وبلاگ

اشنایی کامل با مزایا و معایب مبل استیل

آشنایی کامل با مزایا و معایب مبل استیل

 آیا می دانید مزایا و معایب مبل استیل چیست ؟ مبلمان استیل یکی از انواع مبلمان لوکس محسوب می شود که جلوه بسیار جذابی به دکوراسیون داخلی منزل می دهد . بهتر است قبل از خرید مبلمان لوکس از مزایا و معایب مبل استیل که جزو زیباترین مبلمان لوکس محسوب می شود مطلع شوید .

مزایا و معایب مبل استیل

آگاهی از مزایا و معایب مبل استیل موجب می شود که شما انتخابی بهتر و مطمئن تر را تجربه کنید . صنعت مبلمان جزو صنایع ایده پذیر محسوب می شود . به این معنی که ایده پردازی و خلاقیت در آن ها حرف اول را می زند . همان طور که می دانید در سال های اخیر شاهد تغییر و تحولات زیادی در عرصه مبل سازی بوده ایم و تعداد مدل های تولید شده به قدری زیاد است که مشتریان در هنگام انتخاب دچار سردرگمی می شوند .

برخی از افراد تصور می کنند که پایه های مبل استیل دچار مشکلاتی از جمله رنگ پریدگی ، زنگ زدگی و … می شوند . در صورتی که کیفیت استیل بالاتر از سایر آلیاژهاست و تکنولوژی به کار رفته در تولید آن برای مبلمان نیز از اهمیت زیادی برخوردار است . زیرا مبلمان جزو اجزای گران قیمت در دکوراسیون محسوب می شود و باید در بالاتری کیفیت طراحی و تولید شود .

مبل استیل یکی از صدها مدل مبلمان محسوب می شود که از زیبایی و جلوه ای بسیار منحصر به فرد برخوردار است . این نوع از مبلمان برای سبک هایی مانند سبک مدرن یا معاصر مناسب هستند . در مطالب گذشته به طور مفصل درباره انواع سبک دکوراسیون داخلی منزل و نحوه خرید مبلمان لوکس و سازگار با سبک مورد نظر صحبت کردیم . علاوه بر آن انتخاب و خرید میز و گلمیز های جذاب می تواند محیط خانه شما را دلنشین تر کند. در ادامه به بررسی مزایا و معایب مبل استیل می پردازیم .

مزایای مبل استیل

واقعیت این است که در سال های اخیر مبلمان استیل جایگاه خود را در خانه ایرانی ها باز کرده است . اغلب افراد ترجیح می دهند به جای مبل های سلطنتی و پایه چوبی از مبل های استیل و شکیل استفاده کنند . اما این موضوع دلیل بر منسوخ شدن مبل های چوبی نیست . بلکه هنوز هم تعداد زیادی از مشتریان به سراغ انتخاب مبلمان چوبی می روند . به طور معمول مبل های پایه چوبی در دو شکل سلطنتی و کلاسیک طراحی می شوند. اما مبل های مدرن نیز وجود دارند که پایه آن از جنس چوب است .

در خصوص مزایا و معایب مبل استیل باید ابتدا مزایای آن را بر شمریم . اگر نگاهی به مبلمان استیل کنید در کوتاه ترین زمان ممکن ، توجه شما به سمت استیل های بکار رفته در بدنه و پایه آن جلب می شود . این ویژگی باعث خاص تر شدن این طرح خواهد شد . به همین دلیل مبلمان استیل بهترین وسیله برای متمایز کردن دکوراسیون داخلی خانه شما به حساب می آید . جالب است بدانید که استیل های بکار رفته در مبلمان دارای رنگ های مختلفی است که محبوب ترین آن طلایی می باشد. انتخاب این رنگ بر عهده مشتری است و تمام فروشندگان باید استیل بکار رفته در مبل را بر اساس نظر مشتری رنگ آمیزی کنند . از دیگز ویژگی های مثبت در خصوص مبلمان استیل ، براق بودن آن است که هر چشمی را به خود خیره می کند .

مزایای مبل استیل

معایب مبل استیل

قطعا معایب استفاده از مبلمان استیل کمتر از مزایای آن است و زیبایی این نوع از مبلمان به قدری زیاد است که کمتر کسی به معایب آن فکر می کند . تنها ایرادی که وجود دارد این است که ممکن است بعد از مدتی استفاده از فلز در مبلمان منسوخ شود و دیگر کسی از مبلمان استیل استفاده نکند. اما در واقع این امر ، زمان بسیار طولانی را می طلبد . زیرا مبلمان جزو لوازمی است که طول عمر آن زیاد می باشد و معمولا افراد هر چند سال یکبار اقدام به تعویض آن می کنند . در حال حاضر میزان استقبال از این طرح به قدری زیاد است که به نظر نمی رسد به این زودی منسوخ شود . همان طور که مبلمانی مانند مبل لاوست بعد از گذشت دهه ها و صده ها ، هنوز جزو مبلمان مورد علاقه بسیاری از افراد در جهان است.

استفاده از مبلمان استیل در مناطق مرطوب

یکی از سوالاتی که در هنگام خرید مبلمان لوکس و خرید میز و گلمیز های استیل مطرح می شود این است که مبلمان استیل در مناطق مرطوب و شرجی مقاومت و زیبایی خود را از دست می دهند یا خیر ؟ زیرا رطوبت به عنوان اصلی ترین دشمن برای آلیاژهای فلزی به شمار می رود و قادر است در کوتاه ترین زمان ممکن زمینه را برای فرسودگی ، زنگ زدگی و تخریب آن فراهم کند.

در پاسخ به سوال این نوع از مشتریان باید گفت که سه مدل آبکاری در استیل به کار می رود که به نام آبکاری رنگ سیلور ، کروم و طلایی شناخته می شود. بهترین و با ثبات ترین نوع آبکاری ، طلایی یا فورتیک است که استیل در دمای 320 درجه به مدت 40 دقیقه پخته می شود . به همین دلیل دارای بیشترین مقاومت در مناطق شرجی است و رطوبت نمی تواند تاثیر زیادی بر روی آن بگذارد. این موضوع به معنی این نیست که آبکاری کروم یا سیلور از مقاومت کافی برخوردار نیستند. اما بهتر است که از آن ها در مناطق خشک و غیر شرجی استفاده کنید تا شاهد دوام و طول عمر بیشتر آن ها باشید . 

استفاده از مبلمان استیل در مناطق مرطوب

وزن مبلمان استیل

پس از اینکه به بررسی مزایا و معایب مبل استیل پرداختیم نوبت به این می رسد که درباره وزن آن صحبت کنیم . برخی از مشتریان به دلایل مختلفی از جمله اجاره نشینی مجبور هستند هر چند وقت یکبار مبلمان خود را جابجا کنند. علاوه بر این برخی دیگر تمایل دارند به منظور تغییر در دکوراسیون داخلی منزل ، اقدام به جابجای وسایل از جمله مبلمان کنند و این سوال در ذهن آن ها مطرح می شود که آیا مبلمان استیل از وزن زیادی برخوردار هستند ؟ در پاسخ باید بگوییم خیر !

کلاف داخلی مبلمان چوبی و فلزی یکی است و معمولا فقط جنس پایه ها متفاوت خواهد بود. وزن مبلمان استیل در مقایسه با مبلمان چوبی نه تنها زیاد نیست بلکه می توان احتمال سبک تر بودن آن ها را نیز بررسی کرد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار موبایل
منوی اصلی x
لیست علاقه مندی ها 0
X