وبلاگ

همه چیز درباره ی رنگ ارغوانی در دکوراسیون

رنگ ارغوانی در دکوراسیون

آیا می دانستید رنگ ارغوانی در دکوراسیون داخلی منزل نباید به تنهایی مورد استفاده قرار بگیرد؟ زیرا ارغوانی جزو رنگ های تند محسوب می شود و باید حتما برای تلطیف آن از رنگ های مکمل که در این طیف قرار دارند بهره گرفته شود. انتخاب هوشمندانه رنگ ارغوانی در دکوراسیون می تواند جلوه ای باشکوه و سلطنتی به خانه شما ببخشد.

 

 

رنگ ارغوانی در دکوراسیون

رنگ ارغوانی در دکوراسیون داخلی منزل چه جایگاهی دارد؟ رنگ ارغوانی جزو رنگ هایی است که طرفداران خاص خود را دارد و  جزو رنگ های مرموز و البته سلطنتی و نماد ثروت نیز محسوب می شود. همان طور می دانید برخی از رنگ ها تند ، برخی ملایم و برخی دیگر نیز خنثی هستند. ارغوانی در دسته اول یعنی رنگ های تند قرار می گیرد. پس توصیه می کنیم به تنهایی از آن استفاده نکنید و حتما از سایر رنگ های مکمل و خنثی در کنار آن بهره بگیرید. انتخاب رنگ ارغوانی در دکوراسیون باید هوشمندانه باشد.

رنگ ارغوانی برای مبلمان

خرید مبلمان لوکس به رنگ ارغوانی جان تازه ای به دکوراسیون داخلی منزل شما می بخشد. در هنگام خرید میز و گلمیز نیز به تناسب رنگ آن ها با مبلمان توجه کنید. واقعیت این است که انتخاب رنگ هایی مانند ارغوانی نیاز به جسارت دارد. زیرا اغلب افراد ترجیح می دهند به سراغ رنگ های خنثی بروند و خود را درگیر بسیاری از مسائل نکنند. وجود مبلمان ارغوانی در خانه باعث جریان پیدا کردن انرژی خوبی در محیط خواهد شد.

سبک های دکوراسیون داخلی منزل بسیار متنوع هستند که در مطالب گذشته راجع به هر کدام از آن ها صحبت کردیم. اگر مطالب گذشته وب سایت را خوانده باشید قطعا با سبک هایی از جمله کلاسیک ، مدرن ، سنتی و … آشنایی دارید. اگر سبک خانه شما کلاسیک است می توانید از رنگ طلایی در کنار ارغوانی استفاده کنید و از نتیجه آن شگفت زده شوید. اما اگر به سبک هایی نظیر مدرن و هنری علاقه مند هستید توصیه می کنیم از رنگ هایی همچون قرمز ، آبی و سبز در کنار ارغوانی بهره بگیرید.اگر مبلمان به رنگ ارغوانی است پیشنهاد می کنیم کوسن های آن را از رنگ هایی مانند سفید با صورتی انتخاب کنید.

نکته مهمی که باید در خرید مبلمان لوکس ارغوانی باید در نظر گرفت ، ترکیب ارغوانی و سایر رنگ ها در نظر داشته باشید این است که اگر به دنبال ایجاد یک محیط شاد ، جسورانه و البته دلنشین هستید هیچ گاه ارغوانی را با رنگ مشکی ترکیب نکنید. زیرا جلوه ای غمگین به وجود خواهد آورد.

رنگ ارغوانی برای مبلمان

رنگ ارغوانی در اتاق خواب

رنگ های مختلفی که در طیف ارغوانی قرار دارند برای اتاق خواب مناسب می باشند. مخصوصا اگر نور اتاق خواب شما کم است می توانید از رنگ های روشن و تیره در این طیف بهره مند شوید. این رنگ برای اتاق خواب زوج های جوان بسیار ایده آل است. زیرا فضایی رمانتیک را خلق می کند. پیشنهاد می کنیم برای ایجاد یک دکوراسیون زیبا برای اتاق خواب دختران نوجوان از رنگ هایی مانند زرد ، آبی ، صورتی یا سبز برای ترکیب با ارغوانی استفاده کنید. اتاق خواب پسران نوجوان نیز می تواند به این رنگ درآید.

