وبلاگ

نحوه چیدمان مبلمان منزل | راهنمای منزل کوچک و بزرگ

چیدمان مبلمان منزل

چیدمان مبلمان منزل از اصول و قاعده خاصی پیروی می کند که اگر آن ها را بدانید و عمل کنید قطعا دکوراسیون داخلی منزل شما زیباتر خواهد شد. مبلمان از عناصر مهم در چینش خانه محسوب می شود. برخی از افراد به خرید مبلمان لوکس و برخی دیگر به خرید مبلمان اسپرت و راحتی علاقه دارند. در این مطلب به چیدمان مبلمان منزل بر اساس پارامترهای مختلف خواهیم پرداخت.

چیدمان مبلمان منزل

نحوه چیدمان مبلمان منزل چگونه است و باید به چه نکاتی توجه کنیم ؟ برای اینکه بتوانید دکوراسیون داخلی منزل را به بهترین شکل اجرا کنید باید قبل از اعمال سلیقه شخصی ، قواعد چیدمان را به خوبی بدانید. در مطالب گذشته تحت عنوان ” نکات طلایی چیدمان منزل + راه کار حرفه ای ها ” به بیان نکاتی پرداختیم که به کمک آن ها می توانید علاوه بر چیدمان مبلمان منزل ، به سایر عناصر موجود در دکوراسیون داخلی نیز نظم بدهید و محیطی زیبا و دلپذیر را برای خود و اعضای خانواده به وجود آورید.

نحوه چیدمان مبلمان در منازل بزرگ

چیدمان مبلمان در منازل بزرگ تفاوت زیادی با منزل کوچک دارد. زیرا بروز کوچک ترین اشتباه در چیدمان می تواند فضا را بیشتر از آنچه که هست بزرگ تر نشان دهد و محیطی دلسرد کننده را القا کند. حتما تا به حال دیده اید که برخی از خانه ها علی رغم بزرگ بودنشان دارای محیطی گرم و صمیمی هستند. گرم بودن محیط به دلیل نزدیکی عناصر به یکدیگر است. در ادامه نکاتی را به شما عزیزان گوشزد می کنیم که به کمک آن ها می توانید فضاهای بزرگ را به نحوی چیدمان کنید که گرم و صمیمی به نظر آید.

چیدن مبلمان در مرکز

یکی از اشتباهاتی که اغلب افراد در چیدمان مبل مرتکب می شوند این است که مبلمان را به دیوار می چسبانند. هنگامی که شما هیچ فاصله ای بین مبلمان و دیوار قائل نمی شوید جلوه ای بسیار ناخوشایند به وجود می آید. اگر منزل شما بزرگ است باید حدالامکان مبلمان را در مرکز بچینید و فاصله ای مناسب را بین آن ها و دیوار در نظر بگیرید.

قرار دادن مبلمان در مقابل یکدیگر

به طور کلی فضاهای بزرگ احساس تنهایی را به انسان منتقل می کند. اگر خانه شما بزرگ است می توانید با رعایت موارد بسیار ساده این احساس را از بین ببرید. یکی از این نکات قرار دادن مبل ها در فاصله ای نزدیک به یکدیگر و گاهی مقابل یکدیگر می باشد. با این کار می توانید افراد را به گفتگو تشویق کنید تا از حضور در خانه شما احساس خوشایندی داشته باشند.

استفاده از فرش های بزرگ

در خانه تمام ایرانی ها حداقل یک تخته فرش با طرح زیبا مشاهده می شود.  اگر می خواهید فضای خانه را همچنان گرم نگه دارید توصیه می کنیم از یک فرش بسیار بزرگ استفاده کنید. بهتر است که پایه های مبل را بر روی فرش قرار ندهید زیرا باعث آسیب رساندن به بافت فرش می شود. اما اگر می خواهید پایه های مبل را بر روی فرش بگذارید حتما از زیر مبلی استفاده کنید. خرید مبلمان لوکس یا راحتی بر اساس سلیقه افراد صورت می گیرد و می توان دکوراسیون داخلی منزل را بر اساس آن چیدمان کرد. خرید میز و گلمیز های زیبا به جذابیت خانه کمک می کند و می تواند خوش سلیقگی شما را به رخ بکشد.

