وبلاگ

معرفی سبک معاصر در طراحی داخلی و بررسی ویژگی های آن

سبک معاصر در طراحی داخلی

درواقع سبک معاصر در طراحی داخلی یکی از سبک های پرطرفدار محسوب می شود. همان طور که از نام این سبک پیداست از چیدمان وسایلی ساخته می شود که در عصر معاصر به وجود آمده و دارای ویژگی های منحصر به فردی می باشد که در این مطلب به آن ها اشاره می کنیم. از جمله ویژگی هایی که می توان درباره سبک معاصر در طراحی داخلی بیان کرد شکل و خطوط ، نورپردازی و … است.

سبک معاصر در طراحی داخلی

سبک معاصر در طراحی داخلی چیست ؟ سبک هایی که در طراحی و دکوراسیون داخلی منزل مورد استفاده قرار می گیرند شامل کلاسیک ، سبک نئو کلاسیک ، مینیمال و … است که هر کدام از آن ها دارای ویژگی هایی در خصوص چیدمان ، طراحی و نورپردازی می باشد. سبک معاصر در طراحی داخلی یکی از محبوب ترین سبک ها به شمار می رود که طرفداران خاص خود را دارید.

ویژگی های سبک معاصر در طراحی داخلی چیست ؟

شکل و خطوط

شکل و خطوط را می توان یکی از عناصر موثر در دکوراسیون داخلی منزل دانست که تاثیر مهمی در نوع و سبک آن دارد. خطوط در دکوراسیون داخلی به سبک معاصر ترکیبی از خطوط منحنی و مستقیم است که هر کدام از آن ها پیام خاصی را به بیننده منتقل می کند. در استفاده از این خطوط در کنار یکدیگر باید تعادل را رعایت کنید. به این معنی که باید بعد از خرید مبلمان لوکس از آباژورها و وسایل دکوری با خطوط منحنی در کنار آن استفاده کنید. زیرا اغلب مبلمان های لوکس دارای خطوط مستقیم هستند. همچنین اگر قصد خرید میز و گلمیز های لوکس و زیبا را دارید می توانید با قرار دادن وسایلی مانند گلدان های گرد بر روی آن ها خطوط مستقیم آن ها را تعدیل کنید.

استفاده از خطوط منحنی و مستقیم در کنار یکدیگر فقط مختص به اتاق پذیرایی و نشمین نیست. بلکه می توانید این تعادل را در اتاق خواب نیز اجرا کنید. در اتاقی که تختخواب با خط های مستقیم وجود دارد می توانید از انواع کاغذ دیواری با خطوط منحنی استفاده کنید.

رنگ های خنثی

استفاده از رنگ های خنثی به عنوان یکی از مهم ترین ویژگی ها و مشخصه های سبک معاصر در طراحی داخلی محسوب می شود. توصیه می کنیم از رنگ هایی مانند سفید ، کرم ، قهوه ای روشن به عنوان رنگ غالب و از رنگ هایی مانند مشکی و خاکستری به عنوان رنگ های فرعی استفاده کنید. منظور از رنگ غالب ، رنگی است که بخش اعظمی از خانه را در بر می گیرد. اگر دارای روحیه ای جسورانه هستید توصیه می کنیم به طور پراکنده از رنگ هایی مانند قرمز و آجری نیز استفاده کنید. فراموش نکنید که رنگ های شاد و سرزنده در دکوراسیون معاصر باید به مقدار کم استفاده شود.

یکی دیگر از راهکارهایی که می توانید به جای استفاده از رنگ قرمز و آجری در نظر بگیرید این است که از کوسن های رنگی ، گلدان های رنگی ، پرده های نقش دار و … بهره بگیرید.

رنگ های خنثی

نورپردازی

اگر می خواهید نورپردازی خانه را به سبک معاصر در طراحی داخلی اجرا کنید باید از نور طبیعی بهره مند شوید. استفاده از نور طبیعی به عنوان مهم ترین مشخصه در سبک معاصر محسوب می شود. به همین دلیل اغلب خانه هایی که از این دکوراسیون استفاده می کنند دارای پنجره هایی بزرگ و نورگیر عالی هستند.

