وبلاگ

بهترین روش های دکوراسیون ساده منزل

دکوراسیون ساده منزل

بهترین راهکارها برای ایجاد دکوراسیون ساده منزل کدامند؟ واقعیت این است که شما باید برای ایجاد دکوراسیون داخلی منزل به ساده ترین شکل ممکن از المان هایی استفاده کنید که تداعی کننده سادگی هستند. عدم استفاده از طرح های شلوغ می تواند به شما در این امر کمک کند. با بهترین روش ها برای دکوراسیون ساده منزل با ما همراه باشید.

دکوراسیون ساده منزل

دکوراسیون ساده منزل چه ویژگی هایی دارد؟ از نظر شما چرا هنگامی که صحبت از دکوراسیون داخلی منزل به میانمی آید اغلب افراد تصور می کنند که باید هزینه گزافی بابت آن پرداخت کنند ؟ اگر شما هم جزو این دسته از افراد هستید باید بگوییم که تغییر در دکوراسیون منزل نیازی به هزینه زیاد ندارد. در اغلب مواقع شما می توانید بدون هیچ هزینه ای اقدام به این کار کنید. سبک های ساده یا مینیمال یکی از محبوب ترین سبک های دکوراسیون داخلی منزل محسوب می شود که از طرفداران زیادی در تمام جهان برخوردار است.
سبک مینیمال این امکان برای شما ایجاد می کند که بدون قرار دادن وسیله اضافی در منزل ، یک محیط آرام و بدون شلوغی در اختیار داشته باشید. اغلب افراد بعد از قرار گرفتن در این نوع از محیط ها احساس آرامش و انبساط خاطر می کنند. ایجاد دکوراسیون ساده منزل راه های مختلفی دارد که در ادامه آن ها را بررسی می کنیم.

استفاده از رنگ های ساده و خنثی

فرقی ندارند که شما می خواهید اتاق پذیرایی و نشیمن را به ساده ترین حالت ممکن تبدیل کنید یا آشپزخانه و اتاق خواب را ! یکی از مهم ترین عناصر تاثیرگذار در دکوراسیون داخلی منزل استفاده از رنگ هاست. رنگ های ساده و خنثی تاثیر زیادی در رسیدن شما به هدف تان دارد. اگر می خواهید محیط در ساده ترین حالت ممکن باشد توصیه می کنیم از رنگ سفید برای دیوارها استفاده کنید. دیوارها بزرگ ترین عنصر در هر خانه محسوب می شوند که دور تا دور محیط شما را احاطه کرده اند. اگر بتوانید سادگی در آن ایجاد کنید قطعا چند گام به جلو رفته اید.
استفاده از رنگ های خنثی فقط در مورد دیوارها وجود ندارد بلکه شما در انتخاب و خرید مبلمان لوکس ، راحتی ، سلطنتی و … نیز می توانید این قانون را رعایت کنید. هر چه رنگ های بکار رفته در آن محدود تر و خنثی تر باشد محیط شما ساده تر نمایش داده خواهد شد. توصیه می کنیم حداکثر تعداد رنگی که در مبل ها بکار می رود 2 رنگ باشد تا شلوغی آن باعث اشغال ذهن بیننده نشود. به طور مثال می توانید مبل ها را از رنگ کرم و کوسن های آن را از رنگ قهوه ای انتخاب کنید. چیدمان مبل ها نیز از جوانب مهم در دکوراسیون داخلی منزل محسوب می شود که در مطالب گذشته به آن اشاره کردیم.

ایجاد تقارن

از دیگر روش ها برای ایجاد دکوراسیون ساده منزل این است که تقارن و قرینگی را در چیدمان وسایل رعایت کنید. هر چقدر تقارن بیشتری حکم فرما باشد آرامش و سادگی بیشتری در محیط به وجود می آید. دکوراتور ها معتقد هستند که تقارن رمز آرامش است. به طور مثال شما می توانید از دو عدد آباژور در کنار سالن پذیرایی استفاده کنید و یا دو عدد شمعدان بر روی میز ناهار خوری قرار دهید. چینش مبل ها نیز می تواند تقارن را به وجود آورد.

ایجاد تقارن

 

اگر قصد خرید مبلمان لوکس یا خرید میز و گلمیز را دارید توصیه می کنیم نوعی از آن را انتخاب کنید که قابلیت چیدمان به بهترین نحو را داشته باشد. به طور مثال برخی از مبل ها در سبک قطعه ای هستند. مبل های قطعه ای این امکان را در اختیار شما قرار می دهند تا هر طور که می خواهید آن ها را در مکان مورد نظر بچینید. در مطالب گذشته تحت عنوان ” آشنایی با انواع سبک مبلمان ( راهنمای انتخاب مبل ) به این موضوع اشاره کرده ایم. نه تنها انتخاب مبل بلکه انتخاب فرش نیز می تواند به شما در ایجاد دکوراسیون ساده منزل کمک کند. در حال حاضر فرش ها با انواع طرح ها بافته می شوند. هر چقدر طرح انتخابی شما ساده تر باشد دکوراسیون داخلی منزل شما نیز ساده تر و زیباتر خواهد شد.

استفاده صحیح از نورپردازی

طراحان دکوراسیون داخلی منزل با آشنایی به نکات دکوراسیون خانه به خوبی می دانند که استفاده صحیح از نورها می تواند محیط را به اشکال مختلف نمایش دهد. نورهای تیز یا نورهای مخفی هر کدام حالت خاص خود را دارند و احساسات مختلفی را به بیننده القا می کنند. منبع تامین نور خانه می تواند لوسترهای سقفی ، دیوارکوب و یا آباژورهای ساده ای باشند که در گوشه سالن قرار می گیرند. اگر به نور ملایم علاقه مند هستید می توانید از نورهای مخفی که در سقف نصب می شوند بهره بگیرید در غیر این صورت می توانید نور مورد نیاز خانه را از لوسترها تامین کنید. در حال حاضر با طراحی و ورود انواع لوسترهای مدرن به بازار شاهد طیف عظیمی از مدل های آن در قالب ساده و تجملی هستیم.

استفاده صحیح از نورپردازی

 

استفاده از صنایع دستی

ایجاد طراحی دکوراسیون ساده منزل فقط در خصوص چیدمان وسایل و رنگ نیست. بلکه وجود برخی از عناصر نیز می تواند حس سادگی را القا کند. به طور مثال صنایع دستی از مهم ترین هنرهای با ارزش ایرانی است که قرار دادن برخی از آن ها می تواند سادگی خانه را به رخ بکشد. وسایل حصیری ، سبدهای بافته شده از کنف و حتی فرش های دستباف محیط خانه شما را زیباتر خواهند کرد. فرش های دستباف از ارزش زیادی برخوردار هستند و طرح و نقشه آن ها بر اساس فرهنگ و سلیقه مناطق مختلف ایران تهیه می شود. اگر به فرش دستباف علاقه مند هستید می توانید یکی از طرح های ساده آن را با رنگ ملایم انتخاب کنید.

 

ایجاد فاصله بین وسایل

برخی از افراد به دلایل مختلف مانند کوچک بودن محیط زندگی تمام وسایل خود را در کنار یکدیگر قرار می دهند و هیچ فاصله ای بین آن ها قائل نیستند. این امر باعث می شود تا محیط آشفته و شلوغ به نظر برسد و ذهن بیننده از دیدن این محیط مشوش شود. توصیه می کنیم بین وسایل فاصله بیندازید و حتی مبلمان خود را نیز با فاصله ای هر چند کم چیدمان کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار موبایل
منوی اصلی x
لیست علاقه مندی ها 0
X