وبلاگ

مهم ترین نکات قبل از خرید مبلمان

در این مطلب به بررسی مهم ترین نکات قبل از خرید مبلمان اشاره خواهیم کرد. قرار دادن مبلمان زیبا در خانه می تواند محیط را به طور کلی دگرگون کند و زیبایی به آن ببخشد. اما سوال مهمی که باید به آن پاسخ دهیم این است که آیا هر نوع مبلمانی به خانه ما می آید ؟ نکات قبل از خرید مبلمان چیست ؟

نکات قبل از خرید مبلمان

آگاهی از نکات قبل از خرید مبلمان می تواند به شما کمک کند تا انتخاب بهتری داشته باشید. قبل از هر چیز باید بدانید که قرار است از مبلمان چه استفاده کنید و آن را در کجا خانه قرار دهید؟ همان طور که می دانید مبلمان در مدل های مختلفی در بازار وجود دارند. به طور مثال افرادی که قصد خرید مبلمان لوکس را دارند معمولا می خواهند آن را در اتاق پذیرایی قرار دهند. اما برخی از مبلمان نیز برای قرار دادن در مکان هایی مانند تراس ، میز ناهار خوری و … ساخته می شوند. به طور کلی اطلاع از نکات قبل از خرید مبلمان می تواند کمک زیادی به شما کند. پس با ما همراه باشید.

توجه به مدل مبلمان

مبل راحتی

مبل راحتی جزو آن دسته از مبلمان هایی است که طرفداران زیادی دارد و در اغلب خانه ها حداقل یک دست از آن ها را مشاهده می کنید. مبل راحتی دارای ساختاری ساده بوده و معمولا دارای کوسن های بزرگ است. این نوع از مبلمان ها برای دکوراسیون های غیر کلاسیک طراحی شده و اگر قصد خرید مبلمان لوکس را دارید باید ابتدا طراحی دکوراسیون خود را با آن هماهنگ کنید.

مبل ال

اگر در خانه و محیطی کوچک زندگی می کنید خرید مبلمان ال بهترین گزینه برای شما محسوب می شود. زیرا هیچ فضای اضافی را اشغال نمی کند و می توانید یک محیط دنج و زیبا را برای اعضای خانواده و مهمانان به همراه داشته باشد. مبلمان ال علاوه بر مزایایی مانند اشغال کم فضا می توانید فضای بیشتری را برای نشستن در اختیار شما قرار دهد.

کاناپه

کاناپه ها نوع دیگری از مبلمان هستند که خود دارای طراحی های مختلفی می باشند. توجه به نوع مبل از مهم ترین نکات قبل از خرید مبلمان محسوب می شود. البته خرید میز و گلمیز نیز باید بر اساس مدل مبلمان انجام بگیرد تا تناسب و سازگاری این دو با یکدیگر نمایش داده شود.

کاناپه

نوع چوب

مبلمان هایی که از چوب تولید می شوند از زیبایی بیشتری برخوردار اند. البته بسیاری از مبل های جدید دارای چارچوبی فلزی هستند که این مساله باعث کاهش قیمت آن ها نیز شده است. چوب هایی که در ساخت مبلمان از آن ها استفاده می شود شامل چوب گردو و چوب راش است. چوب راش دارای رنگی مایل به قرمز است و برای مبلمان های سلطنتی مناسب می باشد. زیرا قابلیت منبت کاری را دارد. اگر قصد خرید مبلمان لوکس را دارید توصیه می کنیم نوع راش آن را انتخاب کنید. چوب راش نسبت به گردو سفید تر و سبک تر است.

مبل هایی که از چوب راش تولید می شوند وزن کمتری نسبت به مبل هایی که از چوب گردو ساخته می شوند دارند. چوب گردو برای مبلمان هایی مناسب است که برای منبت کاری آن ها از دست استفاده می شود. هنوز هم هنرمندانی در اقصی نقاط ایران وجود دارند که از دستان خود برای خلق هنر استفاده می کنند. البته لازم به ذکر است که این نوع از مبلمان دارای قیمت بالاتری هستند. هر چه سن چوب گردو بیشتر باشد رنگ آن به سمت قهوه ای متمایل تر می شود. اما هر چه جوان تر باشد رنگ آن روشن تر است.

قیمت

در دنیای امروز که اغلب افراد با مشکلات اقتصادی دست و پنجه نرم می کنند قیمت اجناس برای آن ها بسیار مهم است. مبلمان یکی از وسایل لوکس در خانه محسوب می شود که نیازی به تعویض های زود هنگام آن نیست. این کالا با قیمت های مختلفی در بازار عرضه می شود که متاثر از فاکتورهای مختلفی می باشد. عواملی همچون نوع چوب ، مدل مبل ، نوع پارچه و روکش و … در قیمت نهایی آن تاثیر گذار است. توصیه می کنیم نوعی از مبل را انتخاب کنید که با بودجه شما سازگاری داشته باشد.

یکی از کارهایی که افراد به منظور صرفه جویی در هزینه ها انجام می دهند این است که ترجیح می دهند به جای خرید مبل ، روکش آن را تعویض کنند. باید بگوییم که در بسیاری از مواقع تعویض روکش هزینه بیشتری نسبت به تعویض مبل برای شما دارد. به همین دلیل است که توصیه می کنیم خرید مبلمان لوکس برای شما مقرون به صرفه تر خواهد بود. البته در هنگام خرید میز و گلمیز نیز باید به قیمت آن توجه کنید.

قیمت مبلمان

نقش مبلمان در دکوراسیون داخلی منزل

پس از اینکه به مهم ترین نکات قبل از خرید مبلمان اشاره کردیم نوبت به این می رسد تا نقش مبلمان را در دکوراسیون داخلی خانه با توجه به نکات دکوراسیون خانه بررسی کنیم. اغلب افراد در خانه هایی با متراژ کم زندگی می کنند و همین مساله باعث می شود که انتخاب مبل برای آن ها تبدیل به امری دشوار شود. اگر شما هم جزو این دسته از افراد هستید توصیه می کنیم از مبلمان هایی که فضای زیادی را اشغال نمی کنند استفاده کنید. همچنین انتخاب رنگ در بزرگ تر یا کوچک تر نشان دادن محیط تاثیر زیادی دارد. اگر می خواهید محیط زندگی شما بزرگ نشان داده شود باید از مبلمان های جمع جور مانند مدل ال و از رنگ های روشن یا خنثی مانند کرم استفاده کنید.

نحوه چیدمان مبل نیز باید از قواعد خاصی پیروی کند تا محیط زندگی و دکوراسیون داخلی منزل شما بزرگ تر نمایش داده شود. به طور مثال اگر پایه های مبل را خارج از فرش قرار دهید و از یک فرش گرد یا مستطیلی در وسط میز استفاده کنید قطعا محیط خانه بزرگ تر نمایش داده می شود.

هیچ گاه مبل ها را به دیوار نچسبانید. زیرا این کار دکوراسیون خانه را ناخوشایند جلوه می شود و هیچ جذابیتی ایجاد نمی کند. حداقل چند سانتی متر فاصله بین دیوار و مبلمان قائل شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار موبایل
منوی اصلی x
لیست علاقه مندی ها 0
X