وبلاگ

کامل ترین راهنمای خرید مبل راحتی

راهنمای خرید مبل راحتی

در راهنمای خرید مبل راحتی نکاتی وجود دارد که می توان به استحکام ، ظرفیت ، هارمونی با سایر اجزای دکوراسیون داخلی منزل و … اشاره کرد. مبلمان یکی از بزرگ ترین اکسسوری خانه محسوب می شود که معمولا هزینه زیادی بابت آن پرداخت می کنید. پس بهتر است بدون شناخت جوانب مختلف آن اقدام به خرید مبلمان نکنید. در این مطلب به راهنمای خرید مبل راحتی خواهیم پرداخت تا انتخابی بهتر داشته باشید.

راهنمای خرید مبل راحتی

در راهنمای خرید مبل راحتی و نکات دکوراسیون خانه مواردی را به شما عزیزان گوشزد می کنیم که با توجه به آن ها خریدی مطمئن را تجربه خواهید کرد. چند سال از آخرین خرید مبلمان خانه شما می گذرد؟ با پاسخ به این سوال به خوبی متوجه خواهید شد که مبلمان جزو آن دسته از وسایلی محسوب می شود که معمولا فاصله بین خرید آن ها بسیار زیاد است و ممکن است به بیش از 10 سال برسد. پس وقتی قرار است که هر چند سال یکبار مبلمان خانه را خود عوض کنید باید در هنگام خرید موارد مهمی را در نظر داشته باشید. این موارد می تواند به تضمین کیفیت مبلمان در سال های طولانی کمک کند.

بهتر است قبل از اینکه به راهنمای خرید مبل راحتی بپردازیم یک نکته بسیار با اهمیت را به شما بگوییم و آن هم این است که اگر بودجه بسیار محدودی در اختیار دارید تلاش نکنید تا به هر قیمتی مبلمان خود را تعویض کنید. زیرا قطعا خرید مبلمان لوکس و راحتی با کیفیت بالا ، نیاز به هزینه بیشتری دارد. اگر قرار باشد هر بار مبلمان ارزان و بی کیفیت بخرید در طول زمان برای شما مقرون به صرفه نخواهد بود. اما این موضوع به این معنی نیست که هر نوع مبلمان با قیمت مناسب ، گزینه ای نادرست به حساب می آید. بلکه باید در هنگام خرید به موارد زیر توجه کنید.

استحکام و مقاومت مبل

استحکام مبل تاثیر زیادی در طول عمر آن دارد. چهارچوب مبل می تواند از چوب یا فلز باشد که هر کدام از آن ها دارای ویژگی های منحصر به فردی هستند. به طور کلی استفاده از چوب در مقاومت و عمر طولانی آن موثر تر خواهد بود اما برندهای خوبی در کشور نیز وجود دارند که از فلز و قاب فلزی برای ساخت انواع مبلمان استفاده می کنند. اگر می خواهید یک مبل مناسب را انتخاب کنید در هنگام خرید بهتر است یک سمت آن را بلند کنید و وزن آن را مورد بررسی قرار دهید. غالبا مبل هایی که از وزن بسیار پایین برخوردار هستند نشان دهنده عدم استفاده از مواد اولیه با کیفیت در آن هاست. شاید تصور کنید که جابجایی و حمل مبل های سبک آسان تر است. این مساله صحیح است اما سنگین بودن مبل نیز نشانه خوبی از کیفیت و دوام آن می باشد.

اگر قصد خرید مبلمان راحتی را دارید باید از فروشنده سوالاتی را در این خصوص بپرسید. به طور مثال از او سوال کنید که نوع چوب بکار رفته در مبلمان از چیست ؟ چوب گردو ، افرا ، بلوط ، راش و توسکا دارای بالاترین کیفیت هستند. توجه به این نکته در هنگام خرید مبلمان لوکس و خرید میز و گلمیز های زیبا نیز حائز اهمیت می باشد.