برخی از خانه ها فاقد پنجره های بزرگ هستند. اگر شما هم در این نوع از خانه ها زندگی می کنید و منبع مناسبی را برای تامین نور طبیعی ندارید می توانید نور مصنوعی را جایگزین آن کنید و از وسایلی مانند لوستر ، آباژور ، چراغ های دیواری و سقفی استفاده کنید. تمایل به وجود نور در خانه ارتباط مستقیمی به سلیقه افراد نیز دارد. برخی از افراد تمایل زیادی به دریافت نور اطراف ندارند.

محیطی ساده و راحت

اگر با سبک مینیمالیستی آشنا باشید به خوبی می دانید که سبک معاصر در طراحی داخلی شباهت زیادی به این سبک دارد. در طراحی دکوراسیون داخلی به سبک مینیمالیستی از حداقل وسایل استفاده می شود و به هیچ وجه شاهد شلوغی اطراف خود نخواهیم بود. این ویژگی در سبک معاصر نیز دیده می شود. افرادی که عاشق نظم و انضباط هستند می توانند از این سبک ها بهره مند شوند. اما اگر به دنبال ماجراجویی هستید و دارای روحیه ای جسور می باشید سبک هایی مانند ” سبک بوهو ” که در مطالب گذشته به معرفی و بررسی آن پرداختیم برای شما مناسب می باشد.

سطوح براق

وجود سطوح براق در دکوراسیون سبک معاصر از دیگر ویژگی های آن به حساب می آید. سطوح براق در اغلب وسایل قابل استفاده است. به طور مثال اگر قصد خرید مبلمان لوکس ، خرید میز و گلمیز و … را دارید می توانید نوع استیل ، کروم و .. را انتخاب کنید. زیرا این متریال علاوه بر دارا بودن سطوح براق از زیبایی و جلوه ای بسیار زیبا برخوردار هستند. در بخش های دیگر خانه مانند کانتر آشپزخانه ، شیر آلات و دیگر بخش ها نیز می توان از این سطوح استفاده کرد.

سطوح براق

نحوه اجرای سبک معاصر در طراحی داخلی

اگر با خواندن ویژگی های سبک معاصر به آن علاقه مند شده اید و می خواهید که آن را در دکوراسیون داخلی خانه اجرا کنید باید از ترفندهای زیر استفاده کنید.

انتخاب مبلمان کلاسیک و ساده

مبلمان های کلاسیک ، ساده و زیبا هستند. به همین دلیل برای قرار دادن در دکوراسیون هایی به سبک معاصر و مینیمال مناسب می باشند. اگر مبلمانی که انتخاب کرده اید دارای خطوط مستقیم است می توانید برای تعدیل آن از مبلمان هایی مانند لاوست استفاده کنید .مبل لاوست نوعی از مبلمان محسوب می شود که می تواند به طور تکی نیز کاربرد داشته باشد. در مطالب گذشته در خصوص مبل لاوست صحبت کردیم. اما اگر مبلمان کلاسیک دارای خطوط منحنی بود می توانید از کوسن هایی با طرح های ساده اما زیبا برای نقش دادن به آن استفاده کنید.

انتخاب پرده مناسب

بهترین رنگ برای پرده در سبک معاصر ، رنگ های خنثی می باشد. توجه داشته باشید که بهتر است رنگ پرده و دیوار یکی نباشد. به طور مثال اگر قصد دارید رنگ دیوار را کرم کنید باید از پرده هایی با رنگ قهوه ای روشن استفاده کنید. ظاهر پرده باید ساده باشد و به راحت ترین شکل باز و بسته شود.

ساده بودن وسایل دکوری

بسیاری از افراد به استفاده از اشیای دکوری علاقه خاصی دارند. اگر به سبک معاصر تمایل پیدا کرده اید باید اشیای عتیقه و پر زرق و برق را فراموش کنید زیرا وجود آن ها می تواند سبک معاصر را زیر سوال ببرد. مهم ترین اصول در استفاده از این اشیا ، ساده بودن و حداقل بودن است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار موبایل
منوی اصلی x
لیست علاقه مندی ها 0
X