وبلاگ

آشنایی با سبک دکوراسیون اسکاندیناوی + ویژگی های آن

سبک دکوراسیون اسکاندیناوی

سبک دکوراسیون اسکاندیناوی یکی از ده ها و شاید صد ها سبک موجود در حوزه طراحی دکوراسیون داخلی منزل باشد. در این سبک ویژگی هایی از جمله کفپوش چوبی ، استفاده از مبلمان ساده و … وجود دارد که باید اصول و قواعد آن را رعایت کنید. در این مطلب به معرفی سبک دکوراسیون اسکاندیناوی و بررسی ویژگی های آن خواهیم پرداخت.

سبک دکوراسیون اسکاندیناوی

سبک دکوراسیون اسکاندیناوی چیست و دارای چه ویژگی هایی است ؟ منشا این سبک از قسمت شمال قاره اروپا می باشد. اگر نگاهی به تصویر بالا کنید به خوبی متوجه می شوید که تداعی کننده برف ، هوای سرد کوهستان و درخت است. وجود این عناصر در کنار یکدیگر احساس آرامش را در فرد به وجود می آورد. افرادی که به دنبال راحتی و آرامش در محیط زندگی و دکوراسیون داخلی منزل هستند می توانند این سبک را برگزینند. سبک دکوراسیون اسکاندیناوی در حوزه سبک های مدرن و معاصر محسوب می شود و ارتباطی با سبک های سنتی ندارد. در مطالب گذشته به طور مفصل در خصوص سبک معاصر در طراحی داخلی سخن گفتیم.

سبک اسکاندیناوی به دلیل سادگی و تمرکز بر نظم در محیط منزل از محبوبیت زیادی برخوردار شده است. تا حدودی می توان گفت این سبک با سبک مینیمالیستی ارتباط دارد. اگر مطالب قبلی وب سایت ما را دنبال کرده باشید به خوبی می دانید سادگی و عدم استفاده از اشیای اضافه در دکوراسیون از مهم ترین شاخصه های سبک های مینیمالیستی محسوب می شود.

ویژگی های سبک دکوراسیون اسکاندیناوی

استفاده از کفپوش چوبی

همان طور که اشاره کردیم این سبک ارتباط مستقیمی با طبیعت دارد و عناصر آن را در ذهن تداعی می کند. به همین دلیل تا جایی که می توانیم از این موارد در ایجاد دکوراسیون داخلی منزل استفاده می کنیم. کفپوش ها می توانند بخش عمده ای از نمای داخلی خانه را تشکیل دهند. کفپوش هایی که در سبک اسکاندیناوی بکار می روند از نوع چوبی هستند. چوب های مورد استفاده از درخت بلوط و زبان گنجشک تهیه می شود. علاوه چوب می توانید از فلز نیز در دکوراسیون استفاده کنید. قطعات فلزی می تواند به عنوان دیوارکوب مورد استفاده قرار بگیرد. اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که به هنرهای دستی و فلزاتی مانند مس و برنج علاقه دارید استفاده از آن ها می تواند جلوه زیباتری به محیط زندگی شما بدهد.

مبلمان ساده

اگر قصد خرید مبلمان لوکس ، خرید میز و گلمیز های سلطنتی را دارید توصیه می کنیم به سراغ سبک اسکاندیناوی نروید. زیرا برای اجرای این سبک باید از مبل هایی استفاده کنید که در کمال سادگی هستند. مبل های نرم و مدرن که در دسته مبل های راحتی قرار می گیرند گزینه مناسبی محسوب می شوند. در مطالب گذشته به ” راهنمای خرید مبل راحتی ” اشاره کردیم. قرار دادن کوسن های بزرگ و نرم برای تکمیل زیبایی مبل های راحتی لازم است.

