وبلاگ

راهنمای پیاده سازی سبک دکوراسیون مونوکروم در منزل

سبک دکوراسیون مونوکروم

آیا می دانستید سبک دکوراسیون مونوکروم به عنوان سبک تک رنگ شناخته می شود. اگر جزو آن دسته از افرادی محسوب می شوید که به دنبال آرامش بصری هستید و از آشفتگی در محیط زندگی یا کار فرار می کنید سبک دکوراسیون مونوکروم برای شما مناسب است. زیرا در اجرای این سبک از دکوراسیون داخلی منزل از یک رنگ به عنوان رنگ غالب در تمام بخش ها استفاده می شود و جلوه ای یکنواخت و البته آرامش بخش را ایجاد می کند.

سبک دکوراسیون مونوکروم

سبک دکوراسیون مونوکروم چیست و چه ویژگی هایی دارد؟ اگر بخواهیم به یک تعرف واضح از سبک دکوراسیون مونوکروم بپردازیم باید بگوییم که استفاده از طیف خالص ، تیره و روشن یک رنگ .به طور مثال از طیف های مختلف رنگ فیروزه ای در تمام بخش های اتاق پذیرایی استفاده می شود. البته لازم به ذکر است که امکان استفاده از سایر رنگ ها نیز وجود دارد اما باید بسیار محدود و جسورانه باشد. برخی از افراد دکوراسیون داخلی منزل به سبک مونوکروم را نمی پسندند و آن ها را داری جلوه ای ترسناک می دانند. اما از نظر برخی دیگر این سبک بسیار آرامش بخش است و بیانگر نظم در محیط می باشد. در ادامه به روش هایی برای اجرا و پیاده سازی این سبک خواهیم پرداخت.

از مکان های کوچک شروع کنید !

اگر تجربه ای در خصوص اجرا و پیاده سازی سبک مونوکروم ندارید اما به آن علاقه نشان می دهید بهتر است که اجرای آن را از یک مکان کوچک مانند سرویس بهداشتی شروع کنید. تصور کنید که شما می توانید از رنگ بنفش برای پیاده سازی سبک دکوراسیون مونوکروم استفاده کنید. باید تمام اجزا مانند دیوارها ، کف ، وسایل موجود در سرویس بهداشتی مانند ست سرویس بهداشتی ، حوله ، مسواک ، آینه و … به رنگ بنفش باشند. جالب است بدانید که استفاده از یک رنگ واحد در مکان های کوچک و کم متراژ می تواند آن را بزرگ تر نشان دهد.

سبک دکوراسیون مونوکروم

از الگوها و طرح های مختلف استفاده کنید !

از آن جایی که استفاده از یک رنگ واحد می تواند احساس راکد بودن در محیط را به انسان القا کند توصیه می کنیم از الگوها و طرح های مختلف استفاده کنید. به طور مثال می توانید از انواع دیوارپوش ها یا دیوارکوب های چوبی استفاده کنید. اما فراموش نکنید که رنگ آن نیز باید با رنگ دکوراسیون داخلی منزل شما هماهنگ باشد. وجود طرح های مختلف مانند چوب ، قاب عکس و … محیط از حالت کسل کنندگی خارج می کند.

به جزئیات توجه کنید !

همان طور که گفتیم معمولا یک رنگ ثابت در تمام بخش های دکوراسیون غالب می شود بهتر است پیش خرید میز و گلمیز و دیگر وسایل خانه به این نکته توجه داشته باشیم . به همین دلیل برخی از جزئیات از دید شما پنهان می ماند. به طور مثال اگر برای اجرای این سبک از دکوراسیون ، رنگ سفید را انتخاب کرده باشید تمام خطوط و الگوها حذف می شوند و شما دیگر قادر به مشاهده آن ها نخواهید بود. پس بهتر است که به جزئیات توجه کنید و حتی المقدور از رنگ سفید استفاده نکنید. بکار گیری از رنگ های مشابه مانند عاجی گزینه ایده آلی محسوب می شود.

از رنگ های متضاد استفاده کنید !

گاهی اوقات تغییر سلیقه به سرعت اتفاق نمی افتد و افراد باید به تدریج این کار را انجام دهند. به طور مثال اگر شما طرفدار سبک هایی مانند مدرن ، روستیک و … بوده اید و اکنون می خواهید سبک دکوراسیون مونوکروم را اجرا کنید توصیه می کنیم از رنگ های متضاد به مقدار کم در فضا استفاده کنید. فرض کنید که قصد استفاده از رنگ بنفش را دارید. با خرید مبلمان لوکس به همین رنگ می توانید از کوسن های زرد برای آن استفاده کنید. وجود رنگ های مکمل یا متضاد سوپرایزها و غافلگیری های بصری ایجاد می کند.

از رنگ های متضاد استفاده کنید !

رنگ های خنثی را فراموش نکنید !

واقعیت این است که چیدمان منزل ، محل کار و استفاده از رنگ ها و عناصر مختلف ، ارتباط مستقیمی با روحیه و شخصیت افراد دارد. تمام افراد فارغ از اصول و قواعد طراحی دکوراسیون منزل تلاش می کنند تا این پارامترها را بر اساس سلیقه خود چیدمان کنند و محیط را برای خود و اطرافیان دلچسب کنند. برای تعدیل فضا و ایجاد جلوه ای بهتر می توانید رنگ های خنثی را جدی بگیرید. برخی از افراد تمایل دارند رنگ اتاق خواب آن ها کاملا مشکی باشد. اما وجود این رنگ به طور یکدست و یکنواخت در یک اتاق ، فضا را مقداری ترسناک می کند. بهتر است از رنگ هایی مانند کرم و سفید برای بهبود جلوه آن استفاده کنید.

فرم ها را جدی بگیرید !

منظور از فرم ، منحنی ها و خطوطی است که می توانند به شکل یک عنصر وجود داشته باشند. به طور مثال قرار دادن یک کاسه دکوری کرم رنگ با یک فرم زیبا بر روی کانتر اشپزخانه مشکی رنگ ، زیبایی وصف ناپذیری ایجاد می کند. اگر می خواهید سبک دکوراسیون مونوکروم از حالت یکنواختی خارج شود باید فرم ها را جدی بگیرید. در تمام بخش های خانه مانند اتاق خواب ، اتاق نشیمن ، اتاق پذیرایی ، آشپزخانه ، حمام و سرویس بهداشتی این نوع از فرم ها را قرار دهید و از زیبایی آن لذت ببرید.

نکته پایانی !

در این مطلب با جوانب مختلف سبک دکوراسیون مونوکروم آشنا شدید. لازم به ذکر است که در این بخش به یک نکته مهم اشاره کنیم. ممکن است شما جزو آن دسته از افرادی باشید که به سبک مونوکروم علاقه پیدا کرده اید اما هنوز جسارت اجرای آن را به بهترین نحو ندارید. بدین منظور یک راهکار بسیار عالی وجود دارد و آن هم این است که رنگ مورد علاقه خود ( مثلا سبز ) را انتخاب کنید و از کمرنگ ترین طیف آن را اجرای این سبک استفاده کنید. کمرنگ ترین آن ممکن است شباهت زیادی به رنگ سفید داشته باشد اما همچنان دارای ته رنگ سبز می باشد. انجام این کار می تواند به شما جسارت دهد.

اگر بعد از انتخاب و اجرای کمرنگ ترین طیف ، از انتخاب خود پشیمان شدید می توانید با اضافه کردن سایر رنگ ها آن را تغییر دهید و از سبک مونوکروم خارج شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار موبایل
منوی اصلی x
لیست علاقه مندی ها 0
X