وبلاگ

بررسی عوامل موثر بر قیمت مبل راحتی و کلاسیک

عوامل موثر بر قیمت مبل

در این مطلب قصد داریم شما را با مهم ترین عوامل موثر بر قیمت مبل آشنا کنیم. عواملی مانند نوع چوب ، تکنولوژی بکار رفته در ساخت مبل ، پارچه و … از مواردی هستند که هر چه کیفیت آن ها بالاتر باشد قیمت مبل نیز افزایش پیدا می کند. بعد از آشنایی با عوامل موثر بر قیمت مبل ، انتخابی بهتر خواهید داشت.

عوامل موثر بر قیمت مبل

عوامل موثر بر قیمت مبل کدامند ؟ اغلب خانم های خانه دار تمایل دارند در مواقعی مانند سال نو اقدام به تغییراتی در دکوراسیون داخلی منزل کنند. برخی از آن ها خرید مبلمان لوکس ، تعویض یا خرید میز و گلمیز ، تعویض پرده و … را ترجیح می دهند. مبل جزو آن دسته از وسایل خانه است که در قیمت های مختلفی در بازار وجود دارد و می توانید آن را با بودجه کم یا زیاد تهیه کنید.

یکی از توصیه هایی که قبل از بیان عوامل موثر بر قیمت مبل به شما عزیزان می کنیم این است که قبل از خرید مبلمان لوکس ، راحتی ، لاوست و …. درباره جوانب مختلف آن تحقیق کنید .قطعا تمام مدل های مبلمان گزینه مناسبی برای خانه شما محسوب نمی شود.

قیمت مبل راحتی

مبل راحتی جزو آن دسته از مدل هایی است که علاوه بر تنوع زیاد دارای محبوبیت بالایی در بین افراد نیز می باشد. این نوع از مبلمان ها نسبت به مبلمان های سلطنتی ، لوکس و کلاسیک از قیمت پایین تری برخوردار است. زیرا در ساخت آن از چوب ، دستگاه CNC و منبت کاری استفاده نشده است و غالبا دسته های مبل فاقد منبت کاری و نقش و نگار است. شما می توانید با در اختیار داشتن بودجه کمتر ، به خرید یک دست مبل راحتی و زیبا بپردازید. مبلمان از اجزای بزرگ خانه محسوب می شود و هر گونه تغییر در آن می تواند تحولاتی چشمگیر را در دکوراسیون داخلی منزل به وجود آورد. وجود مبل راحتی می تواند سبک دکوراسیون معاصر در طراحی داخلی را برای شما به همراه داشته باشد. در مطالب گذشته به طور مفصل درباره نکات دکوراسیون داخلی و سبک مدرن در دکوراسیون داخلی منزل صحبت کردیم.

قیمت مبل کلاسیک

به طور معمول در ساخت مبل کلاسیک از چوب استفاده نمی شود. بلکه اغلب در مبل های سلطنتی چوب بکار می رود. قیمت مبل کلاسیک بین مبل راحتی و سلطنتی قرار دارد. به این معنی که از مبل راحتی گران تر و از مبل سطلنتی ارزان تر است. قرار دادن این نوع از مبلمان در خانه باعث به وجود آمدن سبک کلاسیک خواهد شد.

قیمت مبل کلاسیک

چه عواملی باعث تعیین قیمت مبل می شود ؟

نوع چوب

اگر قصد خرید مبلمان لوکس و سلطنتی را دارید باید مبلغ بیشتری بابت آن پرداخت کنید. زیرا از چوب در ساخت آن استفاده می شود. وجود مبلمان سطلنتی در خانه به نوعی فضای شیک و تجملاتی را ایجاد می کند. چوب های مختلفی در ساخت مبل بکار می روند که می توان به افرا ، چنار ، گردو و … اشاره کرد. هر کدام از این چوب ها در کیفیت های متنوعی قرار دارند که هر چه کیفیت بالاتر باشد باید مبلغ بیشتری بابت خرید مبل صرف کنید.

متاسفانه برخی از تولید کنندگان برای کاهش قیمت مبل بجای استفاده از چوب از موادی به نام پلی استر رزین استفاده می کنند. این مواد نمی تواند عملکردی مانند چوب داشته باشد و دوام مبل را کاهش می دهد. توصیه می کنیم با صرفه هزینه ای بیشتر ، اقدام به خرید مبلمان مرغوب تر کنید.

 جنس پارچه

پارچه هایی که به منظور قرار گیری بر رویه مبلمان استفاده می شوند نقش بسیار مهمی در زیبایی و جلوه آن دارند. اغلب افراد در هنگام خرید توجه زیادی به جنس پارچه نمی کنند اما به طرح و رنگ آن دقت می کنند. نکته مهمی که باید آن را مد نظر قرار دهید این است که کیفیت پارچه حائز اهمیت می باشد و از انواع مختلفی مانند چرم ، جیر ، ساتن و … استفاده می شود. به طور معمول در ساخت مبلمان اداری از چرم و برای مبلمان خانگی از جیر و ساتن بهره گرفته می شود. پارچه باید دارای ضخامت مناسبی باشد تا به مرور زمان دچار مشکلاتی از جمله ساییدگی نشود.

نوع اسفنج و فوم

از دیگر عوامل موثر بر قیمت مبل می توان به نوع اسفنج و فوم بکار رفته در آن اشاره کرد. فوم ها در دو نوع سرد و گرم تولید می شوند. فوم های سرد دارای حالت ارتجاعی هستند. به این معنی که بعد از نشستن و برخاستن سریعا به حالت قبلی خود بر می گردند اما فوم های گرم مدتی طول می کشد تا حالت اولیه خود را پیدا کنند. توصیه می کنیم مبلمانی را انتخاب کنید که از فوم سرد تولید شده باشد. قطعا قیمت این نوع از مبلمان بیشتر از مبلمان هایی خواهد بود که با فوم گرم ساخته می شوند.

نوع اسفنج و فوم

نوع منبت کاری

در سال های نه چندان دور که خبری از دستگاه های CNC و برش لیزری نبود اغلب مبلمان را با دست ساخته می شدند و منبت کاران ماهر و با تجربه اقدام به منبت کاری بر روی تاج و دسته مبلمان می کردند. اما در حال حاضر با ورود دستگاه های جدید به این صنعت شاهد ماشینی شدن مبلمان هستیم. اما ارزش کار دست به قوت خود باقی است. اگر به دنبال مبلمانی هستید که با دست تولید شده است باید هزینه بالاتری را پرداخت کنید.

مبلمانی که با دستگاه تولید می شود کاملا بدون نقص و ایراد است اما کار با دست می تواند ایراداتی را به همراه داشته باشد. به طور کلی ارزش کار دست بسیار بیشتر از ماشین آلات است.

 

خرید مبلمان وارداتی یا داخلی ؟

خوشبختانه کشور ایران نه تنها در صنعت مبلمان سازی بلکه در بسیاری از صنایع خودکفا شده و توان رقابت با غول ها و برندهای مطرح جهانی را بدست آورده است. صنعت مبل نیز یکی از صنایعی است که در سال های اخیر به میزان قابل ملاحظه ای در حال رقابت با برندهای مشهور جهان می باشد. کیفیت ساخت مبلمان های داخلی و قیمت آن ها کاملا منصفانه است و اغلب افراد می توانند با هر بودجه ای که در اختیار دارند اقدام به خرید بهترین مبل ایرانی کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار موبایل
منوی اصلی x
لیست علاقه مندی ها 0
X