وبلاگ

آشنایی با مزایا و معایب مبل چرم

مزایا و معایب مبل چرم

آشنایی با مزایا و معایب مبل چرم موضوعی است که قصد داریم در این مطلب به آن اشاره کنیم. مبل چرم یکی از انواع مبلمان محسوب می شود که علاوه بر زیبایی دارای طرفداران خاص خود می باشد. معمولا این نوع از مبلمان از قیمت بالایی برخوردار هستند و اگر قصد خرید مبلمان لوکس را دارید می توانید دست به این انتخاب بزنید. در ادامه به بررسی مزایا و معایب مبل چرم خواهیم پرداخت.

مزایا و معایب مبل چرم

مزایا و معایب مبل چرم چیست ؟ به طور کلی مبلمان به دو دسته پارچه ای و چرمی دسته بندی می شود که هر کدام از آن ها دارای ویژگی ها و خصوصیات منحصر به فردی است. همان طور که از نام مبلمان چرم پیداست رویه آن از جنس چرم می باشد و نسبت به مبلمان پارچه ای از قیمت بالاتری برخوردار هستند. وجود مبلمان چرم در خانه اصالت و زیبایی به آن می بخشد. آگاهی از مزایا و معایب مبل چرم می تواند به شما کمک کند که انتخابی بهتر و مطمئن تر داشته باشید.

مزایا

سهولت در تمیز کردن

یکی از مواردی که اغلب افراد را ترغیب به انتخاب مبلمان چرم می کند این است که به راحتی تمیز می شوند. مایعات در چرم نفوذ نمی کند و اگر اتفاقی لیوان شربت یا چای بر روی مبلمان ریخت می توانید به کمک یک دستمال به راحتی آن را تمیز کنید. در صورتی که در خصوص مبلمان پارچه ای وضعیت به طور کلی متفاوت است. مایعات در پارچه نفوذ می کند و تمیز کردن آن را با دشواری مواجه خواهد کرد.

طول عمر و دوام بالا

مبلمان چرم از دو نوع چرم مصنوعی و چرم طبیعی ساخته می شوند. قطعا چرم های طبیعی نسبت به چرم های مصنوعی از دوام و عمر بالاتری برخوردار هستند و البته زیبایی بیشتری نیز به دکوراسیون داخلی منزل می بخشند. عدم فرسوده شدن و ساییدگی در طول زمان از مهم ترین ویژگی های مبلمان چرم به حساب می آید. دوام مبل چرم به طور متوسط 4 برابر مبلمان پارچه ای است.

طول عمر و دوام بالا

عدم جذب پرز و مو

اگر بخواهیم مبلمان پارچه ای و چرم را از نظر جذب مو با یکدیگر مقایسه کنیم باید بگوییم که مبلمان چرم هیچ نوع مو و پرزی به خود جذب نمی کند و ظاهر آن همیشه تمیز و براق می ماند. به همین دلیل خرید مبلمان چرم به افرادی که از حیوانات خانگی مانند سگ نگهداری می کنند توصیه می شود.

عدم جذب بوهای مختلف

یکی دیگر از مواردی که در خصوص مزایا و معایب مبل چرم وجود دارد و باید توجه ویژه ای به آن داشته باشید این است که مبلمان چرم نسبت به مبلمان پارچه ای بو جذب نمی کند. به طور مثال شما بر روی هر دو مبل سیگار بکشید. از نظر شما کدام یک از آن ها بوی سیگار را به خود جذب می کند؟ قطعا مبل پارچه ای. اما مبل چرمی به دلیل ساختاری که دارد فاقد جذب بو است.

بسیار زیبا و لوکس

استفاده از مبل چرم فقط مخصوص به خانه نیست. بلکه بسیاری از ادارات و سازمان ها نیز از مبلمان چرم به عنوان مبلمان اداری نیز استفاده می کنند. اگر می خواهید محیطی لوکس و زیبا داشته باشید توصیه می کنیم از نوع چرم آن استفاده کنید. البته خرید میز و گلمیز هایی از این جنس نیز زیبایی آن را تکمیل می کند.

 

 

معایب

گران

یکی از عواملی که باعث فروش بیشتر مبلمان پارچه ای می شود، گران بودن مبلمان چرم است. چرم طبیعی از پوست حیواناتی نظیر شتر ، گاو و … تهیه می شود و فرآوری و تولید آن نیز امری هزینه بر و زمان بر نسبت به تهیه دیگر پارچه ها مانند پارچه کتان است است. معمولا افرادی که دارای عدم محدودیت بودجه هستند می توانند به راحتی این نوع از مبلمان زیبا را در خانه خود جای دهند.

عدم تناسب برای محیط های شلوغ

یکی از معایب مبل چرمی این است که فنرهای آن نسبت به فنرهای مبلمان پارچه ای مقداری ضعیف تر است. به همین دلیل توصیه می کنیم در مکان های بسیار شلوغ و خانه هایی که فرزند کوچک در آن وجود دارد از این مبلمان استفاده نکنید. زیرا بالا و پایین پریدن های مکرر سبب می شود که مبل آسیب ببیند و از عمر آن کم شود.

راحتی کمتر

بسیاری از افراد معتقد هستند که مبل های پارچه ای راحتی بیشتری برای آن ها به همراه دارد. به همین دلیل ترجیح می دهند از مبل های پارچه ای استفاده کنند. البته این قاعده در خصوص همه افراد صحیح نیست. بلکه بسیاری از افراد بر روی مبل های چرمی احساس راحتی بیشتری دارند.

تنوع کمتر در طرح و رنگ

از دیگر مواردی که در خصوص مزایا و معایب مبل چرم مطرح می شود این است که این مبل ها از تنوع طرح و رنگ کمتری نسبت به مبل های پارچه ای برخوردار هستند. زیرا چرم ها در چند رنگ محدود وجود دارند و نمی توان از این نظر بر روی آن ها مانور داد. اما تنوع طرح و رنگ در پارچه هایی مانند پارچه مخمل بیشتر است و احتمال هماهنگ شدن آن با دکوراسیون داخلی منزل نیز افزایش می یابد.

تنوع کمتر در طرح و رنگ

کلام آخر !

حتما با خواندن این مطلب قدرت انتخاب بیشتری پیدا کرده اید. از مواردی که در بالا به آن ها اشاره شد به این نتیجه می رسیم که مبلمان چرم جذابیت بیشتری در خانه شما ایجاد می کنند. اما اگر دارای فرزند کوچک هستید توصیه می کنیم از مبل های پارچه ای استفاده کنید. این مبل ها جزو مبل های لوکس و تجملاتی محسوب می شوند و افرادی که محدودیت در بودجه ندارند می توانند به سراغ انتخاب آن ها بروند. در هنگام خرید به فروشگاه های معتبر مراجعه کنید و حتما مبل را از جهات گوناگون مانند کلاف ، رویه ، پایه و … بررسی کنید.

چرم های طبیعی از زیبایی و دوام بیشتری نسبت به چرم های مصنوعی برخوردار هستند و توصیه می کنیم با پرداخت مبلغی بیشتر ، اقدام به خرید مبلمان با چرم طبیعی کنید. زیرا به مرور زمان ارزش آن ها را خواهید دانست. معمولا مبل های چرم در رنگ هایی مانند مشکی ، قهوه ای ، عسلی ، شتری و … موجود هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار موبایل
منوی اصلی x
لیست علاقه مندی ها 0
X