رنگ ارغوانی در حمام

تمام رنگ های موجود در طیف ارغوانی برای حمام مناسب هستند. اگر از کاشی هایی به این رنگ برای حمام بهره می برید نیازی نیست آن را با سایر رنگ های مکمل یا خنثی ترکیب کنید. اما اگر تمایل به ترکیب کردن رنگ ها دارید می توانید از آبی و سبز برای خلق یک ترکیب قوی استفاده کنید.

رنگ ارغوانی در آشپزخانه

استفاده از رنگ ارغوانی در دکوراسیون آشپزخانه می تواند آن را چشم نواز و گیرا کند. قطعا وجود این رنگ در آشپزخانه اشتهای شما را بیشتر خواهد کرد. شما می توانید برای کابینت ها ، جزیره و … از این رنگ زیبا استفاده کنید. بهترین رنگ برای ترکیب با رنگ ارغوانی در دکوراسیون آشپزخانه ، سفید است. زیرا این ترکیب باعث می شود که فضا خسته کننده و تکراری نشود.

رنگ ارغوانی برای دیوار

رنگ یاسی در طیف رنگ های ارغوانی قرار دارد و انتخاب آن برای دیوار و انواع دیوار پوش ها به همراه رنگ سفید گزینه ای ایده آل محسوب می شود. هیچ گاه از رنگ ارغوانی تیره برای تمام دیوارها استفاده نکنید. زیرا باعث کوچک نشان دادن فضا و دلگیر شدن آن خواهد شد. اگر تمایل دارید از رنگ ارغوانی تیره برای دیوارها استفاده کنید توصیه می کنیم فقط یکی از دیوارها را به این رنگ دربیاورید و سایر دیوارها را با رنگ های روشن تر رنگ آمیزی کنید. این موضوع در خصوص انتخاب کاغذ دیواری نیز صدق می کند.

رنگ ارغوانی دیوار

رنگ ارغوانی در اتاق کار

اغلب افراد بخشی از خانه را برای انجام کار و شغل خود در نظر می گیرند. آن ها معمولا به دکوراسیون اتاق کار خود اهمیت نمی دهند و هنگامی که وارد این اتاق می شوید فقط یک میز بزرگ و تعدادی ابزار می بینید. اما ایجاد یک دکوراسیون زیبا می تواند ذهن شما را در هنگام کار کردن تقویت کند و عملکرد شما را بهبود ببخشد. رنگ ارغوانی جزو رنگ های ایده آل برای این اتاق به شمار می رود به شرطی که از آن به طور بهینه استفاده کنید و به خوبی از رنگ های مکمل آن نیز در رنگ آمیزی وسایل اتاق استفاده کنید . علاوه بر اتاق کار شاهد کاربردی بودن این رنگ در فضاهای آموزشی نیز هستیم.

روانشناسی رنگ ارغوانی

جالب است بدانید اغلب افرادی که به رنگ ارغوانی علاقه دارند ، به عنوان افراد درون گرا شناخته می شوند. این افراد رنگ ارغوانی را نه تنها در دکوراسیون داخلی منزل خود بلکه در لباس ها و سایر جوانب زندگی خود نیز انتخاب می کنند. زیرا ارغوانی را به عنوان یک رنگ آرامش بخش ، قدرتمند و همچنین پر انرژی می دانند. این افراد دارای احساسات حمایتگرانه ، دلسوزانه و … هستند و همیشه برای کمک کردن به سایرین پیش قدم خواهند شد.

اگر می خواهید به عنوان یک فرد کاریزماتیک مطرح شوید از رنگ ارغوانی استفاده کنید. اگر بلند پرواز هستید ، اگر صلح طلب هستید و یا در موقعیت اجتماعی خوبی قرار دارید انتخاب این رنگ می تواند وجه تازه ای از شخصیت شما را به دیگران نمایش دهد و شما را فردی جذاب معرفی کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار موبایل
منوی اصلی x
لیست علاقه مندی ها 0
X