وبلاگ

همه چیز درباره ی دکوراسیون تابستانی منزل

دکوراسیون تابستانی منزل

آیا میدانید دکوراسیون تابستانی منزل دارای چه ویژگی هایی است ؟ فصل تابستان یکی از بهترین و محبوب ترین فصل ها به حساب می آید. تابش نور خورشید و سبزی درختان جلوه ای بی نظیر در طبیعت ایجاد می کند .شما با آمدن فضصل تابستان باید در خانه خود تغییراتی ایجاد کنید. در این مطلب به دکوراسیون تابستانی منزل خواهیم پرداخت.

دکوراسیون تابستانی منزل

دکوراسیون تابستانی منزل پر از نور ، رنگ های روشن ، دیوارهای رنگی و … است. با آمدن فصل هایی مانند تابستان و بهار معمولا نور بیشتری وارد خانه می شود و همین سبب می شود تا تغییراتی را در دکوراسیون داخلی منزل خود ایجاد کنید. زیرا در این فصل زندگی جریان پیدا می کند و باید بیشترین لذت را از آن ببرید. با ما باشید تا شما را با اصول طراحی دکوراسیون تابستانی منزل آشنا کنیم.

جمع آوری وسایل گرما بخش

قطعا در فصل هایی مانند پاییز و زمستان از وسایل گرما بخش مانند پتوهای ضخیم ، رومیزی ها و رو بالشی های پشمی استفاده می کنیم. به طور معمول این وسایل دارای رنگ های تیره مانند قهوه ای هستند. اگر می خواهید تابستان را به منزل بیاورید باید ابتدا این وسایل را جمع آوری کنید. توصیه می کنیم به جای استفاده از رومیزی های ضخیم و پتوهای پشمی از رومیزی های سبک ، ملحفه و .. استفاده کنید و پوشش خانه را سبک کنید. تمام پوشش ها باید دارای رنگ روشن باشند تا طراوت فصل تابستان در خانه شما دیده شود.

استفاده از وسایل روشن

همان طور که اشاره کردیم پوشش های سنگین را باید جمع آوری کنید و اقدام به استفاده از وسایل سبک کنید. به طور مثال برای کوسن ها ، تخت ، مبل ها و … از روکش ها و پارچه های زیبا با طرح گلدار استفاده کنید. این موضوع می تواند علاوه بر زیبا نشان دادن خانه شما باعث روشن تر نشان دادن رنگ آن نیز بشود. اگر قصد خرید مبلمان لوکس ، خرید میز و گلمیز های زیبا را دارید از رنگ هایی مانند سفید و کرم استفاده کنید.

بهره مندی از نور خورشید

در اغلب خانه ها حداقل یک پنجره رو به بیرون باز می شود. یکی از مهم ترین نکات دکوراسیون خانه و تغییراتی که می توانید در دکوراسیون تابستانی منزل ایجاد کنید این است که یک عدد صندلی زیبا در کنار این پنجره قرار دهید تا در زمان فراغت و استراحت بر روی آن بنشینید از نور طبیعی خورشید بهره مند شوید. اگر پنجره رو به باغچه و فضایی زیبا باز شود بهتر است. واقعیت این است که استفاده از نور خورشید تاثیر بسیار شگرفی در روحیه افراد دارد به نحوی که می توان ثابت کرد افرادی که زمان بیشتری از نور خورشید استفاده می کنند دارای روحیه شادتری هستند.

بهره مندی از نور خورشید

 

قرار دادن گل و گلدان های زیبا در خانه

در مطالب قبل اشاره کردیم که قرار دادن گل و گلدان در خانه چه تاثیری در زیبایی طراحی دکوراسیون دارد. در برخی از خانه ها شومینه قرار دارد که در فصل زمستان برای گرمایش از آن استفاده می شود. اما قطعا شومینه در فصل تابستان کارآیی خود را از دست می دهد. به همین دلیل می توانید از آن استفاده دیگری کنید. توصیه می کنیم چند عدد گل و گلدان در مقابل آن قرار دهید تا طراوت و شادابی خانه بیشتر شود. اگر در آپارتمان زندگی می کنید تعداد بیشماری از گیاهان آپارتمانی مانند سانسوریا وجود دارند که می توانند در این محیط زندگی کنند.

استفاده از قالیچه های کوچک

آیا می دانید که استفاده از قالیچه های کوچک سازگاری بیشتری با دکوراسیون تابستانی منزل دارد؟ توصیه می کنیم قالی های بزرگ و سنگین را جمع کنید و به جای آن از چند عدد قالیچه کوچک بهره بگیرید تا به سبک کردن پوشش خانه کمک کرده باشید. اگر در قالیچه های کوچک از رنگ های شاد استفاده شده باشد بهتر است. به طور مثال قالیچه های ترکمنی از رنگ های شاد و سرزنده مانند قرمز برای بافت بهره می گیرند. این فرش علاوه بر زیبایی می توانند محیط خانه را نیز شاد کنند.

استفاده از تابلوهایی با طرح شاد

برخی از افراد به دلایل مختلف نمی توانند از گیاهان مراقبت کنند و امکان قرار دادن گلدان در خانه را ندارند. به این افراد توصیه می کنیم که با یک تیر دو نشان بزنند. به این معنی که از تابلوهایی استفاده کنند که ابعاد بزرگی دارند و از طرح هایی مانند گل در آن ها استفاده شده است. نصب این تابلوها در مکان هایی مانند اتاق نشمین ، اتاق پذیرایی و اتاق خواب می تواند فضا را از حالت خنثی خارج کند و به آن زیبایی ببخشد.

استفاده از تابلوهایی با طرح شاد

 

ایجاد محوطه نشمین در فضای بیرون

قطعا شما جزو آن دسته از افرادی هستید که ساعتی در روز را به خواندن کتاب ، صرف صبحانه و … اختصاص می دهید. اگر عاشق تابستان هستید و می خواهید دکوراسیون تابستانی منزل را به بهترین نحو بسازید توصیه می کنیم محوطه بیرون را برای نشیمن مهیا کنید. چند عدد صندلی به همراه یک میز در تراس یا حیاط بگذارید و ساعتی در روز را بیرون از خانه بگذرانید.

تعویض لیوان های آشپزخانه

معمولا در فصل زمستان از وسایلی مانند فنجان های بزرگ برای گرم کردن شیر ، ماگ ، فنجان قهوه و … در آشپزخانه استفاده می شود. یکی از کارهایی که می توانید به کمک آن دکوراسیون داخلی منزل خود را برای فصل تابستان آماده کنید این است که این فنجان های داغ را جمع آوری کنید و به جای آن از لیوان های بلند برای درست کردن یک شربت خنک و شیرین استفاده کنید. قطعا دکوراسیونی که مناسب فصل تابستان باشد به شما احساس بهتری خواهد داد.

استفاده از پادری هایی به شکل میوه

در حال حاضر تنوع قالیچه ها و پادری ها به قدری زیاد شده که انتخاب را برای افراد لذت بخش می کند. یکی از انواع پادری که برای فصل تابستان توصیه می شود ” پادری های طرح میوه ” است. میوه های تابستانی مانند زردآلود به عنوان بهترین طرح برای انتخاب پادری محسوب می شود اما به طور کلی می توانید این انتخاب را بر اساس سلیقه خود انجام دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار موبایل
منوی اصلی x
لیست علاقه مندی ها 0
X