استفاده از فرش های بزرگ

 

نحوه چیدمان مبلمان در منازل کوچک

استفاده از مبلمان کلاسیک

در خصوص چیدمان مبلمان منزل و دکوراسیون خانه باید بگوییم که اگر خانه شما دارای مساحت کمی است باید از مبلمان ساده و ترجیحا کلاسیک استفاده کنید. زیرا این مبل ها فارغ از هر گونه شلوغی هستند و می توانند محیط را بزرگ تر جلوه دهند. خرید میز و گلمیز های ساده نیز به زیبایی محیط می افزاید و قادر است تا جلوه ای چشم نواز را به وجود آورد.

رعایت توازن

توصیه می کنیم در هنگام چیدمان مبل ، توازن را رعایت کنید. مبلمان را در کمال نظم و زیبایی بچینید. برخی از افراد ترجیح می دهند بی نظمی را به عنوان خلاقیت در چیدمان مبلمان منزل اجرا کنند اما این شیوه برای خانه های کوچک توصیه نمی شود.

استفاده از رنگ های روشن در مبلمان

در هنگام خرید مبلمان لوکس یا راحتی و یا مبلمان مدرن باید به رنگ آن نیز توجه داشته باشید. اگر می خواهید فضا شلوغ به نظر نیاید و محیط شما بزرگ تر از آن چه که هست دیده شود باید از رنگ های روشن و خنثی استفاده کنید. رنگ هایی مانند کرم ، طوسی ، خاکستری از جمله رنگ های خنثی و روشن محسوب می شوند. بکارگیری از این رنگ ها در دیوارها و پرده ها نیز سبب بزرگ تر جلوه دادن خانه شما خواهد شد.

استفاده از رنگ های روشن در مبلمان

 

نکات کاربردی در چیدمان مبلمان منزل

  • هیچ گاه یک مبل را به تنهایی در یک قسمت از خانه قرار ندهید. حتما در کنار آن دو عدد مبل یا صندلی بگذارید. این کار می تواند زیبایی محیط را بیشتر کند و احساس خوشایندتری به مهمانان شما منتقل کند.
  • هنگامی که اقدام به خرید میز و گلمیز کردید باید آن ها را کاملا در دسترس مهمانان قرار دهید. به این معنی که برای آن ها فاصله مناسبی تا مبل در نظر بگیرید تا مهمان شما برای برداشتن فنجان قهوه یا چای مجبور نباشد تا از جای خود بلند شود.
  • از یک عنصر مرکزی استفاده کنید. منظور از عنصر مرکزی ، قرار دادن گلدان ، مجسمه ، گل و …. بر روی میز جلو مبلی است. این کار سبب می شود تا محیط گرم تر شود و افراد احساس صمیمیت بیشتر کنند. همچنین بکارگیری از عناصر دیگر مانند قاب عکس های بزرگ ، شومینه و …. در مناطق دیگر خانه نیز توصیه می شود.
  • بین مبل ها فضایی برای تردد در نظر بگیرید. مبل ها به یکدیگر نچسبانید زیرا رفت و آمد دشوار می شود و علاوه بر آن جلوه محیط نیز خراب خواهد شد. چیدمان مبلمان منزل را نحوی قرار دهید که حداقل 30 سانت بین آن ها فاصله باشد.
  • از سلیقه و ندای درون خود نیز الهام بگیرید. برخی از مواقع با وجود رعایت تمام اصول و قواعد ، چیدمان منزل به دل شما نمیشیند. در این شرایط باید از احساس خود کمک بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار موبایل
منوی اصلی x
لیست علاقه مندی ها 0
X