وبلاگ

ایده های خلاقانه برای دکوراسیون پاییزی منزل

دکوراسیون پاییزی منزل

دکوراسیون پاییزی منزل

دکوراسیون پاییزی منزل چه ویژگی هایی دارد ؟ پاییز سرشار از رنگ است. رنگ هایی که هوش از سر ما می برد. این فصل یکی از دلنشین ترین فصل های سال محسوب می شود. کمتر کسی وجود دارد علاقه ای به این فصل نشان ندهد. عاشقانه هایی که در فصل پاییز رخ می دهند تا آخر عمر در یاد و قلب انسان باقی می مانند. اما تغییر و تحولاتی که در این فصل رخ می دهد فقط مختص به روح و ذهن ما نیست بلکه ما می توانیم این تغییرات را به خانه بیاوریم و از دکوراسیون پاییزی منزل لذت ببریم.

تغییرات در اتاق ناهار خوری

اغلب خانواده ها ناهار خود را در محیطی آشپزخانه و بر روی میز سرو می کنند. شما می توانید ایجاد دکوراسیون داخلی منزل به سبک پاییزه را از همین جا شروع کنید. استفاده از بشقاب های رنگی مانند نارنجی ، استفاده از گل هایی با رنگ زرد ، عوض کردن رو میزی با رنگ های پاییزه می تواند تغییری اساسی در جلوه آن صورت دهد. برای ایجاد تغییرات در دکوراسیون داخلی منزل نیازی به عوض کردن تمام وسایل نیست بلکه می توانید با اضافه کردن عناصری ساده مانند رنگ ،  تغییراتی چشمگیر در آن به وجود آورید.

استفاده از رنگ های پاییزی در آشپزخانه

آشپزخانه یکی از مکان های مهم در خانه محسوب می شود که باید نکات دکوراسیون خانه در آن رعایت کرد چرا که نه تنها خانم های خانه دار بلکه سایر اعضای خانواده نیز ممکن است زمان زیادی را در آن بگذرانند. معمولا در این مکان صبحانه ، ناهار و شام میل می شود و هر گونه تغییرات در آن می تواند باعث ایجاد حس مثبت شود. شما می توانید از رنگ هایی مانند کاراملی ، نارنجی ، قهوه ای و سایر رنگ ها مانند زرد که مختص به فصل پاییز است استفاده کنید. به طور مثال پارچ و لیوان های خود را به این رنگ در بیاورید. ست جا ادویه ای ، ظروف و … را از رنگ های مخصوص به پاییز انتخاب کنید.

استفاده از گندم در دکوراسیون داخلی منزل

گندم از مقدس ترین خوراکی های انسان است که همیشه حرمت خاصی را برای آن در نظر داشته اند. اگر توجه کرده باشید گندم دارای رنگ پاییزی است و می توان از کرم تا قهوه ای را برای آن متصور شد. قرار دادن این دانه در دکوراسیون داخلی منزل می تواند تغییر بسیار جالبی در آن به وجود آورد. می توانید گندم را بر روی میز جلو مبلی ، سطوحی مانند کانتر و حتی میز ناهار خوری قرار دهید. فرقی ندارد که مبلمان شما لوکس است یا راحتی. بلکه می توانید از گندم بر روی گلمیز ها استفاده کنید. خرید مبلمان لوکس و یا خرید میز و گلمیز های زیبا هیچ محدودیتی در انتخاب این المان ها ایجاد نمی کند.

استفاده از گندم در دکوراسیون داخلی منزل

تعویض رو تختی ها

تعویض رو تختی ها می تواند یکی دیگر از ایده های مربوط به دکوراسیون پاییزی منزل باشد. نیازی نیست تا هزینه زیادی کنید و از رو تختی های گران قیمت استفاده کنید. بلکه برخی از رو تختی ها به دلیل جنسی که دارند بسیار زیبا و ارزان قیمت هستند. حتما تا به حال نام چادر شب را شنیده اید. چادر شب که یکی از صنایع دستی استان گیلان محسوب می شود دارای طرح های چهارخانه و رنگ هایی مانند نارنجی ، قرمز ، قهوه ای و …. است. با پهن کردن یک عدد چادر شب بر روی تخت ، حال و هوای پاییزی را به اناق خود بیاورید.

قرار دادن میوه های پاییزی بر روی میز

هر فصل دارای میوه های مختص به خود است. یکی از محبوب ترین میوه هایی که در پاییز وجود دارد نارنگی است. علاوه بر نارنگی می توانید سایر میوه های پاییزی را در یک سبد حصیری بچییند و بر روی میز قرار دهید. اغلب ایرانی عادت دارند تا بر روی میز اتاق نشیمن و یا پذیرایی ظرفی از میوه قرار دهند. استفاده از سبدهای حصیری و یا سایر ظروف که دارای رنگ های پاییزی هستند توصیه می شود.

استفاده از تخته گچی

تقریبا تمام ما با دیدن تخته گچی به یاد دوران پر شور و نشاط مدرسه می افتیم و خاطرات فصل پاییز برای ما مرور می شود. یکی از ایده هایی که برای ایجاد دکوراسیون پاییزی منزل وجود دارد این است که از یک عدد تخته گچی در مکان هایی مانند راهرو یا ورودی منزل استفاده کنید و یک جمله زیبا بر روی آن بنویسید. در مطالب گذشته به دکوراسیون ورودی منزل اشاره کردیم و گفتیم که ورودی منزل از اهمیت زیادی برخوردار است زیرا اولین مکانی محسوب می شود که توسط مهمانان دیده می شود.

استفاده از تخته گچی

قرار دادن برگ های پاییزی در دکوراسیون داخلی منزل

در سال های گذشته که اغلب افراد در خانه های ویلایی سکونت داشتند طراحی دکوراسیون در فصل پاییز به این گونه بود که تعداد زیادی از برگ ها بر روی زمین می افتاد. اما در حال حاضر که تمام خانه ها به شکل آپارتمانی ساخته شده اند از این نعمت و زیبایی محروم هستیم. اما نگران نباشید. شما می توانید برگ های پاییزی را در محیط خارج از خانه پیدا کنید و آن ها را تمیز کنید. ساختن یک اثر هنری از برگ های پاییزی و چسباندن آن به دیوار ، جلوه ای بسیار زیبا را به خانه شما تقدیم می کند.

تعویض روکش کوسن های مبل

شاید برای شما تعجب آور باشد اگر بگوییم که کوسن ها تاثیر زیادی در دکوراسیون داخلی منزل دارند. به حدی که تعویض روکش آن ها می تواند جلوه اتاق نشیمن و پذیرایی شما را تغییر دهد. توصیه می کنیم در فصل پاییز از رنگ قرمز برای کوسن ها استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار موبایل
منوی اصلی x
لیست علاقه مندی ها 0
X