وبلاگ

معرفی مکمل رنگ طلایی در دکوراسیون + ایده های جالب

مکمل رنگ طلایی در دکوراسیون

چه رنگ هایی مکمل رنگ طلایی در دکوراسیون  هستند؟ رنگ طلایی به عنوان یک رنگ تجملاتی و اشرافی گری به شمار می رود. بهتر است این رنگ به تنهایی در خانه و دکوراسیون داخلی منزل استفاده نشود. زیرا براقیت آن می تواند به مرور زمان کسالت آور شود. پیشنهاد ما این است که از مکمل رنگ طلایی در دکوراسیون استفاده کنید.

مکمل رنگ طلایی در دکوراسیون

استفاده از مکمل رنگ طلایی در دکوراسیون داخلی منزل زیبایی این رنگ را بیشتر می کند. استفاده از رنگ طلایی محیط را بسیار مجلل و لوکس نشان می دهد. به طور کلی طلایی جزو رنگ های براق به شمار می رود که بهتر است از آن به تنهایی استفاده نکنید. زیرا جلوه ای نمایشی به محیط می دهد. افرادی که به سبک های بسیار لوکس و لاکچری علاقه دارند باید نگاه ویژه ای به این رنگ داشته باشند. در ادامه مطلب شما را با مکمل رنگ طلایی در دکوراسیون داخلی منزل آشنا می کنیم.

قرمز

تکمیل رنگ طلایی به وسیله رنگ قرمز نشانه ای از قدرت و ثروت است. این نماد از زمان آسیای باستان رواج پیدا کرد. زیرا اغلب افرادی که در طبقه اشرافی یا پادشاهی زندگی می کردند از ترکیب طلایی و قرمز برای به رخ کشیدن اقتدار و ثروتشان استفاده می کردند. اما این ترکیب زیبا در دوران امروزی نیز کاربرد دارد. اگر می خواهید فضای داخلی منزل را علاوه بر شیک بودن ، گرم نشان دهید می توانید از این ترکیب استفاده کنید. بکارگیری از ترکیب طلایی و قرمز فقط مخصوص اتاق پذیرایی نیست بلکه می توانید از آن برای آشپزخانه ، اتاق خواب و … نیز استفاده کنید. توجه داشته باشید که از این ترکیب رنگی برای مکان هایی مانند راهرو ، سرویس های بهداشتی و مکان های کوچک استفاده نکنید. زیرا محیط را کوچک تر از آن چیزی که هستند نشان می دهد.

ارغوانی

ارغوانی یکی از زیباترین ، آرامش بخش ترین و شیک ترین رنگ های موجود است. وجود تن آبی در رنگ ارغوانی باعث کاهش گرمای رنگ طلایی می شود و مجاورت آن ها در کنار یکدیگر شکوه و جلوه ای بسیار زیبا پیدا می کند. بهترین مکان ها برای استفاده از این ترکیب رنگی اتاق خواب و اتاق پذیرایی است. در هنگام بکارگیری از ترکیب طلایی و ارغوانی هیچ محدودیتی وجود ندارد و می توانید از آن در فضاهای کوچک نیز استفاده کنید. ارغوانی در طیف های مختلفی وجود دارد که می توان به بنفش چرک و بنفش ویولت نیز اشاره کرد.

صورتی

صورتی به عنوان مکمل رنگ طلایی در دکوراسیون داخلی منزل نیز به شمار می رود. شاید در نگاه اول این تصور برای شما به وجود آید که صورتی یک رنگ دخترانه است و بکارگیری از آن در فضای خانه گزینه مناسبی نیست. اما جالب است بدانید در محیط هایی که از رنگ های ملایم مانند صورتی استفاده می شود میزان عصبانیت افراد به حد قابل توجهی کاهش پیدا می کند و به ایجاد لطافت در روح و روان کمک می کند. صورتی مانند رنگ ارغوانی در طیف های مخلتفی وجود دارد. هر چه صورتی شفاف تر باشد دکوراسیون خانه را روشن تر و سرحال تر نشان می دهند. به طور مثال برخی از افراد با خرید مبلمان لوکس به رنگ صورتی ، تحولی عظیم در خانه خود به وجود می آورند.

صورتی

مشکی

در روانشناسی رنگ ها از ترکیب رنگ مشکی و طلایی به عنوان کنتراست رنگی یاد می شود. زیرا رنگ های روشن و تیره در تضاد با یکدیگر هستند. هنگامی که نام مشکی و طلایی را می شنوید ممکن است به یاد جشن کریسمس بیفتید. اما این موضوع دلیلی بر عدم استفاده از آن در دکوراسیون داخلی منزل نیست. هنگامی که رنگ مشکی را به عنوان مکمل رنگ طلایی در دکوراسیون انتخاب می کنید، فضای مورد نظر را از حالت یکنواختی و کسل بودن خارج می کنید و جلوه ای مدرن به آن می بخشید.

فیروزه ای

واقعیت این است که رنگ فیروزه ای جزو رنگ هایی محسوب می شود که هیچ گاه ارزش خود را از دست نمی دهد و همیشه می تواند در چرخه مد حضور داشته باشد. بهترین رنگ مکمل برای طلایی نیز فیروزه ای است که ترکیب آن ها بسیار دلربا خواهد بود. اگر از این رنگ در خرید مبلمان لوکس ، خرید میز و گلمیز و … استفاده کنید محیط خانه را پر رنگ و لعاب جلوه می دهید.

مرجانی

افرادی که از رنگ مرجانی استفاده می کنند به شدت تمایل به جوانی ، شادابی و زیبایی دارند. هر کدام از رنگ ها القا کننده پیام خاصی هستند. مرجانی جزو رنگ هایی است که می توان در بخش های مختلف دکوراسیونی داخلی منزل مانند کوسن مبل ، قاب عکس ، دیوار و … استفاده کرد. ترکیب آن با طلایی آرامش را به محیط می آورد.

رنگ ‌های خنثی

رنگ های خنثی نه تنها با تمام رنگ ها بلکه با رنگ طلایی نیز سازگار هستند و می توانند به عنوان مکمل آن محسوب شوند. به عنوان مثال ترکیب کرم و طلایی بسیار زیبا و چشم نواز است. اگر می خواهید یک محیط دلنشین و البته رسمی ایجاد کنید می توانید طلایی را با رنگ هایی از جمله قهوه ای شکلاتی ، سبز زیتونی و بژ ترکیب کنید.

رنگ ‌های خنثی

نکات مهم در استفاده از رنگ طلایی !

در بخش قبل به مکمل رنگ طلایی در دکوراسیون پرداختیم. اکنون نوبت به این می رسد که به برخی از نکات مهم در این خصوص اشاره کنیم. رنگ طلایی از محبوب ترین رنگ ها محسوب می شود اما بسیاری از افراد توانایی استفاده صحیح از آن را ندارند. به همین دلیل ترجیح می دهند بجای استفاده از این رنگ قدرتمند ، از سایر رنگ های خنثی استفاده کنند.

اگر می خواهید در ایجاد دکوراسیون داخلی منزل از رنگ طلایی استفاده کنید باید به نور خانه توجه کنید. خانه هایی که دارای پنجره های بزرگ و درب های شیشه ای هستند و نور طبیعی به میزان کافی به درون منزل می تابد باید در بکار گیری از رنگ طلایی احتیاط به خرج دهید. زیرا رنگ طلایی در نور مصنوعی زیبایی بیشتری دارد و چشم را آزار نمی دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار موبایل
منوی اصلی x
لیست علاقه مندی ها 0
X