو ، آبنوس ، روس و افرا در ساخت مبلمان فرانسوی استفاده می شود. اما چوب راش به دلیل مقاومت و استحکام بالایی که دارد به عنوان اولین و بهترین گزینه به شمار می رود. چوب راش قادر است وزن زیادی را تحمل کند و جزو چوب های ظریف و ساده محسوب می شود.  

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار موبایل
منوی اصلی x
لیست علاقه مندی ها 0
X