وبلاگ

نکات مهم چیدمان در پذیرایی مربع

چیدمان در پذیرایی مربع

مهم ترین نکات در چیدمان در پذیرایی مربع کدامند؟ فضاهایی که برای طراحی در نظر گرفته می شوند از نظر هندسی با یکدیگر متفاوت اند. به طور مثال برخی از آن ها مستطیل ، گرد و برخی دیگر مربع هستند. نحوه چیدمان در پذیرایی مربع با سایر موارد متفاوت خواهد بود که در این مطلب به آن اشاره می کنیم.

چیدمان در پذیرایی مربع

انتخاب بهترین روش چیدمان در پذیرایی مربع باعث می شود که دکوراسیون داخلی منزل شما زیباتر ، گرم تر و صمیمی تر نشان داده شود. اگر به تازگی وارد خانه جدید شده اید و نمی دانید که چگونه باید آن را چیدمان کنید با ما همراه باشید تا به مهم ترین نکات در این خصوص بپردازیم. چیدمان در پذیرایی مربع شامل مبلمان ، میز ، ایجاد تعادل در فضا و … می باشد که هر کدام از آن ها به عنوان یک عنصر مهم شناخته می شود.

از مبلمان چند منظوره استفاده کنید !

صنعت مبلمان یکی از متنوع ترین صنایعی است که نه تنها در کشور ایران بلکه در اغلب کشورها مورد توجه واقع می شود. در این صنعت شاهد ساخت انواع مبلمان شامل راحتی ، کلاسیک ، سلطنتی و … هستیم. اگر اتاق پذیرایی خانه شما مربع است باید از مبل هایی استفاده کنید که چند منظوره هستند. این نوع از مبل ها کاربرد بیشتری در فضاهای مربعی دارند. معمولا مبل های چند منظوره جزو مبل های چند تکه نیز محسوب می شوند. به همین دلیل می توانید از آن ها در ایجاد نقطه کانونی بهره مند شوید.

سه عدد از مبل های تک نفره را در اطراف شومینه قرار دهید و با در نظر گرفتن فضایی برای مبل های سه نفره ، دو نفره ، میز و گلمیز می توانید محیطی گرم را در فضای مربعی به وجود آورید. استفاده از فرش های زیبا و دستباف زیبایی محیط را چند برابر خواهد کرد. اگر قصد خرید میز و گلمیز را دارید و یا به فکر خرید مبلمان لوکس هستید حتما به کاربردی بودن و چند منظوره بودن آن ها توجه کنید. مبلمان از بزرگ ترین عناصر دکوراسیون داخلی منزل به شمار می روند.

بین مبل و دیوار فضای خالی ایجاد کنید !

وجود فضای خالی بین دیوار و مبلمان چند مزیت عمده به همراه دارد که مهم ترین آن ها ایجاد فضایی برای رفت و آمد افراد است و مزیت بعدی ، بزرگ تر نشان دادن خانه می باشد. در مطالب گذشته ذکر کردیم که برخی از افراد تصور می کنند هر چه بیشتر مبل ها را به دیوار نزدیک کنند و به آن بچسبانند ، فضای مورد نظر بزرگ تر جلوه داده می شود. در صورتی که این کار از نظر دکوراتورهای حرفه ای ، کاملا رد شده است. چسباندن مبل ها به دیوار جلوه ناخوشایندی ایجاد می کند. بهتر است مبل ها جلوتر بیاورید تا علاوه بر ایجاد فضایی برای تردد افراد ، آن را با وسایلی مانند آباژور های سالنی ، گل و گیاه و … پر کنید.

بین مبل و دیوار فضای خالی ایجاد کنید !

میز را در مرکز قرار دهید !

اغلب افراد اذعان می کنند که نحوه چیدمان در پذیرایی مربع راحت تر از سایر اشکال است. زیرا دست شما در چیدمان وسایل بازتر خواهد بود. این موضوع تا حد زیادی صحیح است. توصیه می کنیم در فضاهای مربعی ، مبلمان را به شکل مورب چیدمان نکنید. بهتر است  مبلمان را دور تا دور یک میز بچینید و به نوعی از میز ، یک نقطه کانونی بسازید. میز باید در مرکز قرار بگیرد. اگر نور کافی بر روی میز وجود نداشت می توانید از لوسترهای زیبا و مدرن استفاده کنید. انتخاب لوستر ارتباط مستقیمی به سبک دکوراسیون داخلی منزل شما دارد.

بین مبل و سایر عناصر تعادل ایجاد کنید !

اگر مطالب قبلی وب سایت ما را دنبال کرده باشید به خوبی می دانید که تعادل یکی از قوانین اصلی در اجرای دکوراسیون داخلی منزل محسوب می شود. شما باید بین مبلمان و سایر عناصر خانه تعادل ایجاد کنید. حتی اگر نخواهید مبلمان را در مقابل شومینه قرار دهید ! انتخاب فرش مناسب از دیگر مواردی است که باید در تعادل با مبلمان باشند. اگر قصد خرید مبلمان لوکس یا قصد خرید میز و گلمیز های زیبا را دارید توصیه می کنیم از فرش هایی با طرح دستباف استفاده کنید. اما اگر مبلمان راحتی و اسپرت را می پسندید می توانید از فرش های مدرن با اشکال هندسی و اشکال مینیمال … نیز بهره ببرید. تناسب در رنگ عناصر از دیگر مواردی است که باید به آن توجه زیادی داشته باشید.

یک فضای ساده و کلاسیک ایجاد کنید !

ساده بودن یا مجلل بودن فضا بر اساس عناصری تعیین می شود که در آن قرار دارد. توصیه می کنیم یک فضای ساده اما کلاسیک و شیک را به وجود آورید. این فضا می تواند به وسیله استفاده از مبلمان کلاسیک ، تامین نور طبیعی و … رخ دهد. اگر می خواهید در هنگام شب این فضا را به وجود آورید توصیه می کنیم شومینه را روشن کنید. زیرا نوری که از شومینه ساطع می شود محیطی بسیار گرم ، دلشنین و کلاسیک را به وجود خواهد آورد.

یک فضای ساده و کلاسیک ایجاد کنید !

نکته مهم !

معمولا چیدمان منزل و اجرای دکوراسیون داخلی منزل امری تخصصی است و اغلب افراد سر رشته ای از آن ندارند. اگر شما هم جزو این دسته هستید توصیه می کنیم برای  یک دکوراسیون زیبا از بهترین شرکت های طراحی دکوراسیون کمک بگیرید. در مطالب گذشته به چند نمونه از این شرکت ها از جمله ” کاج سفید ” اشاره کردیم. این شرکت در طول سال های فعالیت خود و با سابقه ای درخشان توانسته رضایت مشتریان را تامین کند و علاوه بر طراحی دکوراسیون داخلی منزل ، اقدام به ساخت وسایل دکوراتیو نیز کند. اگر شما قصد خرید مبلمان لوکس ، خرید میز و گلمیز های زیبا دارید توصیه می کنیم سری به این شرکت بزنید. کاج سفید با ارائه خدمات آنلاین گام بزرگی در توسعه کسب و کار خود کرده است. پشتیبانی و خدمات رسانی از نقاط قوت این شرکت محسوب می شود.

در سال های اخیر فروش محصولاتی از جمله مبلمان نیز به صورت اینترنتی شده است و بسیاری از افراد ترجیح می دهند این کالا را از وب سایت های معتبر از جمله کاج سفید خریداری کنند. قبل از انتخاب مبلمان باید به بودجه ، نیاز و سلیقه خود آگاه باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار موبایل
منوی اصلی x
لیست علاقه مندی ها 0
X