مبلمان ساده

استفاده از اشیای و دکوریجات ساده

در اجرای سبک دکوراسیون اسکاندیناوی باید از حداقل دکوریجات استفاده کنید و آن ها را به طور پراکنده در محیط بکار ببرید. بین ارتفاع و اندازه دکوریجات و اشیای زینتی باید تعادل وجود داشته باشد. تعادل یکی از چند اصل مهم در طراحی دکوراسیون داخلی منزل به شمار می رود که تمام دکوراتورها و شرکت های طراحی دکوراسیون ارزش زیادی برای آن قائل هستند. برای ایجاد نور در خانه توصیه می کنیم از لوسترهای پر زرق و برق استفاده نکنید. حدالامکان از چراغ های ساده و لوسترهای مدرن استفاده کنید. اگر در خانه ای زندگی می کنید دارای پنجره های بزرگ است نور طبیعی را به خانه دعوت کنید.

استفاده از خطوط صیقلی و عمودی

هنگامی که از خطوط عمودی و صیقلی در محیط استفاده کنید فضا را بازتر و روشن تر خواهید کرد. در اجرای این ایده باید از رنگ های خنثی ، کم رنگ و ساده بهره بگیرید. برخی از افراد به جای رنگ کردن دیوارها ترجیح می دهند از لمینت ها استفاده کنند. لمینت ها نیز گزینه خوبی محسوب می شوند به شرطی که ساده و بدون طرح باشند.

ورود نور طبیعی به خانه

در بخش قبل اشاره کردیم که از ویژگی های مهم سبک دکوراسیون اسکاندیناوی استفاده از نور طبیعی است. زیرا این سبک در بخش های کوهستانی اروپا به وجود آمده و اگر می خواهید فضای خانه به آن شباهت پیدا کند باید از نور طبیعی بهره مند شوید. هنگامی که نور از طریق پنجره های بزرگ وارد خانه می شود دکوراسیون شما جلوه بیشتری پیدا می کند.

استفاده از پارچه ‌های زمستانی

اسکاندیناوی در یکی از سردترین نقاط اروپا واقع شده است. پس سرمای شدید در آن ناحیه وجود دارد و اغلب خانه ها پر از پارچه های پشمی ، چرمی و … است. برای اینکه دکوراسیون خانه خود را به این سبک نزدیک کنید می توانید از پشم ، چرم و کتان استفاده کنید. بهترین مکان برای استفاده از این متریال ، کوسن و رو مبلی ها می باشد. همچنین می توانید کوسن ها را از خز نیز تهیه کنید تا مکملی برای سایر عناصر باشند.

استفاده از پارچه ‌های زمستانی

 

سخن پایانی !

به طور کلی می توان گفت که اجرای دکوراسیون داخلی منزل بر اساس سلیقه هر شخص و به دور از نکات دکوراسیون خانه انجام می شود. اما باید قبل از اقدام به این کار سبک مورد نظر خود را پیدا کنید و اطلاعاتی هر چند اندک درباره آن کسب کنید. این مساله باعث می شود که انتخاب وسایل ، چینش آن ها ، رنگ و … را به بهترین شکل انجام دهید.

به طور مثال استفاده از گل و گیاهان در سبک دکوراسیون اسکاندیناوی وجود ندارد اما کمتر کسی را می شناسیم که علاقه ای به حضور گل و گلدان در خانه نداشته باشد. به همین دلیل است که توصیه می کنیم بسیاری از موارد بر اساس سلیقه افراد انجام می شود.

اگر تمایل به قرار دادن گل و گیاه در خانه دارید باید از ساده ترین شکل آن ها استفاده کنید. در حال حاضر اغلب خانه ها به شکل آپارتمانی ساخته می شوند و گیاهانی نیز وجود دارند که برای نگهداری در این محیط مناسب هستند. گیاهانی مانند سانسوریا با وجود زیبایی و ماندگاری طولانی ، دارای ظاهری ساده هستند و می توانند به عنوان یک مکمل برای دکوراسیون داخلی منزل شما محسوب شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار موبایل
منوی اصلی x
لیست علاقه مندی ها 0
X