استحکام و مقاومت مبل

هماهنگی با فضا

از دیگر مواردی که در راهنمای خرید مبل راحتی مطرح می شود تناسب آن با فضا است. فضای داخلی یا طراحی دکوراسیون داخلی منزل شما بر اساس چه سبکی چیده شده است ؟ در مطالب گذشته به معرفی و بررسی انواع سبک دکوراسیون داخلی منزل اشاره کردیم. مبلمانی که قصد خرید آن را دارید باید با فضای خانه یا محل کار شما تناسب داشته باشد. توجه کنید که منظور از تناسب فقط رنگ نیست. بلکه عوامل دیگر از جمله طول ، عرض و ارتفاع نیز از اهمیت زیادی برخوردار می باشد.

مبل های راحتی به عنوان کاناپه نیز شناخته می شوند. در هنگام انتخاب آن ها از وجود فاصله مد نظر بین دسته ها و فضای نشیمن آن اطمینان حاصل کنید. اگر فضایی که در آن زندگی می کنید کوچک است و می خواهید آن را بزرگ تر جلوه دهید باید از مبلمان های بدون دسته انتخاب کنید. زیرا فضای کمتری اشغال می کنند و فضای اطراف بزرگ تر نشان داده خواهد شد. همچنین اگر سبک دکوراسیون داخلی منزل از نوع سنتی است باید مبلمان با دسته های پیچیده را انتخاب کنید. زیرا هماهنگی بیشتری با سبک دکوراسیون دارند.

ظرفیت

همان طور که می دانید انواع مبلمان به صورت 5 تا 9 نفره طراحی و تولید می شوند و انتخاب نوع 7 نفره آن از رواج بیشتری برخوردار است. اگر اتاق پذیرایی یا نشیمن از متراژ بالایی برخوردار است می توانید از مبلمان 9 نفره استفاده کنید. البته فراموش نکنید که برخی از تولید کنندگان می توانند بر اساس سفارش شما ظرفیت بالاتری را نیز تولید کنند. هر چه ظرفیت مبل افزایش پیدا کند باید مبلغ بیشتری بابت آن پرداخت کنید.

فرم استاندارد

جالب است بدانید که طبق گزارش سازمان بهداشت جهانی بخش اعظمی از بیماری های استخوانی و عضلانی که افراد با آن درگیر می شوند با خرید مبل غیر استاندارد ارتباط مستقیمی دارد. اگر می خواهید مبل ارگونومی باشد و با فرم بدن سازگاری زیادی داشته باشد به موارد زیر توجه داشته باشید.

قرار گرفتن کف پاها بر روی زمین

یکی از مشخصه های مبل استاندارد این است که هنگام نشستن بر روی آن باید کف پاها کاملا بر روی زمین قرار بگیرد. عدم قرار گرفتن کف پاها بر روی زمین باعث فشار وارد شدن به ستون فقرات و در نتیجه درد کمر خواهد شد.

قرار گرفتن کف پاها بر روی زمین

گودی در قسمت کمر

بهترین مبل ، مبلی است که در قسمت تکیه گاه دارای گودی باشد تا کمر در راحت ترین موقعیت ممکن قرار بگیرد. عدم وجود این گودی دلیل مهمی در وارد کردن فشار به مهره های کمر است. این ویژگی نه تنها باید در هنگام خرید مبلمان راحتی و خرید مبلمان لوکس مورد توجه قرار بگیرد بلکه در باید زمان انتخاب و خرید صندلی های اداری و نشمین نیز در نظر گرفته شود.

استفاده از پارچه ضخیم

هر چه پارچه و روکشی که بر روی مبل استفاده می شود از ضخامت بیشتری برخوردار باشد نشان دهنده عمر و دوام آن است. از انتخاب مبل هایی که روکش آن ها نازک و ضعیف است خودداری کنید. زیرا مبل جزو وسایلی نیست که بتوان هر چند ماه یکبار آن را تعویض کرد. زیرا هزینه بالایی می طلبد.

اگر فرزند کوچک در خانه دارید و یا رفت و آمد شما زیاد است توصیه می کنیم از کاور مبل استفاده کنید. کاور مبل در انواع و اقسام مختلف در بازار موجود است که می توانید بر اساس سلیقه و بودجه خود یکی از آن ها را انتخاب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار موبایل
منوی اصلی x
لیست علاقه مندی ها 0
X